Ga naar inhoud


Fox sport 2 international (fs2i) open op linux ontvangers?


ahendriks

Aanbevolen berichten


Hier heb je er één.  Ik weet het, maar zeg het toch lekker niet. hé, hé hé.

Flauw hoor.

 

Is wel je goed recht.  Maar wat voor een eikel ben jij.

 

Willy

Jep... dat heb je goed! :P :P

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je berichten van jaren terug tonski en ook jou experimenten waar gebruik wordt gemaakt van hacking tools.

 

Zoals je wellicht weet is dat per wet verboden en strafbaar. Of dat op een zolderkamertje gebeurd is totaal irrelevant.

 

Bezit van hacking tools is vrij, door het te gebruiken ga je de fout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bron van de ellende is juist de hobbyist hacker die op zijn zolderkamertje een kaart of codering uitpluist al dan niet in samenwerking met anderen. Daar is waar het begint en nergens anders. Zonder die hacker die het spelletje aanzwengelt hadden we nooit Gold, Fun of TItanium kaartjes, diverse cammetjes, dreamboxen (ja ja, ook die pikt een graantje mee) en sharing gehad. Logisch gedacht is een hacker trots op zijn resultaat en deelt die met anderen, waarvan er maar eentje belust hoeft te zijn om het ten gelde te maken en de rest gaat vanzelf: kaart maffia, fabrikanten die met apparatuur erop in spelen en aanbieders van illegale content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat die hobbyisten nog steeds actief zijn maar het verschil is dat ontdekkingen niet langer meer op publieke sites gedeeld worden. Ik kan me nog goed herinneren wat zich hier afspeelde in de tijd dat de seca2 kaart gehacked werd. Gewoon niet normaal meer hoe onfatsoenlijk en onbeschoft men oplossing in Jip en Janneke taal opeiste... daar is van geleerd reken maar!

Trouwens de grote commerciele cardservers kopen gewoon een oplossing, het boeit ze niet als dat eenmalig 2000 euro kost, zij zien het gewoon als investering in hun zaak ter innovatie van hun producten en een stukje exclusiviteit die extra klandizie zal aantrekken.

 

Wat je gewoon niet wilt is dat elke sufferd die kan googlen en een forumtopic kan lezen met een druk op de knop weer zijn kaartje in de aanbieding kan gooien voor een paar "betalende" klantjes. Dat hierdoor een paar gewaardeerde collega hobbyisten met een voetbaltik achter het net moeten vissen is jammer maar helaas onfortuinlijk!

 

Laten we wel wezen, we hebben het hier over premium content, een of andere internationale voetbalzender. Dit enkele kanaal kost je een tientje per maand. Nou dan moet er ook wel eenmalig een CI module afkunnen dunkt me.

Mij persoonlijk boeit alleen de coderingstechniek.... of het beeld nu zwart is of gedecodeerd is voor mij persoonlijk om het even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gaan we top offic, maar zijn het net niet die hackers die het begin hebben gevonden om 2 coderingen door elkaar te halen.

Misschien onduidelijk, maar de codering wordt via het seca coderings systeem naar de kaart gebracht en daar wordt het verder verwerkt in nagra ook genoemd als tunneled nagra. Volgens dat ik nog vernomen heb, is dit eigenlijk door hackers uitgevonden.

Want ik weet nog goed, dat ik met mijn niet bewerkte humax 5400 irci (dus een irdeto ontvanger) in staat was met een season interface en een pc viacces te decoderen. Naar het schijnt wordt die techniek nu verder gebruikt.

Moeten we nu de hackers dankbaar zijn? Mogelijks, want als er geen tunneled nagra bestond, hadden we nu misschien allemaal een nagra box of cam met mogelijks de gevreesde box key.

Echter is dit allemaal gelezen berichten, en die zullen wel nergens online te vinden zijn.

Verbeter indien onjuist onvolledig enz.

Maar moeten we nu heiliger zijn dan de paus? Denk het niet, sinds dag 1 van de linux ontvanger de dreambox dm7000, gebruik ik een softcam (in het begin ingebakken vol fouten). Nooit een dreigmail had inzake daarmee.

Of moet ik mij omdat ik jarenlang een softcam gebruikt te hebben, mij een paar kilometers gaan verplaatsen richting gevangenis.

Het zal wel verleden tijd zijn, maar vroeger hebben betaaltv filmnet nog aan mij verteld, als je het abonnement betaald, is het hen gelijk hoe je dit decodeert.

En elkaar gaan verwijten in deze kersttijden lijkt me .... . Want zonder een vinger te wijzen vraag ik mij af, wie nooit iets gedaan heeft tegen de (auteurs)wet. Zelfs een youtube filmpje waar rechten opstaan is al (volgens bepaalden hier) strafbaar.

Maar of de aanbieders last heeft van iemand die op zijn zolderkamertje kan kijken zonder het volledig abonnement te betalen, weet ik niet, echter als hij zijn uitvinding verkoopt, dan is het pas mis.

En wat dacht je van aanbieders die tegen betaling hackers inhuren om een andere aanbieder zijn coderingssysteem te hacken en zo lek te maken als een zeef, waardoor het, het water niet meer boven water kan houden, en dan deze overneemt.

Of zoals vroeger nog geschreven was, dat ex mindport werklieden het geheim ergens verkocht in een land weet waar, en dan die producten terug invoerden.

Dat hackers schade aanrichten, is een ware zaak, maar ook werkgelegenheid. Want nu moeten er nieuwe coderingstechnieken worden ontwikkelt, en dus werk. Stel je eens voor, dat we nog op seca1 irdeto1 enz stonden, dan was het niet nodig werklieden te hebben om nieuwe coderingen te ontwikkelen.

las in een Belgische krant, dat ze nu gewoon hackers gebruiken, als wapen en oorlogen,wat vroeger gebeurde met tanks bommen e.d.

Een storingsvrij kerst kijkgenot gewenst.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens de grote commerciele cardservers kopen gewoon een oplossing, het boeit ze niet als dat eenmalig 2000 euro kost, zij zien het gewoon als investering in hun zaak ter innovatie van hun producten en een stukje exclusiviteit die extra klandizie zal aantrekken.

 

 

Dat is dus het hele probleem. Iemand op een zolderkamertje (en daar zullen ongetwijfeld ook landgenoten tussen zitten) doet een hack en bezwijkt voor die paar rotcenten, waardoor het even open is en er vervolgens een maatregel op volgt. Het bedrag wat je noemt klopt aardig, voor de nano 01 hack worden bedragen neergelegd tussen de 600 en 2000 dollar. Op zich heel goed dat het hier overigens niet besproken wordt al blijven ze hengelen, gewoon snater dicht houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...