Ga naar inhoud


Slechte ontvangst Sport1 select HD - monteur bellen?


wdekler

Aanbevolen berichten

wdekler,

dat klinkt gewoon echt niet goed zoals je het in dit draadje beschreven hebt...

ik zou toch die monteur laten komen zie voetnoot*** (en je zet er gewoon even een leen tuner van ziggo neer van de overbuur of zo)

 

ik heb ook dvb-c ontvangst helpen inrichten, bij mń duo2 (sat+kabel) en mń Ultimo (enkel kabel)

die nieuwe DVB-CT2 tuner had ik in 2 dagen binnen voor de DUO

de DVB-CT tuners die ik al had voor de Ultimo, waren van verschillende makelei (er zat op slot 3 zelfs de Uno DVB-C tuner in)

geen probleem.

 

Ontvangst aanduiding op receivers en per tuner wisselt van geval tot geval (het is immers geen meetapparaat)

1- Maar als dat Modem van Ziggo in de woonkamer staat en vanaf daar heb je perfecte kabels en stekkers, is ook die dämpfungsregler voor coax niet nodig. (zonder doorlussen a.u.b. van andere apparaten)

2- Heb je echter dat modem in de meterkast aan de CAI van ziggo, kan het hele traject vanaf de meterkast tot de TV kamer en dus de muur inbouw doos via een getrokken coax ofwel a ) oude meuk zijn ofwel b ) met schade en eventueel slechte aarding.

 

Dat laatste 2 a of 2 b, is te overbruggen met een via de woning / hal en woonkamer te leggen test leiding van goede kwaliteit en perfecte Stekkeraansluitingen en zo ontdek je heel snel of het signaal beter wordt.

 

Als je bovendien nog in een oud appartementen complex woont, met coax uit 1970 of eerder en voor het huis staat de CAI verdeler kast op straat, kun je bedingen dat gemeten wordt tussen verdeler en CAI punt in je woning.

(dat alles heeft dus niets met de soort receiver te maken <> gecertificeerd of niet )

 

voetnoot*** Dat die BER bit error rate zo opvalt is reden te meer om aan te nemen dat al in de CAI verdeelkast of aan het CAI afname punt in de meterkast een probleem bestaat.

 

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

volgens mij is de kwaliteit coax die gelegd is bij mij wel in orde. Het is de groene kabel van Casema en die zijn volgens mij in het begin van de jaren 80 gelegd, en mijn verdeelkast zit slechts een paar huizen verderop.

 

Het gaat hier dus om scenario 1 uit je antwoord.

 

De cijfers die door de "slechte" DVB-C tuner weergegeven worden zijn inderdaad een zeer onbetrouwbare indicator. Wat mij betreft telt uiteindelijk enkel de BER rate die je receiver er van maakt en dat er voldoende headroom is dat deze niet alsnog hoog wordt (en het liefst natuurlijk altijd 0).

 

Eerlijk gezegd denk ik dat ik de monteur niet ga laten langskomen omdat:

 

- Ik een receiver moet lenen (dat is niet echt een probleem natuurlijk)

- Het risico bestaat dat de monteur zegt dat alles prima in orde is en ik voor de kosten moet opdraaien die ongetwijfeld hoger zijn dan die van een nieuwe tuner.

 

Dit laatste risico is vrij groot omdat de leen receiver (die ik al een keer heb gebruikt), geen enkel probleem had met Sport 1 select HD dus wat moet ik dan de monteur laten zien...?

 

Bovendien heb ik nog eens de waardes van het Docsis modem bekeken en op vrijwel alle kanalen is de signaal-ruisverhouding tussen de 39.5 en 40.5 db en ik heb begrepen dat dat prima waardes zijn. Waarschijnlijk gaat de monteur iets soortgelijks meten?

 

Er staat wel wat correctable en uncorrectable FEC errors maar die lijken nauwelijk op te lopen.

 

Volgens mij kan ik dan beter proberen om nog zo'n tuner te kopen of deze gewoon blijven gebruiken. Het merkwaardige is dat ik namelijk geen enkele blokvorming zie ondanks de hoge rate. Het beeld ziet er werkelijk prima uit nu de demper het signaal een beetje opgekrikt heeft. Dus mogelijk maskeren de error correcties alles of zijn deze zelfs lossless?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...