Ga naar inhoud


Goedkoop 3G Data in buitenland (handig op vakantie)


Aanbevolen berichten

hoi, 

 

ik zal, met de vakantie voor de deur eens een begin maken met wat goedkope prepaid 3G/4G oplossingen voor op de camping. De lijst is vast niet compleet, en mogelijk weten jullie nog goedkopere methodes, maar deze werken voor mij heel goed:

 

BELANGRIJK:

1 - Ik ga er vanuit dat je zelf een Mifi (3g-wifi apparaat) hebt om je 3G te delen. Je kan de sim ook in je eigen smartphone stoppen en deze op "hotspot" modus zetten.

2 - ik noem alleen prepaid kaarten, vanzelsprekend geen abonnementen

 

DUITSLAND

Prepaid "Aldi-Talk". Te koop bij elke Aldi

Simkaart kost 12,99 met daarop 10 euro tegoed

Activeer "Tages Flat". Dat levert 1 gig voor 1,99 euro = PER DAG

Of: activeer "Internet Flatrate XL". Dat is 5 gig voor 14,99 euro = PER MAAND

Website: http://www.alditalk.de/sued/Surfen/index.php

LET OP: In Duitsland moet je een Duits adres opgeven bij activeren vd kaart. Zorg voor iemand die je z'n adres wil lenen. Want: Aldi stuurt een bevestigingsbrief. Als die geretourneerd wordt, wordt je kaart ongeldig gemaakt. (Op zich nog geen probleem, gebeurt meestal niet, en pas na 3 weken)

 

OOSTENRIJK:

Prepaid "Yesss". Te koop bij Hofer, dat is de Oostenrijkse Aldi

Simkaart kost: 4,99 met daarop 5 euro tegoed

Je krijgt 1 gig. voor 4 euro = PER MAAND

Website: https://www.yesss.at/tarife-wertkarte/daten-paket/7/111

 

ITALIE

Koop bij een Wind-winkel een Prepaid Wind kaart (carta ricarica). Deze hoort officieel op een italiaans adres te staan, maar in elke Wind-winkel zijn ze bereid dit adres op een fake-adres te zetten (doen ze standaard). Vraag in de winkel om "Internet Big Unlimited" te activeren op de kaart. Dat doen zij voor je.

SImkaart kost 25 euro, met 30 euro tegoed erop.

Je krijgt: 12 gig. (!!) voor 19 euro + 6 euro activatiekosten.

Voor die 25 euro heb je een maand lang dus 12 gig data.

Na die maand wordt het verlengd, en gaat het tegoed op je kaart dus "in de min". Geen probleem: je wordt niet gevraagd op te waarderen. Gewoon kaart weggooien en voor 25 euro nieuwe halen.

Website: http://www.wind.it/it/privati/tariffe_e_opzioni/internet/offerte_internet/open_internet_12gb/

 

Dit zijn de goedkoopste data-bundels prepaid in het buitenland die ik ken, en zelf met plezier gebruik (ik heb een Huawei 4G-modem bij me). Heerlijk: overal Wifi alsof je thuis bent.

 

Aanvullingen of goedkopere opties: Laat me weten! Interessant.

 

Groet

Bink

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Moest ik europa doorkruisen,dan zou ik een worldsim data kaart aanschaffen.Zo kan je met één kaart europa door,zonder te wisselen van sim.En een voordeel is dat je ze kunt bestellen op voorhand en je apparaat testen.

Zo hoef je als doorreizende burger door europa,niet telkens naar een winkel gaan,en bij wisselen van land niet telkens je router te her configureren.

misschien niet de goedkoopste oplossing,maar op vakantie moet een beetje gemakzucht kunnen.

p.s.je kan ze bijladen met een (prepay) kredietkaart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

in italie heb ik in 2011 een tim prepaid kaart gekocht voor € 20,00

en dat voor 100 uur internet, ongeacht de verbruikte data en met een behaalde snelheid van 3 mb gemiddeld

 

zonder de extra voor het activeren en aanschaffen van de sim

wel een zgn italiaans sofinr aanmaken op internet in nl en uitgeprint meenemen naar italie voor het aanschaffen van de sim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...