Ga naar inhoud


Opnemen op HDD via usb mogelijk met Samsung Smart TV?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Ik heb gelezen dat een HDMI splitter de HDCP zou uitschakelen, wat ik eigenlijk wel zou willen om te kunnen opnemen met een externe HDD, zijn er leden die werken met een HDMI splitter?

Dan zou opnemen toch mogelijk moeten zijn met een blu ray recorder en daartussen een HDMI splitter?

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen "foute" hdmi-splitters doen dat. Die zijn steeds lastiger verkrijgbaar. Ik heb wel enig idee waarom.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo allemaal,

Ik zou graag nog eens willen terugkomen op dit onderwerp, ik zag gisteren in een filmpje op youtube dat er blijkbaar een verborgen menu te vinden is op de Smart TV's van Samsung en daarin werd PVR Support op ON gezet, waarschijnlijk zal dit bij mij gewoon op OFF staan, vandaar dat mijn Smart TV dan niet vraagt of ik de hardeschijf wil formatteren?

Is er iemand die ervaring heeft met het verborgen menu op een Samsung Smart TV of geldt de PVR Support enkel maar voor het opnemen van satellietuitzendingen op een externe hardeschijf?

Op een andere kamer staat er een gewone led tv van Samsung en ik heb daarvan ook de meer gedetailleerde afstandsbediening.

Is de toetscombinatie om in het verborgen menu te geraken als volgt? Zet je televisie op standby mode (druk op het knopje zodat de tv uitgaat).
Druk dan de volgende knopjes in (niet tegelijkertijd, maar snel achter elkaar):
Info – Menu – Mute – Power

Wel raar dat daar niets van in de handleiding staat, als ik op die manier de PVR functie zal moeten activeren, door naar een verborgen menu te gaan is het wel zeer gebruiksvriendelijk, dit had al moeten geactiveerd zijn voor ik het toestel had gekocht.

afbeelding.thumb.png.ef2bb24459f463dc927f7768242bef5f.png

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung tv's hebben inderdaad zo'n hidden menu dat via zo'n toetsencombinatie te bereiken is.
Heb het zelf ook eens met m'n samsung tv (geen smart tv) gedaan. Zo kon m'n tv toch video's afspelen vanaf een usb stick. Dat was officieel "onmogelijk"

aangepast door stevenvc19
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn allemaal technische mogelijkheden van de ingebouwde chipsets, die niet geactiveerd zijn omdat men daarvoor licentie rechten moet afdragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...