Ga naar inhoud


Geeft een T-stuk signaalverlies?


Gast ingehedda

Aanbevolen berichten

Ik herinner me een leuk verhaal van die T stuk. een minder goed op de hoogte van sat,gebruikte dit voor 2 ontvangers, zonder dc sperring.

Kan je het raden wat er gebeurde als de ene V staat en de andere ontvanger H?

Als op dezelfde frequentie een signaal word geplaatst in horizontale uitzending, zal deze een totaal andere zender doorgeven die verticaal uitzendt.

Je kunt 14 volt toevoegen aan een spanning van 18 volt, maar 18 volt zal overheersen.

 

Op de eerste experimenten, zo'n 25 jaar geleden op 10Ghz, zat ik al te bedenken hoe ik meerdere ontvangers op 1 LNB kon aansluiten en zo meerdere 'collega's' kon ontvangen om door te sturen.

Ik had een eerder beschreven splitter gepakt, het dekseltje er af gesneden, alle spanningsbanen op één na doorgesneden en ik kon dus 4 ontvangers aansluiten.

Maar als er toevallig iemand was die zo eigenwijs verticaal moest uitzenden, had ik dus een probleem en moest er een LNB bij. :)

Enfin, het was evengoed lastig om meerdere signalen uit verschillende richtingen op één LNB met feedhorn te krijgen, dat er later evengoed meerdere hoorntjes in de mast kwam te hangen, met de bijbehorende kabelbundel van dien..

Meerdere feedhorns op één flange kwam later pas aan bod, ook met zenden op 10Ghz. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als op dezelfde frequentie een signaal word geplaatst in horizontale uitzending, zal deze een totaal andere zender doorgeven die verticaal uitzendt.

Je kunt 14 volt toevoegen aan een spanning van 18 volt, maar 18 volt zal overheersen.

 

Op de eerste experimenten, zo'n 25 jaar geleden op 10Ghz, zat ik al te bedenken hoe ik meerdere ontvangers op 1 LNB kon aansluiten en zo meerdere 'collega's' kon ontvangen om door te sturen.

Ik had een eerder beschreven splitter gepakt, het dekseltje er af gesneden, alle spanningsbanen op één na doorgesneden en ik kon dus 4 ontvangers aansluiten.

Maar als er toevallig iemand was die zo eigenwijs verticaal moest uitzenden, had ik dus een probleem en moest er een LNB bij. :)

Enfin, het was evengoed lastig om meerdere signalen uit verschillende richtingen op één LNB met feedhorn te krijgen, dat er later evengoed meerdere hoorntjes in de mast kwam te hangen, met de bijbehorende kabelbundel van dien..

Meerdere feedhorns op één flange kwam later pas aan bod, ook met zenden op 10Ghz. :)

Wel die persoon, had het wel voor bekeken. De ontvanger die 18V gaf, geeft gewoon de tunerblik van de ontvanger die 14V gaf opgeblazen, en de pret was over voor deze ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel die persoon, had het wel voor bekeken. De ontvanger die 18V gaf, geeft gewoon de tunerblik van de ontvanger die 14V gaf opgeblazen, en de pret was over voor deze ontvanger.

Ja, dat was een dure les! :D :D

 

Van de laatste 2 postings snap ik echt de ballen niet meer. :D

Heb je het zendamateurtijdperk een beetje gemist? ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft hij overgeslagen, de Drs. speelde met echte TV zenders in Canada.

Tegenwoordig rommelt hij af en toe nog wel eens met een uplink set in Afrika of midden Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft hij overgeslagen, de Drs. speelde met echte TV zenders in Canada.

Tegenwoordig rommelt hij af en toe nog wel eens met een uplink set in Afrika of midden Europa.

 

Nou....rommelt..??

Het is nu het Midden Oosten touwens. :D:sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft hij overgeslagen, de Drs. speelde met echte TV zenders in Canada.

Tegenwoordig rommelt hij af en toe nog wel eens met een uplink set in Afrika of midden Europa.

Ah, collega geweest dus.. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, tot zover ik weet hebben we nooit samen in een firma gewerkt, maar we hebben wel onze sporen verdiend in de broadcast wereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...