Ga naar inhoud


Veel zenders niet meer te ontvangen sinds een hele tijd op Astra 28.2


indieke

Aanbevolen berichten

Sinds een hele tijd heb ik weinig zenders op deze sateliet. Ik word eerlijk waar oud, en kan mijn MK digital niet meer zo goed gebruiken als er iets veranderd. Dus ik gebruik die schotel al een hele tijd niet.

 

Maar nu zou ik toch BBC graag terug gebruiken. Ik weet echt niet wat er scheelt. Ik heb de bedrading nagekeken, de lnb vervangen, op een andere ontvanger geprobeerd, maar het grote deel is weg. Op het eerste zicht zijn de zenders niet van plaatds veranderd het laatste jaar, ik krijg er een punthoofd van. Heb ook een zenderzoeker aangehangen maar die fluit bij elke zender, maar zonder beeld.

 

Op het TVV paket op de andere satelieten, was er ook wat  veranderd, maar daar ben ik er in geslaagd, de nieuwe frequenties en zo, handmatig te vinden. Hier zit ik volledig vast. Heeft iemand een idee wat er scheelt?  Is er iets veranderd, waardoor ik de BBC niet meer ontvang.Ik zie hier en daar nog wat zenders, zoals CNN, planet pop, een indiase zender en zo, maar heel weinig van de zenders waar ik vroeger naar keek.

 

Ik hoor ook iets van zender lijsten downloaden, maar hoe doe je dat en gaat dat met deze ontvanger? Ik heb nu ook een nieuwe scan gedaan, mar nu staan de zenders van BBc er niet meer op. Ik weet het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Maar nu zou ik toch BBC graag terug gebruiken. Ik weet echt niet wat er scheelt. Ik heb de bedrading nagekeken, de lnb vervangen, op een andere ontvanger geprobeerd, maar het grote deel is weg. Op het eerste zicht zijn de zenders niet van plaatds veranderd het laatste jaar, ik krijg er een punthoofd van. Heb ook een zenderzoeker aangehangen maar die fluit bij elke zender, maar zonder beeld.

 

De zenders zijn niet van plaats veranderd, maar de satelliet, hoog boven de evenaar wel.

 

Er is sinds enige tijd een nieuwe satelliet voor de Engelse zenders in gebruik, welke zijn informatie meer op Engeland bundelt ten koste van de ontvangst in Zuid Europa.

 

Zo maar een gok maar staat je schotel in zuidelijk Frankrijk?

Je zal of een grotere schotel moeten plaatsen of wanneer je erg zuidelijk woont moeten verhuizen.

 

Dit onderwerp past beter in schotelpark, ik verplaats dit onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nogal wat frekwentiewijzigingen gebeurd op 28E, verleden zomer is er een nieuwe satelliet in gebruik genomen en zo meer. Ik heb zo'n vermoeden dat jouw ontvanger niet meer over de juiste transponderlijsten beschikt dus als je scant dan worden niet alle transponders nagekeken, waardoor je een pak zenders misloopt.

ik ken uw ontvanger niet, ik weet dus ook niet of het mogelijk is om een aktuele transponderlijst op te laden.

ik stel voor dat je de betreffende transponders manueel inscant. De transponderinformatie haal je dan best hier : http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E-fta.php

dit geeft je een lijst van alle FTA zenders op astra2, met de juiste transponder informatie.

de BBC kanalen vind je bvb op transponder 10773 H dvb-S 22000 2/3

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste indieke

Je schrijft: "Ik word eerlijk waar oud"
Nou dat is niet te zien aan je avatar.

Wat heb je voor een schotel waarmee je de BBC zou kunnen ontvangen? Heb je een triple-lnb of een schotel met een rail? Maak eens een foto van je schotel met de lnb's.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las hier ergens dat de BBC en zo, bijna niet meer buiten de UK konden bekeken worden, iets met een beam te maken, wat dit dan ook moge wezen.  

 

Ik woon inderdaad in het Zuid-Oosten van Frankrijk.  Ik heb die schotel maar een paar jaar geleden laten zetten, vooral voor concerten op de BBC. Voor de zoveelste keer schijnt het dat ik geinvesteerd heb in iets voor de "zatte liet", waar ik al snel niets meer aan heb.  Dat ding laten instaleren, heeft me een fortuin gekost hier, is een schotel met één Lnb geen rails of niets, van over 1 meter, ik geloof 1 m 20.  Toch wel vervelend, kan  verder met die schotel niet veel doen, heb een andere op het dak voor het TVV paket. 

 

Geen Glastonbury meer....... 

 

 

 

Je schrijft: "Ik word eerlijk waar oud"
Nou dat is niet te zien aan je avatar.

 

 

Ja ik ben oud, maar mijn vriendin is 24............ :wub:

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, zuid-oost Frankrijk - da's een ander verhaal, ja.

hoewel een schotel van 1,20 meter toch ook niet niks is. Probeer eens om heel precies af te regelen, of er een gevoelige LNB op te zetten, bvb een Inverto Black.

die laatste satelliet werkt met een "narrow" beam en is veel moeilijker te ontvangen buiten het UK. ik weet dat ze in Spanje nu schotels moeten gebruiken die 2m groot zijn, of nog groter, dus mja .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eerst eens aan waar de schotel ongeveer staat.
Verder is het van belang om te weten wat voor schotel het is. Is het een primefocus schotel waarvan de lnb in het midden van de schotel zit op drie dunne stangen of is het een offsetschotel waar de lnb op een stevige arm is bevestigd aan de onderzijde van de schotel. Meet in het geval van een primefocus schotel de diameter van de spiegel eens even op. Meet in het geval van een offsetschotel de breedte en de hoogte eens even op van de spiegel, dus zonder de rand.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dat morgen opmeten, is nu toch te laat voor het concert  van Bryan Ferry....  Het is een offsetschotel die tegen de muur van het huis staat,erg vrij, niets dat stoort.  Maar ben nu zeker dat het aan de beam ligt, verleden jaar de stones nog zonder problemen op Glastonbury gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heeft het met de strakkere UK-spotbeam te maken maar is ben er helemaal niet van overtuigd dat de schotel te klein is als je denkt dat die 120cm is. Hij staat gewoon niet goed genoeg uitgericht. Daar merkte je voorheen niets van maar nu je minder sterk signaal ontvangt wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een goed uitgerichte schotel van 1m en een Inverto Black Ultra zou het wel moeten lukken in Z-O-Frankrijk. Met een 64cm Triax kon ik in de buurt van Manosque nog net de horizontale transponders ontvangen zoals BBC4HD, ITV2+1 en Film4...   

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 december 2013

 

ASTRA 2E IN FEBRUARI IN GEBRUIK, ONTVANGST BBC HD BLIJFT

 

De nieuwe Astra 2E satelliet op 28 graden oost wordt in februari in bedrijf genomen. Vanaf dat moment is het in een groot deel van Europa pas echt moeilijk om de BBC nog te ontvangen.

 

Dat is slecht nieuws voor veel kijkers in noordelijke, oostelijke en zuidelijke delen van Europa. De nieuwe Astra 2E heeft net als de 2F een speciale UK-beam voor de KU-band. Dat komt erop neer dat de signalen van de satelliet de Britse Eilanden afdekken en dat daarbuiten het signaal al snel wegvalt.

 

SES Astra heeft bekendgemaakt dat de Astra 1N, die tijdelijk op 28 graden oost actief was, volgend jaar  naar de de 19,2 oost gaat verhuizen. De BBC-zenders (en ook programma's van ITV) op deze beam waren in heel West- en centraal-Europa goed te ontvangen. Dit is niet de bedoeling omdat de signalen ongecodeerd zijn en de omroepen alleen rechten hebben voor Engeland én Ierland. SES heeft officieel bevestigd dat de satelliet speciaal daarvoor is ontworpen met een richtbeam volgens de laatste technieken. De Astra 2E hangt nu nog op 43 graden oost en wordt langzaam verplaatst naar de uiteindelijke positie 28,2 oost.

 

ONTVANGST BBC IN BENELUX BLIJFT MOGELIJK

 

Door de Astra 2D (de eerste satelliet met UK-beam, die trouwens een toevalligheid was) is deze positie ideaal geworden voor Britse zenders om er Free to air te kunnen uitzenden. Dit blijft ook zo. Vanaf begin februari gaat SES de signalen van 1N naar 2E verplaatsen. De signalen van deze sterk geconcentreerde richtbeam worden alleen maar sterker op de Britse Eilanden en zeker ook in het westen van de Benelux. Daarbuiten wordt het signaal snel zwakker en dat gaat ongetwijfeld leiden tot een grote desillusie bij met name de vele honderdduizenden Britten die in het zuiden van Spanje en Portugal wonen en de ontvangst dreigen kwijt te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eeichen

Op dit forum is het gebruikelijk de bronvermelding er bij te geven. Wat jij hierboven schrijft is van Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14605/astra-2e-in-februari-in-gebruik,-ontvangst-bbc-hd-blijft.html
Maar dat zenders van positie 28,2e moeilijker of niet meer te ontvangen zijn speelt al vanaf nov. 2012 toen de Astra 2F in gebruik kwam, een jaar eerder dus. Lees hierover in Totaal TV: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/11016/astra-2f-satelliet-in-gebruik-genomen.html
Maar al deze info is ons natuurlijk al lang bekend en we weten ook precies hoe groot de schotel moet zijn in heel Europa om de UK-spotbeam te kunnen ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...