Ga naar inhoud


Bestaande Wavefrontier installatie aanpassen


phum3

Aanbevolen berichten

Je schrijft dat de Trimax correct werkt , maar zou daar het probleem niet kunnen zitten ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je schrijft dat de Trimax correct werkt , maar zou daar het probleem niet kunnen zitten ?

 

Dag Trust. Je slaat de nagel op de kop. De schuldige was de Trimax.

 

Ik was er nochtans van overtuigd dat deze correct werkte. Ik had deze net voor ik de vorige configuratie had afgebroken, nog even gebruikt om op de verschillenbde satellieten de signaalsterkte te noteren om nadien te kunnen vergelijken. Dit was vlekkeloos verlopen. Dus er was geen haar op mijn hoofd dat er aan gedacht heeft dat hij de schuldige kon zijn. Ik was daar zo van overtuigd, dat ik ook in één van mijn berichten heb vermeld dat hij correct werkte.

 

Gisteren met de hulp van mijn bezoek, die gelukkig wel een werkende satellietmeter tot zijn beschikking had, de schotel volledig opnieuw uitgericht en afgesteld. We zijn rond 13:30 uur begonnen, en om 18 uur waren we klaar. Zal in de komende weken nog wel wat tijd moeten investeren om de bekabeling van de switchen e.d.m. proper af te werken. Maar TV kijken is al opnieuw mogelijk en met super kwaliteit :)

 

Ik heb 's avonds nog even opnieuw met de Trimax gecontroleerd, en enkel op HotBird krijg ik een zwak signaal. Op alle andere LNB's volgens de Trimax geen satellietsignaal te vinden. Een vriend van mij heeft deze nu meegenomen om na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 's avonds nog even opnieuw met de Trimax gecontroleerd, en enkel op HotBird krijg ik een zwak signaal. Op alle andere LNB's volgens de Trimax geen satellietsignaal te vinden. Een vriend van mij heeft deze nu meegenomen om na te kijken.

 

Is het nog wel de moeite waard (zinvol) om een Trimax te laten repareren? Voor die prijs kunt u al snel een andere "hobby" satelliet meter kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nog wel de moeite waard (zinvol) om een Trimax te laten repareren? Voor die prijs kunt u al snel een andere "hobby" satelliet meter kopen. 

 

Hij heeft de Trimax meegenomen om te kijken of hij een probleem kan vinden dat hij misschien zelf kan oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om het toestel ergens tegen betaling te laten repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...