Ga naar inhoud


TBS versus Digital Devices PCIe DVB/S2 tunerkaart


kwetal

Aanbevolen berichten

De verschillende applicaties gebruiken helaas verschillende methodes om het RF level weer te geven.

Op deze site https://www.maximintegrated.com/en/design/technical-documents/tutorials/8/808.html kun je vinden hoe je die verschillende dB waardes kunt omrekenen.

In het kort: 60 dBuV is gelijk aan 0 dBmV en is gelijk aan -48,75 dBm (de impedantie bij satellietaansluitingen is 75 ohm)

 

De waarde die in het linker plaatje staat aangegeven kan niet kloppen in dBm, ik denk dat dat dBmV moet zijn.

Maar er zitten wel meer vreemde dingen in die applicatie, Viterbi wordt niet gebruikt bij DVB-S2, dat hoort bij DVB-S.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, kwetal zei:

Intussen vrees ik dat Satterhand meer gelijk heeft dan me lief is. Het totaal verlies aan RF signaalsterkte is bij de zwakkere satellieten/tranponders per saldo net wat te groot voor de zwakkere tunerkaarten. Indien ik de reservelengte van de multi4 er af knip kan ik de route met 7 meter inkorten. Indien ik de tyleenslang uitgraaf en rechtstreeks door het gazon ga, i.p.v. er om heen, kan er nog eens 7 meter af. Maar gaat me dat redden?

 

Je moet ook eens kijken naar in line versterkers voor die moeilijke aansluitingen.

Ik weet echter niet of die nog geschikt zijn voor 8PSK uitzendingen. Maar ze kosten minder dan 15 euris , dus het proberen waard.

 

p.s. Mijn vorige post was net iets te laat. Daar heb ik de verschillen in dBs behandeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee. Ik heb er maar meteen twee besteld. Nog steeds onder de twee tientjes. Geen bedrag om je een buil aan te vallen. Baat het niet dan schaadt het niet.

 

Vervolg: DD support valt helemaal stil op mijn vraag waarom de DD kaart het opgeeft daar waar andere andere(n) nog wel beeld kunnen maken. De kaart zal dan technisch wel in orde zijn maar is in mijn situatie "nicht geeignet". Jammer. 230 euro vind ik teveel gevraagd gezien de prestaties. De eerste keer dat ik gebruik ga maken van het retourrecht. Echt lekker voelt het niet.

 

Inmiddels een vervangende TBS 6590 in huis. Binnen drie minuten Joyne aan de praat. Weliswaar met DVB Dream. (DVBViewer kon de CI module niet direct koppelen maar dat probleem lijkt me op termijn oplosbaar) Ik heb wel permanent twee grijze balken over het beeld. Zal wel komen omdat ik de OEM versie via TBS heb. DVB Dream geeft aan op NPO1: Niveau 54 tot 55, Kwaliteit 56 tot 60. Geen denderende waarden maar het werkt!

 

Veel dank voor de hulp. Er is weer leven na de dood. Ik zal me er de komende week op storten om te proberen de signaalwaarden nog wat op te krikken.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kwetal zei:

..... Er is weer leven na de dood. Ik zal me er de komende week op storten om te proberen de signaalwaarden nog wat op te krikken.

 

Je zult merken dat elke dB die je wint in je 'headend' een verbetering bij je ontvanger geeft van meer dan 1 dB.

Dat komt omdat je dicht op de ruisvloer zit. Ik durf te wedden dat de 60 dBuV die de DD aangeeft de ruisvloer is van dat ding.

Die in-line versterkers moet je daarom bij de schotel  plaatsen. Binnen heeft geen zin omdat er dan alleen ruis wordt versterkt, maw het signaal wordt er alleen maar slechter door.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, kwetal zei:

Vervolg: DD support valt helemaal stil op mijn vraag waarom de DD kaart het opgeeft daar waar andere andere(n) nog wel beeld kunnen maken. De kaart zal dan technisch wel in orde zijn maar is in mijn situatie "nicht geeignet". Jammer. 230 euro vind ik teveel gevraagd gezien de prestaties. De eerste keer dat ik gebruik ga maken van het retourrecht. Echt lekker voelt het niet.

Geeft niet. Zijjn niet echt fijne gasten met hun dichtgetimmerde spullen........

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2020 om 21:51, moonchild zei:

Foto van crazyscan met Technotrend s2-1600, aangesloten op emp multiswitch

Ziet er indrukwekkend uit. Ik heb het programma gedownload. Maar..... ik voel me even helemaal een beginner. Ik heb nu een map genaamd StreamReaderExEx-BDA met daarin een DLL bestand en .ini. Waar moet ik die plaatsen? Ik heb al even gezocht. Voor iedereen zal dit gesneden koek zijn maar ik vind het even niet.....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden! Ik miste de bestanden met daarin de executable. De MS Runtime libraries staan in de MS standaard directory. Dat werkt.

 

Lijkt een heel nuttig programma te zijn! Bedankt voor de tip :)

 

Wat is het verschil tussen Crazyscan en Crazyscan2?

aangepast door kwetal
spelling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2020 om 11:14, kwetal zei:

Wat is het verschil tussen Crazyscan en Crazyscan2?

 

CrazyScan is voor DVB-S2(X) satelliet.

CrazyScan2 is voor DVB-C kabel en DVB-T(2) antenne ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo iedereen,

ik wil toch even reageren op deze post.

ik gebruik nu al jaren de Digital Devices Cine S2 met in totaal 4 tuners en 2 Cam modules alles op canal digitaal.

het werkt al die tijd storingsvrij, stabiel met een goede ontvangst.

in het begin had ik een storing (dacht ik, bleek mijn LNB te zijn), en ik was ervan overtuigd dat het aan die kaart lag.
de helpdesk had binnen een dag geantwoord op mijn mail, en gevraagd om de kaart te retourneren, in 4 dagen had ik mijn kaart weer terug doorgemeten met nieuwe verbindingskabels (want misschien dat het daar aan zou liggen)

inmiddels had ik via een vaste ontvanger ontdekt dat mijn LNB kapot was, LNB vervangen en sindsdien werkte alles perfect

Nu sinds 2 weken weer een probleem, geen van de canal digitaal kanalen kan ik nog krijgen (niet in scan, laat staan afspelen)

Binnen een dag antwoord van de helpdesk, en kunnen uitsluiten dat het aan de kaart lag (was eenvoudig, met digitaldevicestv werkte het wel)

het probleem ligt waarschijnlijk aan TVMosaic, echter zeker niet aan de kaart.

ik heb inmiddels rond de 8 uur samen met de helpdesk (via remote desk) aan het probleem gewerkt, dit terwijl TVMosaic niet van DD is

inmiddels zijn ze bezig een test systeem op te zetten en nemen ze proberen ze in contact te komen met de bouwer van TVMosaic (die gestopt is) om mijn probleem op te lossen

morgen heb ik weer een sessie en zoeken we verder

 

ik kan me dan dus ook in het geheel niet vinden in de kritiek  van kwetal over de DD kaart en de kwaliteit van de helpdesk.

Wel weet ik dat de ontvangstkwaliteit van enorm veel factoren afhankelijk is vanaf de kwaliteit kabel tot radiointerference.

mijn ervaring met Digital Devices is dat het een goed ontworpen, degelijk en goed werkend product is en dat de helpdesk vriendelijk, snel en behulpzaam is.

 

na het lezen van deze post wou ik dit toch even kwijt

henk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...