Ga naar inhoud


duo2 vs solo2 eenvoudig fanless maken?


mietde

Aanbevolen berichten

Vroeg me af welke van de 2 het eenvoudigste fanloos is te maken.

Bij welke is het eenvoudiger een goed koelblokje(s) te monteren?

 

Vind dat ze nogal wat verbruiken en dat lees ik als heet worden hetgeen weer herrie word.

Ben een beetje pietluttig wat dat betreft.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


op mijn duo2 hoor je die fan gewoon niet draaien.De temperatuur van de box is amper 32 graden.Zo een fannetje verbruikt amper 0.5 watt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat het bovenop een houten tv-tafel/kast/dressoir? Dan kan je wel wat horen. Heb ik ook gehad. Zou dan eerder een stillere Fan er in zetten dan eruit halen. 

Papst, Noiseblocker of iets dergelijks, wel even uitzoeken. Toevallig een fan onderweg voor achter de apparatuur. Was toch 45º+C. warmte kon nergens heen. Desnoods een grotere en langzamer laten draaien. MAAR Weghalen? Ga dan voor water koeling. :P

 

Wat als je een HD inbouwt, de een geeft (veel) meer warmte dan de ander. Het totaal krijg je niet zomaar door de gleufjes weg hoor. De warmte stapelt zich uiteindelijk toch ergens op. Het kan nergens heen. En apart dat je het mee laat wegen bij de 'welk model' aankoop.

 

Btw, er is een app voor. Eh, plugin.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

don t try this at home:

haal gewoon de stekker los van je Fan.

problem solved.

 

gaat bij alle twee de modellen.

als jij ze hoort, heb je Vleermuisoren of staat de receiver in een klankkast en meestal veel te warm en/of op een ander toestel.

succes ermee...

 

4 jaar oud hoorprobleem <> probleem hoor.

is je fan te luid, is die stuk of verbogen

iets omlaag met de rpm en je hoort hem niet meer

ciao, ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ook een probleem met de fan van een Edision OS1.Vervangen door een noiseblocker (kost 5 euro) en geruisloos.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die noiseblocker heb ik al gevonden.

(Misschien regelt die beter).

Goedkope fans hebben weleens de neiging om te tikken als ze langzaam draaien.

 

Mijn Duo2 staat bovenaan dus die hoor je goed.

Wordt soms best wel heet (de poes slaapt erop) dus gewoon loshalen vind ik toch wat link...

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koop de noiseblocker vanuit UK via ***geen-reclame***.Veel goedkoper dan ergens anders.En voor de spotgoedlkope verzendkosten moet je het niet laten.Kijk wel goed welke je kan gebruiken.Op mijn OS1 moest ik de draadjes anders in de connector steken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren, het ging niet over de Noiseblokger

Vroeg me af welke van de 2 het eenvoudigste fanloos is te maken.

Bij welke is het eenvoudiger een goed koelblokje(s) te monteren?

 

Vind dat ze nogal wat verbruiken en dat lees ik als heet worden hetgeen weer herrie word.

Ben een beetje pietluttig wat dat betreft.

 

het ging over stil en geruisloos, en dan is de eindcontrole van de productielijn in het geding

zo een fan van nog geen halve euro is dan snel een aanmatiging

 

maar het blijkt dat die dingen bij een bepaald toerental geluid produceren

hetgeen je kunt testen met de standaard plugin fancontrol

 

wil je geen fan, loop je echt risico want die koelribbetjes trekken het wel uit een onderdeel, maar het blijft binnen de metalen kast

 

eerst en vooral nooit je Receiver op een andere hittebron plaatsen, dus nooit stapelen

 

er zijn echt voor 3 a 4 euro geile ventilators te koop (wel op de aansluiting letten)

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

***geen-reclame***, AliBaba, Amazone, Veiligsite, Farnell, etc allemaal mogelijkheden voor onderdelen. Goedkoopste hangt vaak van het moment af. Degenen die ik wilde was toevallig hier in den lande het goedkoopst. En snel geleverd. Waar blijft dat ding, grrrr. ;-) Ach ja, gisteren besteld.

 

@TS - I.d.d., wel even uitzoeken wat de aansluitingen zijn. Standaard is niet altijd standaard.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een_of_andere_veiling_site, AliBaba, Amazone, Veiligsite, Farnell, etc allemaal mogelijkheden voor onderdelen. Goedkoopste hangt vaak van het moment af. Degenen die ik wilde was toevallig hier in den lande het goedkoopst. En snel geleverd. Waar blijft dat ding, grrrr. ;-) Ach ja, gisteren besteld.

 

@TS - I.d.d., wel even uitzoeken wat de aansluitingen zijn. Standaard is niet altijd standaard.

 

 

Edit,

 

TS, haalde ook zuinig aan, de laatste stille 8dB fan's waarvan ik hier enkele heb, gebruiken <1,25Wh.

Als ze 24/7 volle bak draaien, dus nooit in standby, dan kost dat max €2,39 per jaar. Ik ga daar geen risico voor nemen om een apparaat te vullen met koelelementen en maar hopen dat het goed blijft werken. Tevens kost de stroom naar je LNB's meer dan je fan. Tevens je garantie, een fan is zo terug gezet, koelblokjes er weer van los halen kan een ander verhaal zijn.

 

Stapelen moet kunnen. Hittebron of warmte van een onderliggend apparaat zijn wel verschillenden dingen.

 

Fan testen: klopt er zijn twee app's voor dat. je kan ze ook een vast toeren tal geven, maar dat werkt volgens mij niet zo goed.

 

Aanmatiging of niet, als je een VU+ per sé wilt hebben moet je het voor lief nemen of zelf aanpassen. Evenals de bucht Elco's.

Als je hierover een opmerking/vraag bij VU+ neer legt krijg je niet eens antwoord.

 

Als iemand een (1) fan koopt zijn die van €3-4 net zo beroerd als die waar de fabriek €1-2 voor betaald.

Stille en goeie zijn er voor 3 x enkele € te koop, ik betaalde €4,90 i.p.v €7. Geen verzendkosten.

 

Degenen die ik ergens anders al gebruik zijn absoluut stil, veeeeel stiller dan datgene wat in VU zit.

 

 

Edit twee, Hmm moet wel heel snel typen wil je je eigen post nog aanpassen.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen, ik verwarde niet de modellen, ik schreef over de communicatie met VU+ en een VU+ accepteren.

Mijn ex schoonvader zijn broer heeft, net zoals jij ook een Duo en dan ook een Ultimo. De duo een week na aankoop vervangen, maar daarna stil was anders. Nu zit er in beide als ik mij herinner een Scythe mini in ( kase of zoiets ). De Duo heeft drie vernieuwde Elco's en de Ultimo één.

 

Dat jouw VU+ Duo stil was, is mooi, maar het internet spreekt anders. De mijne Solo2 is ook 'stil' in de kast, maar niet op de kast. Niet irritant, ook s'avonds niet, maar niet stil.

 

BTW, ik heb een dB meter.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...