Ga naar inhoud


telenet CI+ werkend op dreambox8000 ?


spongebob

Aanbevolen berichten

Beste vrienden, 

 

ik probeerde te zoeken op het net, maar kon geen sluitend antwoord vinden. 

 

Heeft er iemand een idee of je een CI+ module in een dreambox8000 werkend kan krijgen?

Uiteraard als je een DVB-C module in een van de bays zet.

 

Ik zou graag de kabelkanalen van telenet mixen met de satelliet-kanalen van tv-vlaanderen, canal-digitaal enzoverder.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


spongebob matrix revolutions met keyfly  4.5 misschien 

of probeer eens met de softcam scam 3.60

en trek effe een kaartje uit de  Smartcard-Reader en probeer eens 

of probeer alle cams die je zo kan douwnloaden 

en welke soft staat er op jou dream 8000

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het nog niet proberen, want ik heb de cI+ nog niet besteld en ik heb ook nog geen DVB-C module. Ik wou gewoon weten of het kon, dan kon ik beide gewoon bestellen. Maar ik heb begrepen dat dit dus onbegonnen werk is (zucht).

 

Jammer dat het blijkbaar ook niet werkt op een ander toestel (humax, topfield, of een andere fijne ontvanger.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal dus gewoon naast mijn dreambox8000 zo een telenet digibox neer moeten zetten, vrees ik.

en jou tv dan 

daar kan je normaal toch een modulle insteken dacht ik ?CI-slot maar met de juiste modulle dan 

zou toch moeten werken 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, wanneer er in die TV dichtgetimmerde CI+ software zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal dus gewoon naast mijn dreambox8000 zo een telenet digibox neer moeten zetten, vrees ik.

ik zou dat niet doen 

ga anders in jou winkel info vragen welke module geschikt is voor jou tv 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een platte tv van 2010, daar kan geen enkele module in. 

Wel superjammer dat ie niet in de dreambox (of een andere hybride-ontvanger) kan.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik ook. Ergens heb ik wel een fotootje staan, welke foutmelding je krijgt als je een ci+ in een enigma2 linux ontvanger steekt. bij mij is dit een vu duo, maar ik denk, dat dit hetzelfde zal zijn met een dreambox.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Telenet echt de CI+ module gebruikt en de functionaliteit op hun smartcard dan is geen enkele Linux Enigma2 box in staat hier iets mee te doen! Geen KeyFly 4.5, geen DeltaCam Twin Mega Hyper.. Helemaal niks! Als Telenet nog ongecodeerde kanalen aanbiedt dan zou je die met een DVB-C tuner kunnen bekijken. Zelfde verhaal als UPC en Ziggo in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had intussen ook begrepen dat zo een Deltacam Twin module (in de dreambox) met daarin dan de telenet smartcard, ZOU moeten werken, maar ik kan nergens op het internet bevestiging terugvinden hierover (ook niet over een ziggo of upc-smartcard in een dergelijke Deltacam Twin. 

 

Als er IEMAND hier dit al eens heeft geprobeerd én met succes, zou dit toch bekend moeten zijn? Of niet?

 

ik vrees dus dat er gewoon een domme digibox NAAST mijn dreambox zal komen te staan ;-(

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als dit zo is dan is de '+' functionaliteit nog niet ingeschakeld.. Zodra dit wel gebeurd is het afgelopen met de pret. Ziggo in Nederland gebruikt ook CI+ in de TV's. Grappige is dat deze Irdeto kaarten gewoon nog in de Linux ontvangers werken.. Zolang er nog geen pairing aktief is op de kaart dus geen probleem. Zelfde zien we in Duitsland bij SKY. De V14 kaart werkt ook in de Linux ontvanger terwijl deze alleen zou mogen worden werken in een getrouwde box. Via een optie in OSCam wordt de pairing request gewoon geblocked en de kaart werkt gewoon... Tótdat ie in een originele box gepropt wordt! Dan is ie binnen een kwartier getrouwd en is het over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...