Ga naar inhoud


Zenders in grijs tijdens opname


Brambo's
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Vandaag diende ik een vriend wat te helpen met de installatie van zijn Vu+ Solo 2 ontvanger ter vervanging van zijn Philips DSR 8121. Hij heeft een Triax 64 met Duo Lnb. De installatie van de software verliep vlot en zonder problemen. Wel stelde ik iets eigenaardigs vast. Als test hadden we namelijk 2 opnames gepland die begonnen op hetzelfde tijdstip: de ene opname was op 2BE (Astra 19,2) en de andere opname was op Vitaya (Astra 23,5). Hoewel er 2 coax kabels zijn aangesloten, kreeg ik toch veel zenders uit de Tv-Vlaanderen lijst in het grijs te zien op het moment dat de opnames liepen. Nochtans dacht ik dat deze situatie zich niet zou voordoen aangezien er gebruik gemaakt wordt van een Duo Lnb en 2 coax kabels die dus respectievelijk met Tuner 1en 2 werden verbonden. Bij de tuner configuratie had ik voor tuner 1 en 2 beide dezelfde configuratie ingesteld: poort A voor Astra 19,2 en poort B voor Astra 23,5.

Heeft er iemand enig idee wat ik hier over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie advies.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

dat klopt toch gewoon? Je ene tuner is gelockt op de 2be  transponder, en de andere op de vitaya transponder. Dan zul je alleen nog naar zenders kunnen kijken die op dezelfde transponders zitten. Om dat aan te geven worden alle zenders die niet op de gelockte transponders zitten grijs.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat jij betracht zou een derde tuner nodig zijn, immers je 2 aanwezige tuners zijn reeds bezet door je opname's die lopen.

Zoals Wiz vermeld heb nog de zenders die op dezelfde transponders zitten als waar je opname's lopen die te bekijken zijn.

 

Met de Solo 2 geen optie natuurlijk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eveneens bedankt Tripleboy voor jouw antwoord. Met jouw ontvanger Vu+Duo2 kan dit inderdaad (met de juiste hardware).

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...