Ga naar inhoud


Intel i9 9e of 10e generatie?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De 10e generatie I9 processors zijn gearriveerd.

In de tests lees ik dat ze iets sneller geworden zijn, maar een stuk meer energie slurpen.

 

Ik ben toe aan een nieuwe laptop, zit te denken aan de MSI GT76 9SG-028 Titan DT

 

PDF met specs.

https://de.msi.com/pdf/nb/GT76 9SG-028 Titan DT.pdf

 

Wensen, 4k 17"scherm

Video bewerking.

 

Hoe staan de deskundigen tegenover de 10e Intel I9 generatie t.o.v. Ryzen 9 3900?

 

Is er een alternatieve laptop welke

17" 4k scherm

Snel genoeg voor 4k video bewerking

externe videokaart Geforce RTX 2080

 

aan boord heeft die ook in aanmerking zou komen voor mijn wensen?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cees, als je gebruik maakt van externe graphics kun je het display van je laptop niet gebruiken, maar werk je met een externe 4K monitor.

Ik zou voor die MSI gaan. Of een andere gaming laptop. Voor 4K videobewerking kun je volstaan met een eenvoudiger grafische processor.

Of je moet het heel gek maken met multi camera etc.

 

p.s. Ik schrik wel van de slechte leverbaarheid van de top gaming laptops. Kennelijk meer mensen met dezelfde wensen.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klopt, leverbaarheid is een drama.

Ik gebruik mijn laptop zowel stand alone, als ook met extra 4k monitoren.

die RTX 2080 is sneller bij rendering en 4k bewerkingen.

Als video editing programma gebruik ik Sony Vegas.

Mijn huidige laptop is een 5 jaar oude I7 geen slecht apparaat, zelfs nu nog niet in vergelijking met huidige laptops.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Mijn huidige laptop is een 5 jaar oude I7 geen slecht apparaat, zelfs nu nog niet in vergelijking met huidige laptops.

 

Daar zit dan geen USB C of thunderbolt op denk ik. Die heb je nodig voor je externe graphics.

Ik betwijfel of een snellere processor echt wat uitmaakt. Dus je I7 is al snel genoeg denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij heeft een firewire aansluiting, die gebruikte ik om digitaal content van de camera over te spelen en hij heeft geen USB-C.

Maar na ruim 5 jaar wordt het tijd voor een vervanger, vroeger of later gaat de koelventilator en/of de opslag het begeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de software die je gebruikt geoptimaliseerd voor een intel CPU? Hoe belangrijk is batterij leven voor je?

 

In mijn vorige baan veel gebruik gemaakt van MSI gaming laptops, specifiek vanwege de grafische processoren en de (toentertijd) snellere intel CPUs t.o.v. AMD . Als ze daar nu een nieuwe laptop kopen, dan denk ik dat ze wel zeker naar AMD gaan, omdat ze gewoon zoveel mogelijk CPU power nodig hebben. (Ze gebruiken een tailormade simulator pakket wat "altijd" meer CPU power nodig heeft 🙂 )

Kwa kwaliteit hadden we niets te klagen over de MSI laptops...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Batterij leven is van secundair belang.

 

Vegas Pro 17 requirments

 

System Requirements

 

  • Operating system: Microsoft® Windows 10 (64-bit)
  • Processor: 6th Generation Intel Core i5 (or AMD equivalent) or better. 2.5 Ghz and 4 Core minimum.
  • For 4k, 7th Generation Intel Core i7 (or AMD equivalent) or better. 3.0 Ghz and 8 Core minimum
  • RAM: 8 GB RAM minimum (16 GB recommended; 32 GB recommended for 4K)
  • Hard drive space: 1.5 GB hard-disk space for program installation; Solid-state disk (SSD) or high-speed multi-disk RAID for 4K media
  • Other: Microsoft .NET Framework 4.0 SP1 (included on application disc)

 

Supported GPU

NVIDIA

For hardware rendering (NVEnc):
NVIDIA® GeForce 9XX series or higher with 4 GB

AMD/ATI

AMD/ATI® Radeon with 4 GB and VCE 3.0 or higher (Radeon Pro series with 8 GB for HDR and 32 bit projects)

Intel

Intel® GPU HD Graphics 530 series or higher

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gewoon het meeste moet investeren in ram en een zo snel mogelijke SSD. (Of meerdere ssds) De CPU zou niet zoveel moeten uitmaken tussen een AMD en Intel denk ik.... Maar zeker weet ik dat uiteraard niet...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik meer een Intel fan maar AMD is op sommige punten nu sneller dan Intel, met name op multi-threading applicaties.  De vraag is hoe dat schaalt met jou render software  icm de cuda cores van je grafische kaart.  Voor mij is stabiliteit belangrijker dan snelheid en daarom kies ik voor Intel.  AMD moet zich natuurlijk nog steeds op de lange termijn bewijzen. 

 

Die MSI GT76 9SG-028 Titan DT heeft trouwens een 9th gen CPU, als je dan toch een nieuwe dure laptop kiest zou ik voor de nieuwste generatie gaan. 

 

Als jij qua snelheid tevreden bent met je huidige laptop kun je nog even wachten.  De storage kan veel langer mee en fan kun je schoonmaken. 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Codx said:

AMD moet zich natuurlijk nog steeds op de lange termijn bewijzen. 

Hoe bedoel je dit? Ik heb >10 jaar AMD Opterons in gebruik gehad, net vorige maand buiten bedrijf gesteld, naar volle tevredenheid. Dus AMD kan heel goed processoren maken die lang meegaan.

Of bedoel je iets anders?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

Het is dus de MTI  GT76 10SGS-045 Titan geworden, de eerste exemplaren zijn in de afgelopen week door MTI uitgeleverd.

 

Een laptop met 2 stuks 250 Watt voedingen parallel aangesloten, en een Intel I9 10th generatie desktop  (K) processor.

17" 4k Beeldscherm.

 

Ik kan de komende jaren weer vooruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...