Jump to content
Sign in to follow this  
pieter532

et8000 Schokkende beelden

Recommended Posts


Op 7-9-2017 om 10:10 zei Tonskidutch:

gebruik eens het ethtool > klik > op de Receiver per telnet

 

dan zie je de waarden van de nic

in enkele gevallen zijn de waarden ook manueel instelbaar en kun je lost packages voorkomen

bij de netgear GS108 nog nooit problemen gehad met verschillende nic's

 

Hoi ik heb ethtool een paar keer opgestart.

Ik kan de waarden niet op juiste "waarde" schatten.

 

Ik heb met deze ethtool ook geprobeerd de interface van mijn ET8000 naar 100Mbps te krijgen. Maar dat lukte me niet.

Ik voerde dan de volgende commando's uit.

> ethtool -s eth0 autneg off

> ethtool -s eth0 speed 100

 

Het resultaat op de ET8000 kan ik me niet meer herinneren; deze zal ik z.s.m. posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nog even wachten met OpenATV. Het is nu stabiel ... en ik ben ook automatiseerder van beroep maar thuis doe ik liever andere dingen .... bv streaming films kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder de output van de commando's en ik weet niet wat ik fout doe ...

 

root@et8000:~# ethtool -s eth0 autneg off
ethtool: bad command line argument(s)
For more information run ethtool -h

 

root@et8000:~# ethtool -s eth0 speed 100
Cannot advertise speed 100
Cannot set new settings: Invalid argument
  not setting speed
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog een reactie ... paar weken geleden een mail (inclusief meerder herinneringen) gestuurd naar Xtrend (op e-mail adres support@nextv.kr).

Zeer teleurstellend van Xtrend. Voor mij een reden om bij mijn volgende aankoop niet te kiezen voor een Xtrend.

 

E-mail adres verkregen via de site http://www.et-view.net/ (envelopje linksonder).

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuten geleden zei pieter532:

Toch nog een reactie ... paar weken geleden een mail (inclusief meerder herinneringen) gestuurd naar Xtrend (op e-mail adres support@nextv.kr).

Zeer teleurstellend van Xtrend. Voor mij een reden om bij mijn volgende aankoop niet te kiezen voor een Xtrend.

 

E-mail adres verkregen via de site http://www.et-view.net/ (envelopje linksonder).

Ik denk niet dat dat je dit naar Korea moet sturen dan kun je wachten tot je een ons weegt, als je bij reparatie kijkt kom je ergens in Duitsland uit.

 

Für die Abwicklung von Reparaturen innerhalb der gesetzlichen Gewährleistungsfrist wenden Sie sich bitte an den Händler, bei dem Sie Ihr Xtrend gekauft haben.

Falls Sie Ihren Händler nicht erreich können, können Sie uns direkt kontaktieren. In diesem Fall, bitten wir Sie das Formula "RMA REQUEST FORM" auszufüllen und schicken Sie es an xtrendet@gmail.com. Die weitere Vorgehensweise wird p
er E-mail informiert.

 

Vielen Dank.

Mit freundlichen Grüße,

Xtrend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens info van een satellietwinkel is *****  ***** ***** **** *** ***

 

Edited by ceesv
Bronvermelding ontbreekt, bericht gewist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er niets over vinden, dit soort opmerkingen kunnen een firma schade berokkenen, daarom is de naam gewist tot er een bronvermelding bekend is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Tonskidutch:

Bron? of roddel

Ik denk roddel, volgens het pli team zit er een andere eigenaar bij Xtrend Duitsland, helaas neemt die het niet zo nauw met ondersteuning van oudere Xtrends zoals mijn ET8000.:crazy:

Edited by Sjaak(k)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18-9-2017 om 16:18 zei ceesv:

Ik kan er niets over vinden, dit soort opmerkingen kunnen een firma schade berokkenen, daarom is de naam gewist tot er een bronvermelding bekend is.

 

Bron is in een PM naar je gemaild. Info komt van een 'officieel xtrend benelux' dealer alwaar je het kunt verifiëren.

Edited by Dimmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zo vrij geweest om de Duitse tekst te vertalen.

------

Neem voor reparaties binnen de wettelijke garantietermijn contact op met de dealer bij wie u uw Xtrend hebt gekocht. 

Als u uw dealer niet kunt bereiken, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen. Vul in dit geval de formule "RMA REQUEST FORM" in en stuur het naarxtrendet@gmail.com . De verdere procedure wordt 
per e-mail geïnformeerd.

 

Bedankt.

Vriendelijke groeten,

Xtrend

----

Edited by pieter532

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik OpenPli 6 heb geinstalleerd zijn de schokkende beelden weggebleven. In mijn logbestanden zie ik overigens nog wel de onderstaande (fout)meldingen.

=> bcmgenet bcmgenet.1 eth1: link up, 1000 Mbps,

=> full duplex bcmgenet bcmgenet.1 eth1: link down

 

Verder wil ik de leverancier bedanken voor zijn reactie (volgende keer graag in het Nederlands).

En ik blijf het niet netjes vinden dat niet op mijn e-mail is gereageerd en als je mijn e-mail (goed) gelezen had dan is het antwoord niet een RMA request.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieter532,

dat is goed om te weten dat je het probleem kwijt bent!

middels OpenPli 6.0 voor je ET's

 

en die leverancier of importeur weet meestal niet wat er mis is met oude en/of alternatieve images

die gaat er meestal van uit dat je courante images gebruikt welke hij ook aanbeveelt

 

het kan nog net, schokkende beelden zijn anders >><< stotterende of hakkelige beelden had ik het genoemd

Edited by Tonskidutch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By iamsander
      Met de Dream Player app kan je je bouqetten van je ontvanger ook zien op de app via mobiel.  
       
      Het kijken van zender op je mobiel gaat prima alleen als je op het chromecast symbool klik en stream naar je tv krijg je op de tv enkel het chromecast symbool (zie bijlage) en op je mobiel ook groot het chromecast symbool (zie bijlage).  Op een gegeven moment komt in beeld .. video cannot be played (zie bijlage) en als je dan op details klik krijg je het gene wat je ook in bijlage kan zien.
       
      Wat gaat er verkeerd?
       
      Als ik bv via Ziggo en TV Vlaanderen app op mobiel kijk en dan dream naar mijn tv via chromecast gaat het prima.  Netflix gaat ook prima.  Via de PLEX app waarvan ik via mijn server dingen kan kijken werkt ook gewoon prima.
       
      (Weet niet precies wat de juiste topic is)




    • By iamsander
      Al maanden zie ik op mijn laptop (of welke andere PC ook) bij netwerk mijn Xtrend niet meer. Dus kan ik er niet op.
       
      Via http://192.xxx.xxx.16/  kom ik wel op de OSCam r11400 pagina.
       
      Ik probeer een netwerkstation toe te voegen en type daarbij dan //192.xxx.xxx.16 in maar dan krijg ik  Foutcode 0x80070035 Kan netwerkpad niet vinden.
       
      Weet iemand hoe dat kan?  Via die url kom ik dus wel op OSCam.   Zelf kom ik er totaal niet uit meer.
       
       
    • By showfotos
      Als ik op de astra sat naar een 4k uitzending wil kijken bijv fashion 4k, heb ik wel geluid maar geen beeld met mijn et8000, als ik via de openwebif stream kijk, heb ik wel beeld en geluid?
      Kan iemand mij helpen?
       
       
    • By Sat_marc
      Hallo,
       
      BIj mijn ouders staat een Xtrend ET8000 die ik wil flashen van OpenATV 6.1 naar OpenATV 6.2 of 6.3. Bij beide images mislukt het flashen. Ook met een andere USB-stick die opnieuw geformatteerd is. (Ik ben niet meer zeker of het bestandssysteem FAT of FAT32 was.)
       
      De ontvanger laat op de display "Flashing..." zien en het lampje van de USB-stick knippert. Na enige tijd stopt het knipperen, maar de ontvanger reboot niet. Er gebeurt niets en in de display blijft "Flashing...." staan.
       
      Ik verwijder daarna de USB-stick en zet de ontvanger uit. Als ik de ontvanger opnieuw aanzet dan start het oude image weer op. En werkt alles als voorheen.
       
      Waarom reboot de ontvanger niet na het flashen?
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy