Ga naar inhoud


DVD Recorder Panasonic model DMR-EH65 met harde schijf


Miauw

Aanbevolen berichten

Onder het motto ontspullen:

 

DVD Recorder Panasonic model DMR-EH65 met harde schijf, wat kan ik er (nog) mee?

 

Staat hier al een tijdje in huis, maar nog nooit door mij in gebruik genomen. Kan DVD's branden, ook van de harde schijf, verder lijkt het of er een analoge tuner in zit.

 

Ik kan het op de scartaansluiting van de mijn M7 SAT801 aansluiten, dat kan ook direct met een USB-stick. Beide is standalone, echter kan ik met de DVD brander ook op DVD's branden.

 

De grote vraag: 

 

Is het nog de moeite om er iets mee te doen behalve naar de ecostraat?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het digitaliseren van oude VHS banden, wanneer je nog een werkende VHS recorder hebt?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Het digitaliseren van oude VHS banden, wanneer je nog een werkende VHS recorder hebt?

 

 

 

Geen videoband meer in huis, laatste goedwerkende video recorder weg gegeven wegens niet meer nodig.

 

Voor de videobanden omzetten is het niet meer nodig, is wellicht wel een optie, maar eerst nog verder kijken waarvoor het apparaat verder nog te gebruiken is.

 

Er kan ook nog een geheugenkaartje van maximaal 2gb in, las ik net.

 

De harde schijf is 250gb, daarmee kan in (XP) de hoge kwaliteit 55 uur worden opgenomen, in (SP) standaard kwaliteit 111 uur, in (LP) lange opnamefunctie 222 uur, in (EP) extra lange opnamefunctie 333 tot 433 uur en in (FR) flexible opnamefunctie maximaal 443 uur.

 

Is XP te vergelijken met FULL-HD kwaliteit?

 

Ik gebruik nu een 64gb USB-stick direct in de satellietontvanger, via dit apparaat loopt het opnemen via de scartaansluiting. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, XP is niet te vergelijken met Full-HD, deze recoreder werkt op SD kwaliteit, 720x576 lijnen.

XP heeft te maken met de bitrate waarmee gedigitaliseerd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt dus niet te vergelijken met een USB-stick die in mijn M7 SAT801 zit?

 

Of is de kwaliteit voldoende voor de zenders van Canal Digitaal gezien hun bitrate? 🙂

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ilseonline zei:

f is de kwaliteit voldoende voor de zenders van Canal Digitaal gezien hun bitrate? 

 

Volgens mij kan je enkel het analoge signaal opnemen.

Het toestel had volgens mij ook geen digitale input.

Tenzij je van DVD naar de HD opnam

 

De kwaliteit van Canal Digitaal gaat stukken beter zijn dan wat het toestel aankan.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-7-2020 om 08:08, ilseonline zei:

De grote vraag: 

 

Is het nog de moeite om er iets mee te doen behalve naar de ecostraat?

als je het mij vraagt ben je aan het opruimen en moet je daarmee strikt en resoluut omgaan

indien je zelf geen direct nut erin ziet moet je het ook niet meer willen houden!

 

maak een vintage audio video gebruiker er blij mee

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel naar de kringloop.

Heb nog een iets ouder model, de 58, staan. Klotending, volkomen onlogisch met een hele dikke en ook onlogische handleiding die je wel steeds nodig hebt, dus maar een paar keer gebruikt. Staat er nog omdat ie niet in de weg staat. Misschien ook maar eens wegbrengen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tonskidutch zei:

als je het mij vraagt ben je aan het opruimen en moet je daarmee strikt en resoluut omgaan

indien je zelf geen direct nut erin ziet moet je het ook niet meer willen houden!

 

maak een vintage audio video gebruiker er blij mee

 

 

 

Ik ben inderdaad aan het opruimen, alleen heb ik er wat moeite mee, echter is het niet alleen apparatuur. 

 

7 uren geleden, minplus zei:

Oftewel naar de kringloop.

Heb nog een iets ouder model, de 58, staan. Klotending, volkomen onlogisch met een hele dikke en ook onlogische handleiding die je wel steeds nodig hebt, dus maar een paar keer gebruikt. Staat er nog omdat ie niet in de weg staat. Misschien ook maar eens wegbrengen.

 

Bij kringlopen zijn ze al een tijd terug tot het punt gekomen dat ze niet meer als dumpplaats gebruikt willen worden, ze worden steeds verder selectiever, zeker door de opruimwoede door het Coronavirus in Nederland, onstonden bij de ecostraten lange files. In de gemeente waar ik woon kan ik het ook op laten halen, wel is het dan prettig als ik niet één, maar meerdere apparaten / spullen in één keer aanbied. Ik meen dat het 5 maal per jaar 1m2 met uitzondering van grofvuil per huishouden aangeboden mag worden, wegbrengen is onbeperkt, alleen is dat zonder auto niet te doen. Ik meen dat er ook inleverpunten voor kleine huishoudelijke apparatuur in de buurt zijn, weet alleen niet waar.

 

Ik wil even wat testen of ik er wat aan heb, het apparaat is compleet, heb ik het gezien, dan zijn er 2 opties. Voor iemand die videobanden naar digitaal wilt omzetten zoals @ceesv aan gaf, anders de ecostraat.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kringloopwinkels die krijgen van mij niks meer.

Hier stonden 13 (dertien) goed werkende satelliet ontvangers met hun RC in de weg en stof te happen.

zonde deze te dumpen op het containerpark, ik trek daar mee naar de kringloopwinkel.

Daar geven ze als antwoord, je mag er nu 1 afzetten, we testen die en als die verkocht is, mag je er nog 5 leveren en daarna de rest.

ik heb me omgedraaid.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kringloopwinkels zijn allang niet meer wat ze waren. En de beschrijving Kringloopwinkel is ook niet beschermd. Je ziet er zitten gewoon antiek handelaars en tweedehands handelaren tussen die voor een ontvangen keramisch kruisbeeld al snel 100€ vragen en hebben allemaal hun Nickname op de bekende tweedehandssites.

Bij de KvK vindt je ze ook als je hun naam kent.

De moeite van zo'n site account is heel gering en je kan beter je eigen fotootje en advertentie plaatsen.

een hoop verpakkingsmateriaal en noppenfolie is overigens wel handig om te hebben

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel kringloopwinkels zijn voorzichtig geworden met het aannemen van artikelen van diverse soort, er is al te veel misbruik gemaakt dat mensen het als afvoerputje gebruiken om niet naar de ecostraat te hoeven. Er zijn gemeenten waar je extra of na bijvoorbeeld 500kg extra moet gaan betalen, er zijn ook gemeenten die niets extra's vragen om zo de troep niet rond te laten slingeren. Met extra betalen bedoel ik naast de gemeentelijke belastingen, waar het al in zit.

 

Door opruimwoedes in vooral het begin van voorlopig thuiswerken i.v.m. het Coronavirus, konden veel kringloopwinkels het niet meer aan, ze waren al selectiever, sinds de opruimwoedes zijn ze nog selectiever geworden.

 

Ik denk dat ze niet weten of er interesse is voor satelliet apparatuur, het zijn steeds vaker winstgevende bedrijven, een deel heeft een kleine winstmarge, als ze iets niet kwijt raken, dan moeten ze het als bedrijf afstorten of op laten halen, dat drukt op de winst.

 

Ik kan in de gemeente waar ik woon met mijn pas die aan het huis verbonden is, onbeperkt en zonder extra kosten afstorten in de ecostraat, ophalen kan ik meen 5 maal per jaar 1m2 per keer, dat moet ik net als de ecostraat gescheiden aanbieden. Als ik een auto heb, dan is het makkelijk, zonder auto ben ik afhankelijk. 

 

Ik begrijp wel dat de kringloopwinkels voorzichtiger zijn geworden, ze kunnen tegenwoordig zelfs de krenten uit de pap halen zoveel dan er aan aanbod is.

 

Er zijn vaak weinig mensen die echt verstand van elektronica hebben, de gene die dat hebben, die weten waar er vraag naar is, alleen zijn satelliet ontvangers een verhaal apart. Hoeveel mensen die in de kringloopwinkels komen zijn op zoek naar een satellietontvanger? En zelfs het apparaat dat ik heb staan, dat is voor de kringloopwinkel bezoeker denk ik niet interessant, daarnaast kan het stuk zijn, dat zullen ze vaker mee te maken hebben gehad waardoor ze moeten betalen om het af te storten en dus voorzichtig zijn geworden. 

 

Ik denk dat je satellietontvangers die je gratis weg wilt doen, beter op dit forum kan plaatsen, Facebook raad ik je af, tenzij het een groep is die daar interesse in heeft.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat al buiten de aanpassingstijd, dus vul het in dit bericht nog even aan.

 

Als je iets gratis weg wilt geven via Facebook of een verkoopplaats, vraag iets goedkoops, al is het 1 cent waard wat je vraagt, je bent van een hoop zeurpieten af, want ze moeten er iets voor doen. Ik lees tegenwoordig een fles wijn of een bloemetje, een reep chocolade van nog geen euro kan bijvoorbeeld ook. Al wil je het terug geven, zorg dat er een kleine drempel is, dan heb je het minst last van geklier.

 

Ik had een bureau dat in de weg stond, was aan één kant lichtjes gebogen wegens geen ondersteuning, kon nog prima een ronde mee, en was gratis op te halen via Facebook aangeboden, wat zaten daar een hoop vooral Engelstalige zeurpieten tussen. Niet komen opdagen op het afgesproken tijdstip, zelfs na een halfuur wachten zelf contact gaan zoeken en eisen gaan stellen, pardon?! Volgende, wat zijn de maten? Staat in de advertentie. Kan het niet vinden, staat ook in de reactie, maar goed, even door gegeven. Krijg ik een reactie, past niet in de auto. De ander vraagt in welke plaats het is, staat ook in de advertentie, netjes blijven en de plaats genoemd, reactie was dat 40 minuten rijden te ver weg is. Volgende, volgende, volgende!!!

 

Ik kan best wat hebben, echter heb ik wel geleerd dat als ik dat nog eens doe, een kleinigheidje moet vragen zodat ik weet dat ik met serieuze mensen te maken heb.

 

Er is na 4 dagen leuren i.v.m. dat ik ook mensen die vervoer moesten regelen de gelegenheid kon geven, iemand volgens afspraak gekomen. Die gene was er heel blij mee, gaf mij voldoening, want weg gooien terwijl ik er een ander blij mee kan maken gaat mij te ver. 

 

Als iemand een reep van nog geen euro niet kan betalen, dan komt die gene er zelf wel mee, misschien met iets waar je niets aan hebt, een gedicht, een tekening, het gaat er om dat je weet dat het een serieuze reactie is die afspraken na gaat komen, of zelf contact op neemt als iets niet goed lukt om na te komen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open deur natuurlijk, maar je kan een DVD-recorder uiteraard ook gewoon gebruiken om DVD'tjes af te spelen. 🙂 Niet dat ik zelf daarvoor een DVD-toestel zou gebruiken want een kleine minderheid van het schijfgebaseerde kijkvoer hier zijn BD's en die spelers heb je ook voor ver onder de honderd euro, dus... maar goed, wie een collectie van uitsluitend DVD's heeft en die op TV wil bekijken, die kan daarvoor dus bijvoorbeeld een recorder gebruiken.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...