Ga naar inhoud


Opnieuw installeren/flashen lukt niet meer zoals voorheen


World
Ga naar oplossing Opgelost door metoo,

Aanbevolen berichten

De laatste tijd wat problemen met mijn Vu+ Duo. Dat gebeurt wel eens vaker en dan ga ik het apparaat opnieuw installeren (flashen, image, geen idee hoe het heet). De laatste versie van Open Pli opgehaald en uitgepakt op een stick (fat32!). Volgens procedure in Vu+ Duo en hij gaat keurig installeren. In eerdere situaties kreeg ik een handig eerste install-menu v.w.b. zenderpakketkeuze, schotelconfiguratie, ccam e.d.. Daarna had ik een geheel "nieuw apparaat". Nu krijg ik dat eerste install-menu niet meer, Vu gaat direct naar Ned. 1, eh, sorry, NPO 1... Diverse oude instellingen zijn blijven staan (en dat wil ik juist niet). Aangepaste zenderpakketten zijn weer te zien (weliswaar een oudere, zal wel ergens een backup zijn) en er stond nog 1 timer in. De andere timers waren wel verdwenen. Oudere versie Open Pli geeft zelfde ongewenste resultaat.

 

Hoe kan ik het apparaat opnieuw installeren/flashen zodat ik ik wel weer een "install-menu" krijg aansluitend op de nieuwe install?

 

Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Backup/autobackup op hdd of USB? Dan die backupold noemen oid.

Of er is niets geflast de oude image is gewoon weer opgestart

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo bedankt! Backupbestanden verwijderd en daarna lukte het wel! Ik had tot nu toe af en toe eens een bu gemaakt op een usb-stick maar kennelijk had ik dat ook eens een keer op de hdd gedaan. Wist ook niet dat tie zich zou roeren bij een nieuwe flash. Ik kon de bestanden overigens niet via de pc verwijderen. Daarvoor kreeg ik geen toestemming. Op de Vu zelf ging verwijderen wel en toen was het ook klaar. Zo zie je maar weer, het is gemakkelijk als je het maar weet!

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...