Ga naar inhoud


Opnemen op HDD via usb mogelijk met Samsung Smart TV?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik had graag geweten of het wel mogelijk is om programma's op te nemen van een digitale kabel ontvanger (hdmi van Proximus TV) op een externe hdd (merk Fujitsu Siemens van ongeveer 596GB) via de usb die aangesloten is op mijn Smart TV van Samsung (UE55MU7040 met softwareversie 1280)?

De externe hdd is aangesloten via usb in de HDD usb ingang.

De hdd is leeg ondertussen, op mijn tv kreeg ik geen bericht dat de hdd moest geformatteerd worden, moet het NTFS of FAT32 geformatteerd worden?

Of is de kans ook groot dat op mijn TV enkel maar een hdd afspeelt en geen opnamefunctie ondersteund?

Zie afbeelding, in bijlage. Als ik op menu druk op de afstandbediening (het huisje) dan zie ik links onderaan, start (huisje) en daarnaast (gids), ik heb al gezien op reviews via youtube dat naast de toets gids, een record knop staat, maar bij mij niet, of zou het kunnen dat opnemen via usb enkel maar gaat in Amerika of Engeland want het clipje was in het Engels?

Dus weet iemand waarom ik die record knop niet zie op mijn TV in het menu?

Het is een smart tv die ik in juli 2018 gekocht heb.

Wie kan mij verder op weg helpen.

Alvast bedankt!

Timm1983

Samsung tv.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ youriy,

Dat had ik eens geprobeerd om op te nemen via de dvb t2 stick maar ook dit lukt niet, maar meer dan een gewoon info kanaal van tv vlaanderen antenne tv is er niet. Want alle andere zenders zijn gecodeerd. Het is via de tv een externe plaat met daarop 2 usb ingangen, op de 1e usb ingang staat er hdd 5V1A en op de andere ingang 5V 0.5A)

Had er dan niet moeten staan HDD Rec in plaats van gewoon HDD?

Dit kan misschien verklaren waarom de TV de harde schijf wel herkent maar ze niet wil formatteren om te kunnen opnemen.

Of weet iemand of ik beter af ben met de AGPTEK HD Video Capture? (Zie afbeelding in bijlage). Kan ik dan werkelijk alles opnemen wat ik zie op mijn tv,  mits er een hdd is aangesloten op de HD video Capture zijn er leden die hier gebruik van maken?

Timm1983

 

 

Video.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDCP 2.0 en hoger betekend dat je wel op die(zelfde) TV kan opnemen en afspelen middels USB stick maar je mag geen HDMI capture toestel gebruiken om opnames op een extern opslagmedium te plaatsen. Kunnen die toestellen dat überhaupt? Ik denk het niet. > samsung hdcp issue in google zoeken.

Die capture prullen zijn goed voor een paar SD zenders.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@allemaal

Maar ik zit met nog een vraag. Stel dat ik een blu ray recorder zou aanschaffen. Hoe verbindt ik die dan? Ik heb al modellen gezien en die hebben maar 1 hdmi ingang om met de tv te verbinden zeker? Maar hoe verbind ik dan mijn digitale kabeldecoder van proximus? De recorder kan mijn decoder toch niet vinden zonder aansluiting van een hdmi? Dus zouden er best 2 hdmi aansluitingen zijn op een bluray recorder. Bestaat dit? Welk merk zou ik nemen. Mijn smart tv is een samsung. Of een Panasonic? Philips? 

Alvast bedankt voor de info. Want tegenwoordig neem ik niks meer op... 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een aansluiting heeft geen zin.

 

Digitaal opnemen is geblokkeerd.

Zie de bijdrage van tonskidutch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan dan helemaal niet opnemen met een bluray recorder. Van waar dan die naam. Dan koop ik niets. Kan ik mooi sparen. Dan mogen ze hun blu ray recorders hebben.

Timm1983.

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hou ik t maar voor bekeken. Wat een vooruitgang allemaal die digitale dingen. Als je er toch niet kunt mee opnemen met die blu ray recorder.

Dus wie er een koopt kan er niet mee opnemen. Mooi is dat.

Dan was analoog 1000x beter en met een oude videorecorder.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus niemand van de leden heeft een blu ray recorder of kent de uiteindelijke werking er van, waarom worden ze dan bly ray recorders genoemd?

Staat daar dan een recordknop op voor de lol?

En wat betreft samsung hdcp issue? Wat mag dat wel zijn, is dat weer iets goeds om hun digitale uitzendingen te beschermen tegen opnemen, daar zal het wel op neer komen zeker, wel ze zijn er fantastisch in geslaagd moet ik zeggen.

Ik laat dan mijn tv voor wat hij is, als t zo niet verder gaat, er zijn andere dingen die meer tegenvallen hoor.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat je niet kan opnemen met een blu-ray recorder? Alleen niet de door jou gewenste gecodeerde programma's.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Psychosammie,

Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld via Ziggo je een ci module en smartcard moet hebben om digitale programma's op te nemen.

Ik zit bij Proximus in België en Proximus heeft helemaal geen ci module, laat staan een smartcard.

Ceesv zei, zie hierboven:

Een aansluiting heeft geen zin.

Digitaal opnemen is geblokkeerd.

Zie de bijdrage van tonskidutch.

Dan zal ik in de toekomst alleen nog maar gewoon tv kunnen kijken.

Waarom gaan ze eigenlijk digitale uitzendingen gaan beveiligen tegen opnemen, waar houden ze zich eigenlijk mee bezig, we betalen toch al ons maandelijks abonnement, dat deden we toch vroeger ook en vroeger toen we nog analoog keken konden we ook gewoon opnemen op dvd of videorecorder.

Wordt daar tegenwoordig zo zwaar aan getild door de kanalen dat ze niet willen dat hun programma's op een recorder worden opgenomen?

Dus een bluray recorder is enkel maar goed om analoge kanalen mee op te nemen? Ik kijk enkel digitaal (kabel).

Dan moet er toch een manier zijn om van die HDCP af te geraken, HDCP or 'High Bandwidth Digital Contect Protection' is a signal standard designed to protect HD content from piracy and copying. Dan moet dit standaard geactiveerd zijn in mijn Proximus decoder, wat is daar eigenlijk het nut van?

Daarom dat ik zelfs niets kan opnemen op een hardeschijf via usb dankzij mijn goede provider Proximus.

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft ermee te maken, dat je een digitale master kwaliteit kopie zou kunnen opnemen.

 

Vroeger leverde een kopieer voorgang altijd kwaliteit verlies op

 

Daarom heeft men met de hd kwaliteit HDMI aansluiting ook DRM geïntroduceerd.

Dit moet voorkomen, dat je met de master kwaliteit kopie handel gaat drijven.

 

De HDMI aansluiting geeft bij beveiligd materiaal alleen signaal aan een monitor, een Blue-Ray recorder zal door de uitgang als geblokkeerd worden ervaren.

 

Koop je de rechten van het programma, zal je ook de mogelijkheid krijgen het te kopiëren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gelezen dat er iemand in geslaagd was die hdcp voor goed uit te schakelen door een paar draadjes op de tv te solderen. En ik heb al gelezen dat er ook 8k tv's zijn. Deze zullen ook wel die dhcp hebben zeker? Hopelijk komen er eens tv's op de markt die de hdcp achterwege laten. Wat hebben we daar nou aan aan die hdcp het maakt het ons alleen maar moeilijk en de tv wordt gebruiksonvriendelijker. We zullen er wel eens van verlost worden als geen hd of hdmi meer zal bestaan. Op naar iets nieuws.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen voor je kleinkinderen (of je buurman) van digitale beschermde content moet je gewoon als geïnformeerde burger vergeten en nooit meer over na denken.

Je VHS of S-VHS video banden die kun je nog dupliceren, of je nog een videotheek in de buurt vindt zal lastiger worden.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...