Ga naar inhoud


Vu+ Solo2 start niet meer


Rakker71

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Omdat ik tijdens het zappen plotseling geen beeld meer had heb ik gekozen om te herstarten.

Maar daar blijft ie nu hangen. Ik krijg in het display de melding "starting" en op TV krijg ik een paars

scherm met "Vu+ your smart Linux TV player" maar verder gebeurd er niets.

 

Er staat Open PLi 4.0 op.

 

Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?

 

Alvast bedankt,

 

Groetjuzzz van Rakker71

aangepast door Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer hem eens terug te flashen !

met een usb stik ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er verder geen andere suggesties of mogelijkheden zijn dan ga ik me daar maar es in verdiepen.

Had vroeger een Dreambox en wist er vroeger (paar jaartjes geleden) wel het een en ander van.

Daarna een paar jaar een M7 gehad dus ben er weer even helemaal uit.

 

Andere suggesties zijn van harte welkom.

 

Groet,
 

Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik denk dat er inderdaad niets anders op zit om opnieuw te flashen.

 

Mocht je een VU+ nog niet eerder hebben geflasht dan kan de Tut bovenin dit forum wel kunnen helpen.

Zie de link https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Als je eerder een back-up hebt gemaakt dan kun je tijdens de installatieprocedure ook nog opgeven dat je die wilt gebruiken, anders volledig opnieuw installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Echter nog een vraagje. Na het flashen start deze wel weer op (weliswaar moeizaam) echter vind ik het vreemd want de settinglijsten staan er wel nog in. De tuner configuratie aangepast en geeft wel signaal maar geen beeld.

Viel mij op dat ik geen softcam kan kiezen. Is die er op de een of andere manier via PC erin te zetten?

 

Ik hoor het graag.

 

Groetjes van Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je noemt een aantal zaken die toch wel vreemd zijn als je pli4.0. hebt geflasht. De flash lijkt niet helemaal goed te zijn verlopen.

Heb je ook gecontroleerd of de voeding 100% in orde is?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk Rakker, dat hij helemaal niet geflashed heeft...

OF

je hebt een backup tijdens setup wizard laten "restoren" (ander woord voor herstellen)

lees de Tutorial nog maar eens

belangrijk is de bestanden op de juiste manier op je USB stick te zetten en ook tijdens het flashen op je display te kijken

 

de tuner configuratie is ook geen geheim, maar misschien een hint => voor uw solo2 => coax ingang B moet ZEKER aangesloten zijn en dan is in de konfiguratie natuurlijk tuner A als B en niet Tuner B als A

 

(ik heb 2 coax aangesloten en vul het gewoon helemaal in bij A en bij B dat werkt altijd)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Echter nog een vraagje. Na het flashen start deze wel weer op (weliswaar moeizaam) echter vind ik het vreemd want de settinglijsten staan er wel nog in. De tuner configuratie aangepast en geeft wel signaal maar geen beeld.

Viel mij op dat ik geen softcam kan kiezen. Is die er op de een of andere manier via PC erin te zetten?

 

Ik hoor het graag.

 

Groetjes van Rakker71

 

ik vermoed dat autobackup aanstaat, na het flashen zet  of download die de kanalenlijst etc , dat kost extra tijd, vandaar de trage opstart

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...