Ga naar inhoud


Geeft een T-stuk signaalverlies?


Gast ingehedda

Aanbevolen berichten


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

jako87 schrijft:

 

"1 klein spoeltje en 1 mini condensator zijn voldoende voor resp. de DC passthrough en block, naast de 3 weerstandjes. Ik nam aan dat iedereen dat deel wel zelf kon invullen."

 

Ja jako, ik neem aan dat je ook snapt dat dit niet in een T-stuk kan zitten, wel in een splitter. Maar blijf maar doordrammen hoor om je gelijk te halen.

 

Je wilt zelf je ongelijk niet toegeven omdat je er nooit van gehoord hebt.

Die componenten bij elkaar zijn niks groter dan een enkele kleine weerstand. Het spoeltje wordt om de weerstand gewikkeld en is zelfs als standaard component in de handel. Past gemakkelijk in de behuizing van een standaard T-stuk en werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt zelf je ongelijk niet toegeven omdat je er nooit van gehoord hebt.

Die componenten bij elkaar zijn niks groter dan een enkele kleine weerstand. Het spoeltje wordt om de weerstand gewikkeld en is zelfs als standaard component in de handel. Past gemakkelijk in de behuizing van een standaard T-stuk en werkt prima.

In dit (niet meer) standaard T-stuk  zit ie toch niet in .

post-30993-0-23068700-1412005157.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt zelf je ongelijk niet toegeven omdat je er nooit van gehoord hebt.

Die componenten bij elkaar zijn niks groter dan een enkele kleine weerstand. Het spoeltje wordt om de weerstand gewikkeld en is zelfs als standaard component in de handel. Past gemakkelijk in de behuizing van een standaard T-stuk en werkt prima.

 

Het is geen spoeltje maar een kleine trafo. Dat past niet echt lekker in een standaard T-stuk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen spoeltje maar een kleine trafo. Dat past niet echt lekker in een standaard T-stuk.

Wat moet het component dan transformeren?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet het component dan transformeren?

 

Wat vind je van zoiets? Geeft nagenoeg geen terugwerking en een hele mooie impedantie aanpassing.

Om het geheel DC te ontkoppelen moet er nog een C-tje in serie met de ingang en of uitgang(en) geplaatst worden.

 

s20121213214024271.gif

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vind je van zoiets? Geeft nagenoeg geen terugwerking en een hele mooie impedantie aanpassing.

Om het geheel DC te ontkoppelen moet er nog een C-tje in serie met de ingang en of uitgang(en) geplaatst worden.

 

s20121213214024271.gif

Ah..... leuk schema'tje voor een 3-meter ontvanger of zo. :) Eén antenne en twee ontvangers,,

Voor satelliet uitgesloten uiteraard, maar voor passieve signaaloverdracht zou dit goed moeten werken.,

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah..... leuk schema'tje voor een 3-meter ontvanger of zo. :) Eén antenne en twee ontvangers,,

Voor satelliet uitgesloten uiteraard, maar voor passieve signaaloverdracht zou dit goed moeten werken.,

 

Waarom zou dit niet voor satelliet werken? Afgezien dat je maar  één van de vier "quadranten " kan ontvangen per verbruiker bij gelijktijdige ontvangst.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een T-stuk ging bij analoge satelliet ontvangst,indien niet 2 dezelfde zenders gebruikt werden.Nu met die 14 en 18 V komende van een digitale reciever is dat de puurste waanzin.

Toen hadden we ook al 14 en 18 v hoor

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me een leuk verhaal van die T stuk. een minder goed op de hoogte van sat,gebruikte dit voor 2 ontvangers, zonder dc sperring.

Kan je het raden wat er gebeurde als de ene V staat en de andere ontvanger H?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah..... leuk schema'tje voor een 3-meter ontvanger of zo. :) Eén antenne en twee ontvangers,,

Voor satelliet uitgesloten uiteraard, maar voor passieve signaaloverdracht zou dit goed moeten werken.,

 

Waarom zou dit niet voor satelliet werken? Afgezien dat je maar  één van de vier "quadranten " kan ontvangen per verbruiker bij gelijktijdige ontvangst.

Kun je schemalezen? Wat denk je dat die 100Ohm weerstand doet met de spanning van 18V?

De vorige keer had ik al uitgerekend war de weerstand van 75Ohm doet als er 18 volt op word gezet, dit genereerd een extra belasting voor de sattuner met 250mA.

Nu zal dat schema'tje voor satelliet iets anders zijn en word de weerstand 150Ohm, maar evengoed nog een onaanvaardbaar extra belasting voor de satelliettuner, die uit het blikje in de regel maar 400mA kan leveren.

Daar komt nog bij kijken dat de spoel T1 een kei harde kortsluiting geeft.

 

Mee eens toch?

 

Edit:

NB, die weerstand van 100 Ohm heeft geen invloed op de stroom, nadat ik er nog even naar heb gekeken, maar geeft wel een raar gebeuren als de ene ontvanger een spanning geeft van 18 V en de andere 14.

Ook zullen de Diseqc pulsen wat vreemde eigenschappen krijgen, kortom, ontvangst is 0.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...