Ga naar inhoud


Sharp R-8R51 magnetron schema


the boss

Aanbevolen berichten

Bij mijn magnetron blijft met deur dicht en programma uit, de grill verwarming gewoon aan, gaat dus niet meer uit, alleen als ik de deur open doe.

Heb de printplaat eruit gehaald, en zie daar wel vlakbij het relais van de grill een verkoold onderdeeltje zitten

Volgens mij R7 , welke waarde moet die R hebben? Zie foto.

Wie heeft er een schema van deze magnetron.

post-35315-0-27281600-1413032334_thumb.jpg

post-35315-0-83875200-1413032836_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in zowel binnen de garantie periode als na de garantie periode ruim 100+ van deze types gerepareerd, en ik weet zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door lekke elkos. De smurrie loopt eruit en heeft de printbaan/ kopersporen aangetast.. dus alle elkos eruit (je ruikthet probleem dan ook), print schoonmaken , kopersporen repareren en overbruggen van onderbroken cq aangetast. Er weer nieuw elkos plaatsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, na nogmaals de elco's te hebben bekeken, waren er inderdaad 2 kapot 1000 uf en 33 uf, printbaantje aan elco van 1000 uf lijkt iets beschadigt, ik ga alle elco's vervangen, en hoop dat die R7 niet te veel verlopen is in waarde, nog even zoeken naar

schema, zal zo eens bij Steve kijken.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steve had het goede schema niet, heb het schema nu ergens anders weg.

Waarde van R7 moet 6,2 ohm zijn, en dat klopte.

Alle elco's vervangen, baantjes nagekeken en doorgemeten.

Maar helaas, het grill element gaat direct aan als je de stekker erin doet, alleen met deur los gaat ie dan uit.

Wie nog een tip heeft, mag hem geven.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervang elko C2 C3 C81 C4 C5 C9 C10 C80 print schoonmaken !

 

Print schoonkrabben print banen doormeten, sporen zijn vaak verdwenen, printspoor doorverbindingden tussen onderkant en bovenkant van de print doormeten en herstellen met een draad.

 

ER loopt een printspoor onder C81 zo uit mijn hoofd. dit spoor is vaak onderbroken.

 

Dit is/was een veelvoorkomend probleem. Grill blijft aan , kap van de magnetron verbrand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen nog bedankt voor het meedenken, helaas mocht ik er niet langer aan knoeien , laatste rustplaats voor de magnetron, gemeentelijke vuilstort, er is een nieuwe voor in de plaats gekomen, en de service doc heb ik gedoneerd aan Steve.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

dag allen

 

kan er mij iemand het schema bezorgen vaan deze erg leuke microwave..

 

Bij mij is de display vanzelf gaan slapen ............nu heb ik reeds alle elco s vernieuwd maar helaaas nog geen licht in de duisternis

mischien ieman een idee

 

bedankt op voorhand

 

stef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...