Ga naar inhoud


Vu+DUO VTI updaten van v8.0 naar recentste versie


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Succesvol verbonden met Dreambox op IP 192.168.2.10 poort 80

Test username en password: Kan niet verbinden et Dreambox met username: username en password: password; Controleer username en password en probeer opnieuw  ?????

 

dat zeg ik

je gebruikt niet de loginnaam/username root en het root wachtwoord

 

druk blauw en ga naar VTI gereedschap en kies daar root wachtwoord veranderen

 

kies AUB kleine letters indien je het veranderd bijvoorbeeld janambi

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

DHCP nee, IP: 192.168.2.10

gebruikersnaam: root  en password: dreambox    Na vele retrials kwam ik erachter dat opslaan= OK toets ipv groene toets

koude reboot van VU+duo en reboot DBE en alles loopt

Mijn principe is never run a changing system, never change a running system!

 FON weg= dus andere rooter om hier wifi te hebben.... Geen Vu op computer verbonden gedurende jaren...

VU's gaven plots LOADING en waren 7' onbruikbaar dus opnieuww soft laden... Link problemen ontdekt!

Miserie startte.... nu VTI v11 laden en zien wat nu gaat gebeuren. Zeer duidelijk en uniform was/is alles niet!

Bedankt iedereen vr de steun en geduld!:P;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zet je niet gewoon een wifi extender achter je router.Stukken makkelijker.Die dingen kosten het einde van de wereld niet en de laatste hebben de beide frequenties aan boord

Fijn dat het nu werkt

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande was maar een aanloop, nu upgraden nr VTI-v11.02 omwille van loadingmelding die VuDuo 7 minuten blokkeert!

En ja het begint goe!  "VTI-v11.02 kan te weinig geheugen hebben, maar 12Mb..." terwijl er een hoop enigma2-locales niet gebruikt toch geladen worden waarom mem verkwisten terwijl er tekort dreigt? Hopelijk met de extra apps genoeg ruimte!

Oh ja geen bevestigde Nameserver, geen acces tot gebruikersbeheer om gebruiker en passwoord in te stellen

Gelukkig toont DBE gen foutmelding en loopt vlot!En om het gemakkelijk te maken is het nu 192.168.2.6 ipv 2.10

Ik gebruik hier 4 VuDuo's hopelijk zal met VTIv11.02 alle een gelijk IP nr hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ze tegelijk gebruikt MOETEN ze een verschillend IP hebben.Anders krijg je problemen. Begrijp niet hoe je een ander ip kan krijgen als DHCP uit staat. Is gewoon niet mogelijk dan want je box vraagt geen adres maar geeft het zijne door aan je router.

Ps : in een netwerk met dezelfde range kan je maar 1 keer eenzelfde IP adres hebben

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bellejt: die zijn los en onafhankelijk van elkaar, voor zenderlijstupdates is het makkelijker met allen zelfde IP....

Die router doet het nu goed en zijn bereik is voldoende, dus waarom een andere kopen?

Nu loopt ook de VTI-v11.02

 

Rest nog de vraag welke apps moeten d'r in?

- Pauli key app, 

- CCcam2.2.1 (werkt traag) moet er geen priokeyfile bij?

- Quicksignal info

- Verkenner vr filetransfer (hoe noemt da?)

- Is een mediaplayer intressant?

 

Om flashruimte te vergroten,  kunnen d'r geen landenfiles uitgehaald worden?

 

Heb er nu CoreFTP op aangesloten via lan en loopt ook OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.2.1 heeft geen prio nodig. Alleen CCcam 2.3.0..

Pauli key zegt me niets, geen idee wat dat moet doen..

VTi heeft ingebouwde Zero optie in het VTI menu. Daar kun je ongewenste zaken verwijderen.. Wel oppassen dat je niets belangrijks wist...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Pauli 7.5 key is een keyboardmatrix van de afstandsbediening, die je toelaat de toetsen te herdefiniëren nr je wensen

 

Met quicksignal info gebruik je uw scherm als een veldsterktemeter, SNR en AGC over het ganse scherm

Die heeft me juist liggen: het signal display wordt te groot op beeldscherm weergegeven in VTI-v11.02, terwijl dit op v 8.0 perfekt is ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

quick signal info zal wel leuk voor de hobbyist zijn maar in AtileHD skin zie je de signalinfo ook terwijl je de zenders zapt (expert modus inschakelen en skinparts laden)

Pauli 7.5 key is soortgelijk aan Multi Quick Button hetgeen in de feed staat

Mediaplayer is te traag op een oude DUO

CCcam 2.30 is de juiste voor je kaartje en Oscam is daarenboven toch te prefereren

filemanager is op de feed aanwezig

 

maar die ik zou kiezen als fijne plugin is CoolTVguide en EPGimport

de rest is allemaal naar eigen inzicht en smaak

 

je ligt dus zoals ik je vaak genoeg heb gezegd ongeveer 5 jaar achter met dat oude VTI 8.0 naar VTI 11.0.2 upgraden

dus je zal nog wel wat topics moeten teruglezen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk niets mis mee dat iemand een oude VU+ Duo zo lang mogelijk wil inzetten. Voor de gewone zaken als TV kijken, Opnemen/Afspelen en EPG is dat apparaat nog prima te gebruiken. We kunnen niet in iemands portemonnaie kijken. Ik moest zelf ook sparen voor mijn nieuwe VU+ Ultimo 4K met alles d'rop en d'ran. Vrouw en kind willen wel te eten, een dak boven het hoofd en met vakantie. Mijn hobby-luxe komt op de laatste plaats.. Enfin:

 

De VTi 11.0.2 biedt de laatste (mogelijke) updates voor deze ontvanger terwijl er voldoende ruimte blijft voor het gebruik. Zenderlijsten, Configuratie en een aantal bescheiden plug-ins. Picons en EPG kunnen op een aangesloten USB stick (nooit op de interne HDD!). VTi heeft ook een Plugin-Mover zodat je via USB daar je plugins parkeert.. Zolang de hardware 100% blijft kan die nog jaren mee..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Er is natuurlijk niets mis mee dat iemand een oude VU+ Duo zo lang mogelijk wil inzetten... etcetera

 

ik heb niets geïmpliceerd in m'n bericht dat met jou commentaar van doen heeft.

 

Op de oude DUO was elke Upgrade van VTI een succes tot deze laatste versie aan toe. Dat heb ik aan Jan Ambers vaak genoeg geschreven.

"never touch a running system is ouwe kletskoek"

En alle tussentijdse updates voor 11.x zijn destijds ook netjes gedocumenteerd in dit subforum.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Refereer ik daar aan dan??

Ik impliceer ook niets... Jij geeft aan dat hij inmiddels een paar jaar achterloopt en dat we inmiddels op VTi 14 zitten... Tussen de regels door lezend concludeer ik daaruit dat jij eigenlijk vindt dat het tijd wordt voor iets nieuws.... 

 

Persoonlijk vind ik dat de TS eigenlijk botweg naar de bekende weg vraagt. Hij hééft immers VTi op zijn ontvanger en kan dus gewoon via 'blauw groen groen' updaten. Dat zit standaard in de firmware. M.a.w. hij hóefde helemaal niet te vragen waar die updates staan. Het staat gigantisch groot in het scherm bij het opstarten van de firmware en in het VTI Panel zo op te roepen....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je andere dingen tussen de regels gelezen dan wat er feitelijk aanwezig is

namelijk niets staat tussen die regels

En het topic gaat ook niet over jou of mij, mij zijn alle VU+ images en modellen welbekend sinds 2010 toen de eerste DUO mijn vervanging werd voor de veel te dure Dreambox

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ligt dus zoals ik je vaak genoeg heb gezegd ongeveer 5 jaar achter met dat oude VTI 8.0 naar VTI 11.0.2 upgraden

dus je zal nog wel wat topics moeten teruglezen

 

Het staat er tocht echt hoor! Of weet je zelf niet meer wat je schrijft? :) 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...