Ga naar inhoud


Zappbox Q5 loopt vast na internetconntectie


Greatone

Aanbevolen berichten

Ik heb een Zappbox Q5 HD PVR gekregen van iemand die er niets meer aan had.

 

Nu heb ik sat4all afgestruind naar software en de laatste versie die ik tegenkwam was de AppUpgrade_1.19.

 

Volgens de gebruiksaanwijzing heb ik de update gedaan, en een cline vanaf mijn Dreambox aangemaakt en geplaatst in de Q5.

 

Op het moment dat de Q5 connectie krijgt met mijn Dreambox loopt hij vast en kan dan niets meer met de Q5.

 

Als ik de box reboot met internetkabel er nog in, dan hetzelfde probleem. Als ik de box reboot zonder internetkabel, dan doet hij het prima, tot het moment

ik de internetkabel weer aansluit.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn of er een oplossing voor heeft?

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de internet een vast ip gegeven of heb je hem op dhcp ingesteld

zet hem op dhcp en dan neemt hij een eigen ip adres 

misschien heb je daar het zelfde ip als van je pc of ander toestel en dat geeft een conflict

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP staat aan, ik kan juist wel eens proberen om deze uit te zetten.

 

Wordt vervolgd :)

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP staat aan, ik kan juist wel eens proberen om deze uit te zetten.

 

Wordt vervolgd :)

en herstart de ontvanger eens terug volledig

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Op het moment dat ik DHCP uitzet, dan blijft de ontvanger pogingen wagen om een connectie met mijn Dreambox te maken (zonder succes).

 

Zodra ik DHCP weer aanzet, dan loopt de ontvanger gelijk weer vast.

 

Als ik de internetkabel eruit haal, dan start hij keurig op en loopt niet vast. Zodra de internetkabel erin gaat is het weer mis.

 

Iemand nog enig idee voor een oplossing?

 

@Smetje limb.BE : Wat bedoel je precies?

 

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik reeds geprobeerd.

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je DHCP uitzet,kan je dan manueel een ip in plaatsen?

Indien ja,dan zou ik manueel alle gegevens eens in vullen,waarvan je zeker bent,dat er geen ip conflict is,zoals hier bericht wordt.

P.s.heb je de utp kabel(s) al eens uitgetest? ik heb ooit een probleem gehad,met een dreambox,en de fout bleek een slechte utp kabel te zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je jou interne c lijn gemaakt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend heb ik een tweedehands zappbox opgehaald en ik had hetzelfde probleem, totdat ik werkende cccam gegevens had ingevoerd. Als je de CCCam details invoert, staat er dan rechts in het scherm OK of Verbinden/Connecting?

 

Als er interesse is heb ik de nieuwste firmware en bootcode voor dit ding, ik heb namelijk contact gehad met de fabrikant om de mijne weer aan de praat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smetje limb.BE : Ja het is gewoon een interne lijn vanaf mijn Dreambox waar een Ziggo kaart in zit.

 

@ Locutus2000: Ik heb de CCcam gegevens correct ingevuld, maar op het moment dat hij wil connecten dan loopt de boel vast. Aan de internetkabel ligt het zeker niet omdat ik deze ook gebruik voor de laptop en dan werkt hij ook prima.

 

Handmatig een IP invullen heb ik ook geprobeerd, maar zonder succes.

 

Ik zag je bericht al met de software, ga die vanavond proberen :)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Na het plaatsen van de nieuwe 1.26 firmware is het probleem opgelost :)

 

Allen bedankt voor het meedenken, en uiteraard speciale dank aan Locutus2000 voor het plaatsen van de nieuwe firmware!!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Zou je die hier kunnen uploaden dropje20?

 

En weet je wat het verschil is m.b.t. de vorige versies?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...