Ga naar inhoud


Via de laptop kom ik niet meer op mijn ET8000


iamsander

Aanbevolen berichten

Al maanden zie ik op mijn laptop (of welke andere PC ook) bij netwerk mijn Xtrend niet meer. Dus kan ik er niet op.

 

Via http://192.xxx.xxx.16/  kom ik wel op de OSCam r11400 pagina.

 

Ik probeer een netwerkstation toe te voegen en type daarbij dan //192.xxx.xxx.16 in maar dan krijg ik  Foutcode 0x80070035 Kan netwerkpad niet vinden.

 

Weet iemand hoe dat kan?  Via die url kom ik dus wel op OSCam.   Zelf kom ik er totaal niet uit meer.

 

 

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Extra info...

 

Als ik op de modem inlog zie ik bij gebruikers wel de XT8000 staan.

 

Host name: et8000. Daar achter een MAC adres en daarachter de IP adres.

 

Type ik het IP adres met:8081 in dan krijg ik OSCAM scherm.  Type ik enkel IP in krijg ik deze melding: ERR_CONNECTION_REFUSED

 

Voor ik \\en dan ip in verkenner nu in krijg ik een andere foutcode dan eerst...  0x80004005  Niet nader omschreven fout.

 

 

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Werd het gebruikte protocol in de laatste versies van win 10 niet geblokkeerd vanwege onveilig?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, niet de firewall uitschakelen.

 

Geef eens als zoekopdracht het volgende in.

 

Vu+ niet zichtbaar in netwerk

 

Dan kom je wat tips tegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind je... etc/samba/smb.conf     ik weet dat etc een map is op de ontvanger maar daar kan ik dus niet in.  Kom dus niet in de mappen op de ontvanger.

 

Ik heb gegoogled en kwam oa dit programma tegen Advanced IP Scanner https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

 

Hiermee ziet hij het IP adres alleen als je er op klik opent hij op deze labtop ... Deze PC > Mijn Documenten

Als je de IP van ontvanger uitvouw zie je  FTP (vsftpd 3.0.2)  Klik je daar op met open in Google dan krijg je Inloggen ftp://192.168.xxx.16/  je verbinding met deze site is niet prive en dan Gebruikersnaam en wachtwoord. Maar die is er helemaal niet.

 

 

 

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedacht me trouwens dat ik via me laptop plots ook niet meer in mijn mappen kon op mijn NAS Server  via \\Servernaam\naammap\    Lukt nog steeds niet.

Toen ik per map een vinbinding ging maken via ip adres en dan elke map een drive nummer gaf Z:  X: enzo  toen nooit problemen maar via die servernaam lukt het niet meer terwijl in configuratie van NAS  Er gewoon staat ik via die naam erop in moet kunnen.  Misschien heeft het verband met elkaar.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

je hebt een probleem met samba versies. door de update van Windows 10 wordt samba V1 niet meer standaard gesupport. 

 

Je kunt de support voor samba V1 weer eenvoudig aanzetten. dat doe je bij windows features. even zoeken naar smb V1 en vinkje aanzetten

 

 

20190330_204814.jpg

  • Bedankt 1

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...