Ga naar inhoud


Hama sd en micro sd kaartlezer werkt niet op android


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

hopelijk hier juist.

Gisteren heb ik een hama kaartlezer gekocht, die sd en micro sd kaarten kan lezen.

De ene kant is een usb aansluiting, voor op pc, en dat werkt perfect.

Langs de andere kant een mini usb aansluiting voor o.a. tablet en smartphone's.

Mijn bedoeling was, om de inhoud van mijn photo's van mijn tablet via deze lezer over te zetten naar een sd kaart, om op zijn beurt dan op pc te zetten.

Ik vroeg de koper, en heb er speciaal voor gebeld, of dit ging werken op mijn tablet.

Hij melde, dat de tablet otg moest ondersteunen, en volgens hem was dat op een samsung tab 3 7 inch geen probleem.

Helaas, wordt langs geen kanten de sd kaart herkend, en met diverse programma's, ook geen sd kaart te bespeuren.

Op internet vind ik wel iets terug op dat type, helaas, de foto toont iets heel anders.

Heeft niet veel gekost, maar zou het graag werkend krijgen. moet ik soms drivers downloaden of zo?

op die lezer staat:

 

Hama GmBh & co KG

D-86652 Monheim

5V max. 250 mA

00123949

 

Zie ook bijgesloten foto's.

 

post-40019-0-49131200-1413469615_thumb.jpg

post-40019-0-83244200-1413469636.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Samsung moet je eerst de USB in Data modus zetten! Staat normaal alleen geconfigureerd als charger. Je doet dit door kort op de Aan/Uit knop te drukken. Het uitschakel menu verschijnt. Kies i.p.v. uitschakelen nu Data modus... Werkt het dan nog niet: helaas pindakaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie heb ik niet. Onder hama onder de google play heb ik ook niks gevonden van driver of zo.

Via de pc geen probleem nadat windows de driver heeft geïnstalleerd.

Dus tablet en pc bedoel ik.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tablet heeft dat ook niet. Jij gebruikt een telefoon. Overigens lijkt het me behoorlijk omslachtig om op deze manier je foto's te verplaatsen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin! Ieder Android toestel heeft dit. Houdt de vergrendeltoets 3 seconden in en er verschijnt....

Onzin?? Mijn Google Nexus telefoon met de laatste Android versie heeft het toch echt niet...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dit traag gaat, is inderdaad zo. Maar als je op verplaatsing veel foto's moeten nemen, geraakt je geheugen op. ik zit ook niet te wachten om telkens micro sd kaartjes te gaan wisselen, wat niet altijd goed is voor de 2. Daarom dacht ik aan dergelijke oplossing. Waar wifi aanwezig is, gebeurt de overdracht via dropbox.

Misschien niet 100% veilig, maar aan de meeste foto's hebben ze niks.

Ik ben er niet voor om mijn toestel te rooten. dan werken heel wat apps niet meer, omdat daar op gecontroleerd wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...