Ga naar inhoud


Uitleg cables.xml


phoolie040

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Kan iemand mij uitleggen waar ik een recente cables.xml file kan downloaden voor UPC of hoe ik deze eventueel makkelijk zelf kan samenstellen.

 

Mijn Dreambox 7020HD draait op Newnigma en ik woon Eindhoven (41344) maar kom er zelf helaas niet meer uit. Ik heb momenteel een oude cables.xml geupload maar ik mis nu dus een hele hoop zender.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd 132 is de Home frequentie van UPC. Ik weet 100% zeker dat jij iets fout doet. Woon zelf ook in Eindhoven en werkt perfect zo. kontroleer anders je coax aansluiting goed. goeie coax en stekkers is een must i.v.m digitenne en G4

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

164 mhz  (ts2105)  is normaal gezien de home freq van UPC aangezien dat de enige is die qam64 is. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide opties nogmaals geprobeerd maar hij vind 0 zenders op deze manier. Voorheen werkte de fastscan met openpli wel. Nu met newnigma krijg ik rond de 200 zenders gevonden maar dan mis ik er dus nog een flink aantal. Dit is volgens mij omdat ik gebruik maak van een oude cables.xml. Vandaar dat ik benieuwd was waar en hoe ik hier een recente versie van kan downloaden of zelf maken. Wel bedankt voor jullie reacties iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff gezocht maar heb alleen een xml generator voor sateliet. Kan je helaas niet verder helpen.

Op 132Mhz Qam 256 6900 zitten oa de Lokale omroepen zoals Studio 040.

Kan je die wel ontvangen?

Wil je mijn settings anders wel mailen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij tuner confguratie kun je instellen dat je in frequentie stappen van 1 mhz wilt zoeken. Dan vind je zeker alles.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want ik heb ook Newnigma en vind altijd alles. Met frequentie stappen van 1000KHZ  (1Mhz) vind hij ook alles wat Codx beschrijft. Zelf pak ik altijd transponder scan op 132Mhz en zet netwerk zoeken aan en vindt hij ook alles.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@guppje29  ik heb (achteraf) met belangstelling dit topic gelezen want ik heb een soortgelijk probleem maar dan met Amsterdam Hemweg ID 43136.

Ook hier ontbreken sommige zenders uit het ongecodeerde digitale zenderpakket.

Mijn zoekmethode was tot op heden altijd succesvol: startfreq. 164/06900 en 64 Quam. (netwerk zoeken)

Totaal onbegrijpelijk!

Helaas kan ik met DreamElite 4.0 niet op netwerk ID scannen.

 

Zou je zo vriendelijk willen zijn een schermafdrukje te maken van de scanopties van Newnigma?

Zijn die anders dan stap ik eventueel daarop over.

 

Bedankt!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...