Ga naar inhoud


Lege plekken tussen zenders/zenderlijst


eljustino
Ga naar oplossing Opgelost door jerpsx,

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

 

Als ik opnieuw zenders ga zoeken bij Zenderszoeken-->Kabelscan dan zet ik de "gebruik officiële kanaalvolgorde" op ja.

 

Dan heeft de dreambox netjes alle zenders gevonden maar dan staan er veel lege gaten tussen de zenders ( dit zet de dreambox er automatisch tussen)

 

Is er een manier dat de dreambox de zenders netjes achter elkaar zet tussen die lege zender/gaten er tussen?

 

ik gebruik openpli 4 DM800se.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste forum leden,

 

Als ik opnieuw zenders ga zoeken bij Zenderszoeken-->Kabelscan dan zet ik de "gebruik officiële kanaalvolgorde" op ja.

 

Dan heeft de dreambox netjes alle zenders gevonden maar dan staan er veel lege gaten tussen de zenders ( dit zet de dreambox er automatisch tussen)

 

Is er een manier dat de dreambox de zenders netjes achter elkaar zet tussen die lege zender/gaten er tussen?

 

ik gebruik openpli 4 DM800se.

 

Met zappen slaat de DM wel de legen zender over, maar het feit dat ze er tussen zitten komt door de officiële volgorde die je kiest.

Waarom zou je deze optie niet op 'nee' zetten?

 

Wat je ook kunt doen is na de scan je zenderlijst overschieten naar je pc, middels dreamedit of dreamset, om vervolgens handmatig lege zender te verwijderen, en na verrichte zaken de lijst weer terug te schieten naar je DM.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ziggo (recent) veel zender wijzigingen heef doorgevoerd, dus moest elke keer een nieuwe zenderlijst er in gooien.

 

Dus daarom deed ik gewoon officieele kanaalvolgorde op "ja" had ik weer netjes alle zenders, alleen stonden die gaten er tussen.

 

Ik wist inderdaad dat je op de computer de zenderlijst kon bewerken. ( ik gebruik zelf iDream) 

 

Maar ik dacht misschien is er een optie omdat weg te halen op de box zelf ofzo. Snap ook niet helemaal waarom hij dat er automatisch tussen zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de officiële kanalenvolgorde eens op nee, krijg je dezelfde zenderlijst, maar dan zonder de gaten er tussen. Zo doe ik het tenminste altijd

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam doet anders vermoeden.

Ja, dat zou je wel vermoeden, maar als ik hier een kabel scan doe met "gebruik officiële kanalenvolgorde" op ja krijg ik de genoemde lege ruimte tussen de kanalen. De kanalen zijn dan volgends mij genummerd volgens de Ziggo nummering. En vandaar de lege ruimtes er tussen.

 

Zet ik gebruik officiële kanalen volgorde op nee, dan heb ik geen lege ruimtes, maar de kanalen wel in dezelfde volgorde volgens mij, alleen is dan de nummering niet volgens die van Ziggo, hier zal dan ook wel op gedoeld worden met de benaming "Gebruik officiele kanaalvolgorde"

aangepast door Anti-attack

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik ken dit probleem, en dit is gelukkig in de latere OpenPli's perfect op te lossen! Wanneer je zoals hierboven Gebruik officiële kanaalvolgorde uit zet, ben je inderdaad de gaten wel kwijt, maar kloppen de nummers niet meer maar tellen gewoon op (dit kan vervelend zijn als je gewend bent aan de officiële kanaalnummers).

 

Wat je dan kunt doen is Gebruik officiële kanaalvolgorde gewoon op Ja laten staan. In de zenderlijst druk je op Menu (vanaf hier moet ik het even uit mijn hoofd doen) en kies je instellingen/configuratie, daar ergens vind je een optie als "Hide number markers". Deze op Ja zetten, en voila. 

 

De gaten in de zenderlijst zijn blijvend weg, en je hebt de zenders in de juiste volgorde met de juiste nummers  ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...