Ga naar inhoud


Glasvezel op Sat ontvanger?


satje4U

Aanbevolen berichten


Als ik het goed heb komen de digitale zenders van Vodafone per netwerkaansluiting naar je TV (naar kastje vodafone en dan HDMI naar de ontvanger). Ik denk dus dat wat TS vraagt niet zal gaan.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verschillende providers hebben verschillende oplossingen, maar over het algemeen heb je een IP settop box nodig zoals Ton aangeeft.

Een aantal basis programma's zijn soms nog via DVB-C beschikbaar, daarvoor zou je een eigen DVB-C ontvanger kunnen gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op forum bij Vodafone vond ik dit:

 

Ik heb van je bericht een nieuw topic gemaakt want ik begrijp de verwarring. In de eerste versie van Vodafone Thuis boden wij een gratis Analoog signaal aan. In de huidige versie van Vodafone Thuis maken wij gebruik van een andere netwerkstructuur. In deze versie bieden wij géén analoog signaal en dus ook geen DVB-C meer aan. Wat we wél (digitaal) aanbieden kan je hier vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde laatst dat vodafone de antennesaansluiting voor nieuwe klanten niet meer aanbied. Dus zou toch ff duidelijk navragen of dit nog geleverd wordt voor dat je overstapt.

 

Gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Xtrend ET10000 kun je iptv kijken via je netwerkaansluiting ook dus met Vodafone ik heb het zelf toen getest met KPN glasvezel en dit werkte goed geen apparte tuner nodig dit omdat deze ontvanger 2 netwerkaansluitingen heeft is voor gewoon internet en de andere voor iptv

aangepast door kermetkikker

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Vodafone als eerste een betere kwaliteit via glasvezel gaat uitzenden overweeg ik een abo.

Nu vroeg ik mij af of die zenders dan via de DVB c tuner is te ontvangen net als bij kabel.

 

satje4u

Vodafone bied geen DVB-C en is alleen met hun eigen set top box te ontvangen.

 

Met een Xtrend ET10000 kun je iptv kijken via je netwerkaansluiting ook dus met Vodafone ik heb het zelf toen getest met KPN glasvezel en dit werkte goed geen apparte tuner nodig dit omdat deze ontvanger 2 netwerkaansluitingen heeft is voor gewoon internet en de andere voor iptv

Hoe stel je dat in dan op de ET10000?

Leg eens uit hoe dat werkt dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden vodafone mobiel gehad, opzeggen heeft een jaar geduurd, dus succes ermee mocht je ooit van provider willen wisselen, hier ook nooit niks meer van die firma

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Situatie bij Telfort:

 

IPTV via een apart kastje "Animo 140" met een HDMI-kabel in 1080P50 naar de TV, zenderaanbod via allerlei extra abonnementen uit te breiden, is inclusief "start vanaf begin programma".

Daarnaast ook DVB-C signaal, via de coax-kabel naar je TV, NPO 1/3 in HD, verder beperkt aanbod in SD, bij dit signaal zit ook het analoge signaal met ook de FM-radiozenders.

 

Het IPTV-signaal komt versleuteld aan met een vaste combi met de ontvanger, aansluiten van een andere ontvanger niet mogelijk, kan deze codering niet ontrafelen.

Het DVB-C signaal is onversleuteld.

 

Niet iedere glasvezel-provider biedt het DVB-C signaal aan, kijk hier goed naar!

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En er is jammer genoeg geen standaard in wat iptv nou eigenlijk is. Dus de box die je van provider A hebt zal niet zo maar op het netwerk van provider B werken. Sommige providers hebben aparte vlans voor iptv en hebben hiervoor op de router die je krijgt aparte switch poorten die alleen voor iptv gebruikt kunnen worden, andere providers hebben wel vlans maar die hangen dan weer niet aan aparte router poorten.

 

Je kan dus niet zo maar stellen dat een satellietbox overweg kan met iptv van een provider.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen belgacom (nu proximus) ip tv aanbood, kon je via de 2 aangebrachte poorten voor tv op de router, perfect zien naar ip tv, via vlc.

Dit lukte, als je bvb langs de ene kant draadloos was en een vaste netwerk aansluiting. of als je 2 netwerk aansluitingen had.

Opnemen, met vlc was een fluitje van een cent, en subliem beeld (toen wel nog sd).

Waarschijnlijk is dit opgevallen, hebben ze meegelezen of i.d., maar na een tijdje was het spelen voorbij, en zat volgens bepaalde fora er een codering op.

Waarschijnlijk kunnen ze hetgeen dat wiz schrijft, dan nog eens verder gaan en er een codering op zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...