Ga naar inhoud


nieuw emailprogramma voor outlook express


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn slechtziende tante (van 74) heeft een andere computer met win 7 professional. (win 8.1 heb ik geprobeerd uit te leggen maar dat was onbegonnen werk) vandaar dus de win 7 wat nog het meest op haar oude XP lijkt.

 

Maar haar oude Outlook Express werkt dus niet meer onder win 7 dus had ik Em client geïnstalleerd omdat die toch aardig op outlook express lijkt. 

Alleen krijg ik wel het hoofd emailadres van KPN aan de praat maar niet het sub emailadres wat ze normaal altijd gebruiken.

Ander probleem wat ik tegen kom is dat ondanks dat ik het beeldscherm al op 150% heb gezet (het grootste wat ik bij beeldscherm in kan voeren) de tante dit niet of maar erg slecht kan lezen en ik kan nergens iets vinden om net als bij explorer het geheel op 175% te kunnen zetten.

 

Wie weet hoe ik dit aan kan passen en het sub emailadres aan de praat kan krijgen  of weet een andere een programma wat ook veel op Outlook express lijkt en wat wel groter ingesteld kan worden.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik werk met Windows Mail en heb daar meerdere mail accounts in staan.

 

Dit werkt prima bij mij, ik weet niet wat EM cient is, maar misschien de moeite waard om te bekijken?

 

Via het Configuratiescherm - Ease of Access (ik heb echt geen idee hoe dit heet in het NL) kun je een hoop instellen voor mensen met beperkingen, zoals slecht zicht.

 

En als je gewoon een startknop had geinstalleerd had je win8 precies zoals win7 gehad.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Em client is dus ook een gratis email programma met als voordeel dat je automatisch al je oude mailtjes ed. vanuit outlook express kunt importeren samen met het adresbroek ed. verder ziet het er best wel aardig uit.

 

Maar wat me opvalt aan hun gebruikelijke account is dat als ik deze via webmail van KPN benader ik gewoon in kan loggen met gebruikersnaam en wachtwoord en de e-mailtjes kan bekijken die ik zelf als test heb verstuurd.

Vul ik dezelfde gegevens in in het emailprogramma dan komt plots de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet goed is.

Dus via hun hoofd account bij KPN het sub-account al een nieuw wachtwoord gegeven maar ook met het nieuwe wachtwoord hetzelfde probleem.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows mail is net als outlook van MS en ondersteund importeren.

 

Ik stel echter wel voor om direct te stoppen met pop en te gaan werken met smtp. Dan heb je iig nooit het probleem dat emails verloren gaan of moeten worden overgeheveld naar andere clients. En voor de werkbaarheid zit hier geen verschil in.

 

Je kan een fake pop account aanmaken en hier de pop mails in plaatsen indien je tante haar oude mails bereikbaar wilt houden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows mail is net als outlook van MS en ondersteund importeren.

 

Ik stel echter wel voor om direct te stoppen met pop en te gaan werken met smtp. Dan heb je iig nooit het probleem dat emails verloren gaan of moeten worden overgeheveld naar andere clients. En voor de werkbaarheid zit hier geen verschil in.

 

Je kan een fake pop account aanmaken en hier de pop mails in plaatsen indien je tante haar oude mails bereikbaar wilt houden.

 

Je bedoelt imap en er wel van uit gaand dat je provider genoeg ruimte biedt. http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7889/~/e-mail%3A-grootte-e-mailinbox-en-de-maximale-grootte-van-een-bijlage

 

 Er zijn al meerdere vragen geweest over email zaken de laatste tijd. Neem die ook eens door en kijk eens naar deze tip: https://www.sat4all.com/forums/topic/342407-outlook-2010-en-mails-blijven-staan-op-webmail/?p=2263453

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E...

Vul ik dezelfde gegevens in in het emailprogramma dan komt plots de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet goed is.

Dus via hun hoofd account bij KPN het sub-account al een nieuw wachtwoord gegeven maar ook met het nieuwe wachtwoord hetzelfde probleem.

 

suc6

 

Gerrit

Gerrit let op met dat hoofdaccount bij KPN.

dat is een toegewezen account en staat in de brief van KPN over de bestelling en oplevering

enkel dat (wat in de brief van KPN staat) kun je gebruiken in te loggen op MijnKPN om de mailaccounts aan te maken en of te wijzigen

bij elke wijziging krijg je ook op je hoofdaccount ook altijd een bevestiging van de wijziging per automatische retour mail

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, met dat hoofdaccount log ik in op mijn KPN, dan zie ik ook het gratis sub-account wat ze altijd gebruiken en daar kun je wijzig wachtwoord aanklikken.

Wijzig ik die naar iets wat ik later dus 100% zeker als wachtwoord goed invul samen met dit sub-emailadres in het emailprogramma dan komt toch de melding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet goed is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Er zijn al meerdere vragen geweest over email zaken de laatste tijd. Neem die ook eens door en kijk eens naar deze tip: https://www.sat4all.com/forums/topic/342407-outlook-2010-en-mails-blijven-staan-op-webmail/?p=2263453

 

Die had ik al doorgelezen, maar de tante (en dus ook veel van hun emailcontacten) zijn al midden 70 en willen natuurlijk gewoon hun eigen emailaccount houden, want die kennen ze.

Zelf van emailadres veranderen dat is al iets wat ze onhandig lijkt en dan moeten ook nog eens al die emailcontacten een ander emailadres gaan gebruiken.

De meesten zijn al blij dat ze een email kunnen versturen dus daar moet je zo weinig mogelijk aan veranderen.

 

Daarnaast als de tante een berichtje krijgt die in een te klein lettertype is of waar iets in staat waar ze op moet klikken wat klein is dan kan ze dat dus al helemaal niet zien.

Vandaar dat ik haar ook al een toetsenbord uit canada over heb laten komen waar de letters 400% groter op staan dan op een normaal toetsenbord en waar alle toetsen dus ook precies op dezelfde plek zitten als normaal.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt imap en er wel van uit gaand dat je provider genoeg ruimte biedt. http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7889/~/e-mail%3A-grootte-e-mailinbox-en-de-maximale-grootte-van-een-bijlage

 

 Er zijn al meerdere vragen geweest over email zaken de laatste tijd. Neem die ook eens door en kijk eens naar deze tip: https://www.sat4all.com/forums/topic/342407-outlook-2010-en-mails-blijven-staan-op-webmail/?p=2263453

Ja imap natuurlijk...

 

Erg dwaas als een bedrijf als kpn niet minstens 10gig biedt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik al doorgelezen, maar de tante (en dus ook veel van hun emailcontacten) zijn al midden 70 en willen natuurlijk gewoon hun eigen emailaccount houden, want die kennen ze.

Zelf van emailadres veranderen dat is al iets wat ze onhandig lijkt en dan moeten ook nog eens al die emailcontacten een ander emailadres gaan gebruiken.

De meesten zijn al blij dat ze een email kunnen versturen dus daar moet je zo weinig mogelijk aan veranderen.

 

Daarnaast als de tante een berichtje krijgt die in een te klein lettertype is of waar iets in staat waar ze op moet klikken wat klein is dan kan ze dat dus al helemaal niet zien.

Vandaar dat ik haar ook al een toetsenbord uit canada over heb laten komen waar de letters 400% groter op staan dan op een normaal toetsenbord en waar alle toetsen dus ook precies op dezelfde plek zitten als normaal.

 

suc6

 

Gerrit

 

Ze kan gewoon het oude email adres blijven gebruiken. Je laat alles automatisch doorsturen naar zo'n grote malbox zoals outlook.com of gmail. Het verzenden kun je ook makkelijk zo instellen dat het vanuit die kpn mailbox komt. 2 of 3 regeltjes instellen en je bent klaar

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag het net staan, maximaal 500Mb.

 

suc6

 

Gerrit

Ik betaal 5 euro per maand voor hun Online backup service en heb das inmiddels 80gig staan.

 

Bespottelijk, maar goed.

 

Ease of Access kon je niet helpen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voorlopig maar opgelost door gewoon een icoontje aan te maken naar de webmail van KPN.

Hier kan ze de lettergrootte zelf aanpassen tot 400% en daar werkt het ook.

 

Wat ik alleen niet snap is waarom hetzelfde e-mailadres met hetzelfde wachtwoord wel werkt via de webmail maar niet in outlook 2010 , niet in eM client en ook niet in Mozilla Thunderbird.

 

Vul ik daar exact dezelfde gegevens in als in outlook 2007 dan komt er gegarandeerd een foutmelding met dat het wachtwoord niet goed is terwijl dat 100% zeker wel goed is.

Ik heb het ook met een emailadres van mezelf getest en ook dan precies hetzelfde probleem "ongeldig wachtwoord"

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...