Ga naar inhoud


Crash bij opnemen


jhar1

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds kort kan ik niet meer opnemen.

Als ik een opname wil starten en op OK druk, crasht de ontvanger met een groen scherm, zie ook:

crash_zps1c0f0c26.jpg

 

Kenmerkend lijkt mij No space left on devide /etc/enigma2.timers.xml  (2e regel van onder)

Hoe kan ik daar data weghalen, c.q. zichtbaar maken ?

Als ik via Lokatie onder Filelist naar die locatie ga, zie ik niets, ik neem aan dat dat komt doordat gefilterd wordt op Opnamedata.

Ik heb geen netwerkkoppeling met de ontvanger...

Alvast bedankt voor de adviezen !

 

Jaap

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is al opgelost :whistle:

Filelist

Lokatie

7 Internal Flash

 

Daaronder zie je dan etc/enigma maar daarin is niets zichtbaar. Rechtsonderin is wel te zien dat deze directory 100 % vol is.

Als je dan weer teruggaat naar de root van Internal flash is Verwijderde bestanden zichtbaar.

Die leeggooien zorgt ervoor dat er weer voldoende ruimte is om instellingen e.d. weg te schrijven 53 MB (50%) ruimte vrij ...

Er kan weer opgenomen worden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat je HDD gewoon vol is. Reboot je ontvanger en kijk eens met Menu->Informatie->Uw ontvanger. Hier staat ook de gedetecteerde HDD en hoeveel in gebruik is.. Verwijder oude opnames en doe een schijfcontrole..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Nee, zijn flash geheugen was vol, kijk maar naar de melding:

No space left on device: '/etc/enigma2/timers.xml.writing'

Dus zelfs voor het wegschrijven van zo'n klein bestandje timers.xml in de flash was geen ruimte.

Waarschijnlijk is er in het verleden in flash opgenomen ipv op harddisk of usb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, om eerlijk te zijn heb ik opnames verplaatst naar een losse HDD en daarbij heb ik wel een keer ipv device sdb (de hdd) sda gekozen, waardoor de flash memory volliep.

De ontvanger was nog wel te gebruiken, maar opnemen lukte niet (daar kwam ik een paar dagen later pas achter) :blush: :blush:.

Enfin, weer wat geleerd  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...