Ga naar inhoud


ET8000 flashen mislukt


Sat_marc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

BIj mijn ouders staat een Xtrend ET8000 die ik wil flashen van OpenATV 6.1 naar OpenATV 6.2 of 6.3. Bij beide images mislukt het flashen. Ook met een andere USB-stick die opnieuw geformatteerd is. (Ik ben niet meer zeker of het bestandssysteem FAT of FAT32 was.)

 

De ontvanger laat op de display "Flashing..." zien en het lampje van de USB-stick knippert. Na enige tijd stopt het knipperen, maar de ontvanger reboot niet. Er gebeurt niets en in de display blijft "Flashing...." staan.

 

Ik verwijder daarna de USB-stick en zet de ontvanger uit. Als ik de ontvanger opnieuw aanzet dan start het oude image weer op. En werkt alles als voorheen.

 

Waarom reboot de ontvanger niet na het flashen?

 

 

aangepast door Sat_marc
Taalfout aanhef

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites


En vanaf nu ben ik niet de enige die geen nieuwe versies op de ET8000 geflashed krijgt. Hier staat er OpenPLi 4 op. Flashen naar 6.1, 6.2 of 7.0 lukt niet. Ook OpenATV geprobeerd, ook zonder resultaat. Na een tijdje flashing op het display startte de box opnieuw op met de vraag of je ....... wilde flashen. Via USB een backup van OpenPLi 4 terugzetten is geen probleem. Gelukkig draait ie wel goed :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hoe werkt die"backupsuite"? Wat ik kan vinden is dat je hiermee een backup terug kunt zetten, maar ik wil updaten van 4 naar 7 en dat lukt niet.Het gaat om de Xtrend ET7000

Alles gaat zoals beschreven, maar als het groene lampje ook gaat branden zie ik op tv alleen logo van Xtrend en

na ca 5 minuten wordt scherm blauw paars en verandert niet meer.

Graag tip hoe mbv backupsuite been nieuwe update te plaatsen.

bvd

Mutant HD51(met Wavefrontier 55)
Xtrend 7000( met 130cm offsetschotel Costa del Sol)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Tonskidutch voor jouw reaktie.

Mijn probleem is, dat upgraden niet lukt(ook niet na uren googelen en proberen)

Inmiddels al 4 usb sticks geprobeerd, maar nada.
Ik zet map ET7000 op de stick
stop hem achter in ontvanger(die uit staat)
dan druk ik aan achterkant de aan/uit knop in en wacht tot rode lampje gaat knipperen
op dat moment druk ik de standby knop aan de voorkant in en zie dat ook groene lampje gaat branden
op beeld zie ik het rode logo van Xtrtend
na paar minuten wordt beeld paarsblauw en verder gebeurt er niets

na ca een uur gaat hij op standby en als ik hem opstart dan staat daar gewoon nog de oude versie op

Mutant HD51(met Wavefrontier 55)
Xtrend 7000( met 130cm offsetschotel Costa del Sol)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...