Ga naar inhoud


Bestanden op NAS niet benaderbaar


Busje komt zo

Aanbevolen berichten


@ Tonski: Ok, ik heb inmiddels ook weer een topic geplaatst op het Synologyforum. Toch ben ik er niet van overtuigd dat het (alleen) een Synology-probleem is. Ik ben tijdens het zoeken ook andere problemen tegengekomen met niet toegestane tekens in de bestandsnaam. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

@Winwiz: F2?

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze karakters zijn sowieso "verboden" in bestandsnamen en directory namen   * . ” / \ [ ] : ; | = ,  en je kunt beter ook geen + gebruiken.

 

http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/naamgeving-van-bestanden-en-bijlagen-HA010077377.aspx

 

F2 is renamen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Underscore is gewoon toegestaan hoor, dit wordt vaak als spatie gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonski: Ok, ik heb inmiddels ook weer een topic geplaatst op het Synologyforum. Toch ben ik er niet van overtuigd dat het (alleen) een Synology-probleem is. Ik ben tijdens het zoeken ook andere problemen tegengekomen met niet toegestane tekens in de bestandsnaam. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

@Winwiz: F2?

Nou, los van hetgeen winwiz in post 19 schrijft over bijzondere tekens, ken ik geen verdere beperkingen anders dan dat het een bug is in de firmware van die Synology.

 

Maar als je bepaalde download routines gebruikt om zo' n newsgrabber te vullen met data loop je kans dat je ook verborgen bestanden en systeemmappen van een ander OS mee kopieert / download via SABnzb.

 

Die de upload van "the news" ter beschikking stelt is niet altijd bewust van het feit dat hij veel teveel ter beschikking stelt.

 

(ik zie ook allerlei Apple mappen die ik niet kan openen met linux op een filetransfer aangemaakt door mijn medewerkers in het buitenland

vreemd genoeg zien zij zelve dat niet hetgeen een rechten kwestie van de superuser t.o.v. de user is dan wel de gebruikte software om te comprimeren)

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

 

Beetje jammer om jouw tip zo te verpakken alsof ik zelf niet uitgebreid gegoogled heb. Ik heb me een slag in de rondte gezocht. Ook op het Synology-forum kwam er geen een bruikbare tip.

Toch ben ik je heel dankbaar, want in jouw link stond een stukje beschreven over een nogal onconventionele methode om van foutief benoemde mappen/bestanden af te komen en die heeft mijn probleem opgelost.

 

Ik heb uit de bewuste map waar al deze "corupte" files in stonden, alle bestanden gehaald die ik wilde bewaren en toen in de NAS de gehele map verwijderd.

Vervolgens heb ik een nieuwe map aangemaakt met dezelfde naam en het probleem is voorbij.

 

Dus nogmaals bedankt aan iedereen die heeft meegedacht!

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...