Ga naar inhoud


550 access denied als ik een back up wil draaien


muppet

Aanbevolen berichten

Ik gebruik backup4all om mijn bestanden te backuppen naar de nas dit doe ik op deze manier omdat mijn nas in de toekomst niet meer thuis maar ergens anders staat en ik de backup via (s)ftp wil laten doen.

Als ik backup4all draai als het dan klaar is en kijk in het log dan staat er:

 
[10-8-2014 17:04:13] Waarschuwing:    Bestand /######/C schijf/C/Users/######/Desktop/Foto/P3185485.JPG wordt overgeslagen
   550 ########: Permission denied.
 
####### is prive informatie
 
Het bestand is dus niet gecopieerd maar anderen in dezelfde map zijn wel gecopieerd heb al gezocht op internet maar daar kom ik steeds bij linux uit en dit draai ik op windows.
Het heeft iets met de rechten te maken dat weet ik wel maar ik kan het niet voorelkaar krijgen.
 
Ik heb het volgende gedaan:
Rechten op  1 map aangepast 
Rechten op de hele hardeschijf aangepast
Virus scanner uit
Als administrator uitgevoerd
 
Zie ik iets over het hoofd ?

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje,is die foto nu niet juist die foto die je gebruikt als foto op de achtergrond van je scherm?bureaublad?

Indien dit zo is,zou ik eens een standaard foto van windows nemen,opnieuw proberen en indien gelukt,deze dan terug zetten.

Of is die ergens per toeval geopend,of in gebruik?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen ga even je moeder pesten of zo.

en dat voor een .... :confused:  :cry:  :sick:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@De_Perre dat artikel gaat over een map maken op de backup lokatie ik moet bestanden naar een backup lokatie copieren en sommige bestanden hebben die 550 error.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor sommige OS'en is een 'map' niets anders dan een bestand... En indien de gebruiker die de bestanden (of mappen) moet aanmaken niet over de nodige rechten beschikt, kom je dergelijke meldingen wel eens tegen.

 

Dus, ik zou toch maar eens nakijken welke rechten de user heeft die de backup gaat wegschrijven over (s)FTP op de target. Want daar wringt het schoentje.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zijn de veiligheidsinstellingen op de NAS?

Dat kan op IP adres beperkt zijn of alle verbindingen toestaan

 

Als ik iets kopieer uit een windows XP pc naar de NAS, moet ik zorgen dat everybody als user op de NAS aan die MAP mag komen (Schrijf / Leesrechten)

 

is dat in jouw geval misschien het probleem?

ciao ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup4all ken ik niet, maar indertijd heb ik wat gestoeid met backup programma's en ben ervan afgestapt. Voor mij onaanvaardbaar was dat de backup file uitsluitend leesbaar was door het betreffende backup programma en dat vond ik te risicovol. Voor backup gebruik ik een synchronisatieprogramma (FreeFileSync) waarmee je ook een image kunt maken op de backup locatie (en ook incremental kan backuppen). Die image behoudt volledig de folder- en filestructuur, en de files zijn zonder meer toegankelijk met de programma's die je daarvoor gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FreeFileSync is een leuk programma. Maar als ik de features nalees is het geen backup programma. Corrupte bestanden op je PC zullen met dit soort tools ook naar jouw "backup" locatie geschreven worden. En dat merk je pas als het te laat is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...