Ga naar inhoud


opname met externe Usb drive


marcow

Aanbevolen berichten

Beste ,

 

Ik gebruik een externe Usb drive ( WD Elements) voor opnames van mijn REBOX 8000.

 

Als ik een programma selecteer van de EPG en de opnametijd van het programma is bereikt bevriest het beeld en na enige tijd krijg

ik de melding USB apparaat gevonden en komt het beeld terug uit de freeze.

 

Maar de opname wordt niet uitgevoerd, als ik dan rechtstreeks op het opnameknopje druk van de afstandsbediening wordt het programma

opgenomen.

 

De usb-drive is geformateerd op de Rebox  en de Usb -drive is vast aangesloten op de USB aansluiting op de voorkant van de REBOX,

als ik in het Menu kijk staat hij daar ook vermeld..

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk valt de externe drive in slaap. als de opname moet beginnen probeert de ontvanger op de slapende drive te schrijven, maar die is nog niet wakker. Door deze actie wordt de drive actief, en de ontvanger zal hem vinden. De opname mislukt echter, want inmiddles heeft de ontvanger de conclusie getrokken dat het opname medium niet beschikbaar is.

 

Als je na het wekken handmatig gaat opnemen gaat dat goed: de drive is immers net gevonden en is nog niet in slaap gevallen. De enige truc die ik kan bedenken is een dummy opname van een minuut of wat te plannen ongeveer 5 min (maximaal de periode die de drive er over doet om in slaap te vallen) zodat de drive door de (mislukkende) dummy opname gewekt wordt. Handig is het niet. Ik heb daarom vroeger al een 2.5 inch drive in de RE-8000 gebouwd en daar geen spijt van gehad.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Aanvulling : Bij de vorige USB -drive  ( WD )  500 GB  2.0  had ik dit probleem niet.

 

Dit is een WD -elements 1TB 3.0  die  ik niet zo lang  geleden heb aangesloten omdat de vorige vol raakte.

 

Nog een opmerking : Deze heb ik geformatteerd  op de REBOX ; de vorige op mijn laptop .

Maakt dat nog iets uit.

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...