Ga naar inhoud


Rebox 8220, ervaringen gevraagd!


Erudiet

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enige tijd is de Rebox 8220 op de markt als vervanger van de Rebox 9000.

Kan iemand mij zijn gebruikerservaring meedelen aangaande dit toestel?

 

Heb een paar maand geleden reeds deze vraag gesteld, maar ontving toen geen reactie.

Daarom nieuwe poging.

 

 

Erudiet

aangepast door Michel
Je krijgt een stuk sneller antwoord als je een fatsoenlijke titel gebruuikt voor je vraag ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is al het een en ander over gezegd. Mijn ervaring: een prima tuner zonder problemen en snort hier al enkele maanden naar tevredenheid! Kan veel. In het gebruikt is deze makkelijk. Enige wat ik aan te merken heb is het menu waar je even moet zoeken naar de instellingen (druk op menu en dan op de blauwe knop). Ik heb er zelf een harde schijf in gezet van 1 Tb (Western Digital Harde schijf WD10JPVX 1 TB 2.5 inch 5400 omw/min 8 MB Blue Mobile serie). 

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze tuner nu een aantal weken en ik ben er zeer tevreden over. Had hiervoor een Rebox 9000 waar ik ook tevreden over was. Rebox maakt prima spul. Moest wel wennen aan de afstandbediening, daar de knoppen weer op een andere plaats zitten.

Zeker een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetep, Bedankt voor je reactie.

Jij kan dan ook beoordelen of de aanpassing aan de nieuwe normen  van uitzending ( de 8psk) goed wordt verdragen door de 8220.

Ik heb namelijk problemen ermee. Mijn Rebox 9000 kan dit niet aan ( dateert van 2007) en deed het tot januari dit jaar ook uitstekend.

Bedankt voor een berichtje hierover.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Rebox 9000 kan dit niet aan ( dateert van 2007) en deed het tot januari dit jaar ook uitstekend.

 

Offtopic, maar de oplossing staat hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/.

 

Mocht je dit niet zelf kunnen, dan even naar de winkelier of een handige kennis.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist reeds hoe je het zou oplossen. Maar hier is er geen enkele technieker dat dit kan realiseren.

Weet dat in Spanje niet iedereen onderlegd is op gebied van ontvangers. Zij zijn op dat gebied nog niet zover als wij.

Verdeler kan ook niet: 2000km hiervandaan.

Wil dus Rebox 9000 vervangen.

Snap niet waarom ik een waarschuwing krijg van 'Michel'. Ik vraag toch naar mensen die ervaring ( gebruikerservaring) hebben met de Rebox 8220.

Als dit niet mag, blokkeer sat4all dan maar voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8PSK zenders komen keurig door op de 8220. Geen problemen gezien op deze zenders.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dezelfde problemen met de 9000. Is inmiddels met de oplossing van Audioniek volledig hersteld, maar toch besloten om een nieuwe aan te schaffen. Het zappen gaat wat trager dan met de 9000, maar wat is een paar seconden op een mensenleven.

Veel succes met je 8220.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb de 8220 sinds vandaag. Bevalt me tot nu toe goed op één ding na. Kan er niets aan dat verblindende rode lampje in de stand bye stand gedaan worden? Of heb ik het niet kunnen vinden? Ik heb er nu maar een stukje zwarte scotch tape overheen geplakt, maar mooi is anders.

 

Ook krijg ik het netwerk niet actief, alhoewel dat waarschijnlijk door mijn onkunde komt. Mijn VU+ Solo 2 pakte het automatisch, maar hier lukt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo,

 

Sinds enige tijd is de Rebox 8220 op de markt als vervanger van de Rebox 9000.

Kan iemand mij zijn gebruikerservaring meedelen aangaande dit toestel?

 

Heb een paar maand geleden reeds deze vraag gesteld, maar ontving toen geen reactie.

Daarom nieuwe poging.

 

 

Erudiet

Wat zijn de gerichte vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij wilde twee jaar geleden gebruikerservaringen weten.

Dus wanneer je zo een ontvanger hebt staat het je vrij hier je ervaringen met ons te delen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb sinds kort de Rebox 8220. Ik ben er absoluut NIET tevreden over. Het geluid valt regelmatig weg, Ook het beeld is soms weg. Na verloop van tijd wordt dit steeds erger, Het lijkt of er een interne reset uitgevoerd wordt, Die niet werkt trouwens. Pas als de ontvanger helemaal uitgezet is en weer aangezet wordt is het probleem even verholpen, Maar na verloop van tijd komt het weer terug, En in het ergste geval loopt de ontvanger helemaal vast.

Het ligt niet aan Canal Digitaal want hetzelfde probleem doet zich voor bij opgenomen programma's. En als ik hetzelfde opgenomen programma bekijk nadat ik de ontvanger helemaal uitgezet en weer aangezet heb zijn er geen problemen. Dus het tv signaal is goed binnengekomen en goed opgenomen. Ik denk dat de processor en de firmware het allemaal niet aankunnen. Dit blijkt ook uit het feit dat als ik HbbTV selecteer dat het normale beeld en geluid begint te haperen. De receiver kan het dan allemaal niet meer aan.

Met andere woorden, ik denk dat ik binnenkort een andere receiver heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de HDMI kabel al gecontroleerd?

 

Deze klachten zijn niet eerder gemeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens met CeesV. Het kan de kabel zijn. Of, het is een exemplarische fout. Ik zou de ontvanger eens ergens anders proberen of kabels wisselen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...