Ga naar inhoud


HD opname afspelen hapert (maar opname is OK via PC)


MySat

Aanbevolen berichten

Heb wat hulp nodig.....

 

Ik heb met mijn dreambox een concert opgenomen van ITV (in HD). Deze opname is via het netwerk op de server terecht gekomen. Bij het afspelen op een PC met Videolan ziet het er perfect uit.

Zodra ik deze opname op een van de twee DM800HD afspeel, hapert deze opname. Box maakt niet uit

 

Image: Openpli 2.1

 

Mijn analyze tot op heden:

- Geen netwerk probleem bij opname en afspelen

- Aan firmware ligt het niet (omdat de opname OK is )

- Geen codering in het spel (FTA zender)

- Hoge bitrate

 

Wat zou dit kunnen zijn of waar moet ik checken ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou het niet aan de firmware kunnen liggen?

OpenPli 2.1 wordt dacht ik niet meer actief onderhouden, inmiddels zitten ze al op 4.0, maar meer dan 2.1 kan de DM800HD niet aan.

De hoge bitrate zou wel eens iets teveel kunnen zijn voor deze oudere processor, maar ik loop ook maar wat te gissen want ik weet het ook niet.

Het was wel één van de redenen waarom ik van de DM800 naar een Xtrend ben gegaan.

 

Misschien zou je je vraag beter op het forum van OpenPli kunnen stellen.

www.openpli.org

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde gehad met mijn DM800HD via netwerk. Probleem was de te geringe doorvoer naar de DM800HD. Ding is gewoon te traag. Toen opgelost door een klein HD'tje in de DM800HD te plastsen. Zelfs mijn DM8000 redt het maar net aan. Netwerk is gewoon te zwak.. Beste optie blijft om gewoon de interne HD te gebruiken. Ook met OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens op openpli informeren. Aan het netwerk kan het mijn inziens nooit liggen.... De opname is goed en ging over dezelfde kabel, hub,server en harddisk. Waarom zou de weg terug dan een probleem zijn ? Is eveneens een .ts bestand wat ook op dezelfde manier op een interne HDD opgeslagen wordt.

 

Helaas is er geen support meer op openpli 4 voor de DM800, maar dat ligt niet aan openpli maar aan de fabrikant die geen nieuwe drivers meer maakt voor de DM800.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is niet je netwerk, maar de interne HW van de DM800. Het heeft maar een 350Mhz CPU. Je NAS zal al een veel snellere hebben. Voorts doet je NAS alleen maar netwerkfuncties. Je DM800 moet een heel systeem intact houden. Tuner, video, decoderen etc..

Door al dat noodzakelijke e tra werk is er niet veel ruimte over voor andere taken. Zo simpel ligt het... dM8000 heeft een 400Mhz CPU net als de DM800SE en dat gaat dus nét, maar houdt ook niet over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het netwerk kan het mijn inziens nooit liggen.... De opname is goed en ging over dezelfde kabel, hub,server en harddisk. .

Een hub??? Ik zou die vervangen voor een (goede) switch.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...