Ga naar inhoud


Geen foto's meer van Iphone naar fotostream Icloud op Win7


pirrewit

Aanbevolen berichten

Sinds enige weken stuurt de Iphone5 geen foto's meer naar de cloud.

Foto's staan op de Iphone in Photostream en in Filmrol maar werden voorheen automatisch naar de cloud geschreven.De foto's komen nog wel aan op de IPAD5 .

Evenwel op PC met Win7 komen ze niet meer in de Fotostream. De laatste was eind April.

Specs van cloud zeggen 5GB van 5 GB aivalable.

Het lijkt er op dat de cloud niet meer herkend word of is leeggemaakt of iets anders.

Dus van Phone naar Ipad en van Ipad naar Iphone werkt perfect.

Enkel komen ze niet meer op de PC.

Iemand een idee waar ik moet beginnen te zoeken?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik merk ook dat het niet altijd even soepel werkt helaas. Uit je verhaal blijkt dat er geen probleem is met iCloud zelf aangezien de foto's keurig synchroniseren met de iPad. Zorg er in ieder geval voor dat je de laatste versie op de PC geïnstalleerd hebt. Ik heb gemerkt dat uitloggen vanuit de icloud applicatie en weer inloggen de boel soms weer vlot trekt.

 

Overigens werkt dropbox met automatische foto upload wel betrouwbaar

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dropbox werkt inderdaad foutloos en zodoende heb ik een backup van alle foto's op Win7

 

Uitloggen en inloggen was inderdaad een goede hint maar nu heb ik opnieuw iets eigenaardig.

Dus tot 24 april heb ik alle foto's in de map Fotostream op Win7. Gerangschikt per dag genomen en de laatste eerst in de volgorde.

Dit waren pakweg 405 foto's.

Tussen 24 april en 10 mei zijn er pakweg 25 foto's genomen en die staan niet in Fotostream. Dus verloren voor de laptop moest ik geen dropbox hebben.

Nu dus na inloggen is er een nieuwe map aangemaakt (geen idee waarom) naast Fotostream namelijk "iCloud-foto's"  en daar zijn 64 foto's op vandaag ingeladen.

Dit zijn de foto's van 10 mei tot vandaag.

Als ik nu een foto maak gaat die van de Iphone naar de map Fotostream op de Ipad en naar iCloud-foto's op de laptop.

Als ik nu nog de 2 mappen op de laptop zou kunnen samenvoegen dan was weer alles redelijk normaal.

Anders heb ik gewoon een oude en een nieuwe map met foto's op laptop.

Hopelijk niet te ingewikkeld :D  :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zou je de foto's in de nieuwe map map moeten kunnen slepen..  Ik zou zeggen probeer het eens met 1 en kijk wat er verder gebeurd. Ik dacht dat een en ander vanaf de pc redelijk 1 richting verkeer is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slepen gaat jammer genoeg niet .

Knippen en plakken gaat ook niet.

Maar het werkt wel terug zoals voorheen met de nieuwe map na het inloggen.

De oude blijft bestaan onder de naam fotostream en is dus afgesloten op 405 foto's

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...