Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten


Hoe gaat het "nieuwe" settopbox pakket heten?

Basis hd light light? ;-)

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV maakt vandaag ook melding dat het SetTopBox-pakket gaat verdwijnen. Er staat:

CanalDigitaal stopt door Mediawet met zenderpakket

M7 Group stopt vanaf 1 april 2016 vanwege een gewijzigde Mediawet met het aanbieden van de settopbox-pakket – ook wel STB-pakket genoemd – bij tv-aanbieder CanalDigitaal.

CanalDigitaal is begonnen met informeren van betrokken klanten via brief of e-mail. Niet alle klanten die het STB-pakket afnemen, krijgen gelijktijdig de informatiebrief toegezonden. Dat gebeurt in de meeste gevallen net voor verlenging van het jaarabonnement. De klanten krijgen een gepersonaliseerde aanbieding om naar een ander CanalDigitaal-abonnement over te stappen. CanalDigitaal verkoopt het STB-pakket al langere tijd niet meer aan nieuwe klanten. Bestaande klanten die op dit moment een STB-abonnement hebben, kunnen dit tot 1 april 2016 behouden. Een abonnement op het STB-pakket – waarin hoofdzakelijk zenders van de NPO, RTL en SBS zitten – kost negentig euro per jaar.

Digitaal basispakket van minimaal dertig zenders

De Mediawet schrijft per 1 januari 2014 een verplicht basispakket van minimaal dertig zenders voor. In dit basisaanbod – dat bij elk abonnement beschikbaar moet zijn – hoort ook een must-carry aanbod dat verplicht moet worden doorgegeven. Naast Nederlandse publieke zenders behoren ook Vlaamse publieke zenders tot het verplichte aanbod. Op dat punt voldoet het STB-pakket niet aan de nieuwe eisen van de Mediawet. Aanbieders krijgen echter tot 2016 de tijd om oudere pakketten aan de nieuwe Mediawet aan te passen of uit het abonnementaanbod te verwijderen.

Zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/18394/canaldigitaal-stopt-door-mediawet-met-zenderpakket.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moonchild

Het basispakket moet minimaal 30 digitale zenders bevatten staat in de mediawet. De vrij te ontvangen zenders zitten niet in het betaalpakket van CanalDigitaal. Die mag je dus niet meetellen

In de wijziging van de Mediawet 2008 staat:
Canal Digitaal geeft via de satelliet een standaardpakket van 30 televisiezenders door en daarnaast kunnen satellietkijkers buitenlandse televisiezenders free-to-air ontvangen.

In het derde lid zijn de digitale televisieprogrammakanalen vermeld die verplicht moeten worden doorgegeven. In het standaardpakket van 30 televisieprogrammakanalen dienen de volgende publieke zenders uit Nederland en Vlaanderen te zijn opgenomen: de drie landelijke televisie-zenders (Nederland 1, 2 en 3), één regionale televisiezender, de regionale zenders uit de aangrenzende provincies, één lokale televisiezender en de drie Vlaamse televisiezenders (Een, Canvas en Ketnet).

Met betrekking tot het vijfde lid wordt opgemerkt dat bij het tellen van de tv-zenders de volgende systematiek wordt gehanteerd. Allereerst wordt uitgegaan van het zenderpakket dat de pakketaanbieder standaard aanbiedt. Als dit een zenderpakket inclusief high-definition (HD) zenders is, dan worden alle unieke HD- en SD-zenders geteld. Biedt de pakketaan-bieder echter de afname van een standaard-definition (SD) pakket aan, dan worden alleen de SD-zenders geteld. Dit omdat met een standaard-ontvanger geen HD-signalen kunnen worden ontvangen. Uitgangspunt is het aantal zenders dat de kijker kan ontvangen bij de afname van het standaardpakket dat de pakketaanbieder aanbiedt. Voor alle volledigheid: biedt de pakketaanbieder standaard HD aan maar is de consument in het bezit van een oudere ontvanger, dan geldt het HD-regime bij het tellen van de zenders. Bij de telling wordt gekeken naar het aantal unieke zenders. Dit betekent dat wanneer één en dezelfde zender in verschillende uitzendkwaliteiten wordt aangeboden (het zogenoemde simulcasten), die zender als één wordt geteld (bijvoorbeeld Nederland 1 SD en Nederland 1 HD). Als een omroep een verschillende programmering uitzendt op elk van zijn zenders met dezelfde naam, dan worden deze zenders apart geteld (bijvoorbeeld nu in het geval van History SD en History HD). Verder wordt opgemerkt dat informatie- en etalagekanalen ook worden meegeteld voor de vaststelling van het aantal zenders. Deze kanalen worden door de pakketaanbieders in het standaardpakket aangeboden en verschillen in die zin niet van de andere kanalen die deel van het standaardpakket uitmaken.


De nieuwe mediawet staat in de PDF-bijlage.

Hierin kun je ook lezen dat CanalDigitaal in 2012 770.000 abonnee's had.
 

kst-33426-3.pdf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het verschil is tussen het BasisHD packet van 17,95 en deze aanbieding van het BasisHD light packet van 15,95.....

Het laatste staat nergens op de website van Canaaldigitaal

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8 dec. heeft CanalDigitaal Satelliet het volgende geschreven:

Klanten die gebruik maken van de overstap van het SetTopBox pakket naar het Basis HD Light pakket, kunnen de volgende zenders bekijken*:

Nederland 1 SD
Nederland 2 SD
Nederland 3 SD
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
Net5
Veronica/DisneyXD HD
RTL8 HD

Extra zenders tov het Settopbox-pakket;

Eurosport HD
National Geographic HD
Discovery Channel
TLC
FOX
MTV NL
MTV Hits
MTV Music
MTV Dance
MTV Rocks
VH 1
VH 1 Classic
TV Oranje
Nickelodeon
Disney Channel
Comedy Central
Eurosport SD
(18+) Hustler TV
NGC Wild HD

Extra zenders tov Basis-pakket;

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL4 HD
RTL5 HD
RTL7 HD
SBS6 HD
Net5 HD
Discovery Showcase HD
Ketnet/Op12
één HD
Canvas HD

* het genoemde overzicht is een momentopname en betreft de zenders die met een zgn.hoofdkaart bekeken kunnen worden. Zenderpakketten kunnen onderhevig zijn aan toekomstige veranderingen, aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gebeld met +31 35646 68 84 (let op dat je nummerherkenning aan hebt staan). Ging zomaar in één keer goed!
Keurige jongeman die uit zichzelf zei dat de vooruitbetaalde gelden voor STB en voor HD verrekend zouden worden en dat ik vanaf middernacht voor 12 maanden geabonneerd was op het Basis-pakket van € 10/mnd.
 Voorlopig ga ik dus wat minder betalen.

Wat "vaste prijs" betekent, zal de tijd leren. STB is ook ooit begonnen als gratis, toen een tientje voor automatisch verlengen en vervangen van defecte kaart. En vervolgens gemiddeld een tientje per jaar erbij :mad:
 

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het verschil is tussen het BasisHD packet van 17,95 en deze aanbieding van het BasisHD light packet van 15,95.....

Het laatste staat nergens op de website van Canaaldigitaal

Volgens mij heeft dit te maken met bestaande en nieuwe abonnees.

Nieuwe leden kunnen alleen het basis hd afsluiten.

Overgang voor bestaande leden tussen basis en basis hd.

Denk zelf dat basis hd light op den duur ook voor bestaande leden wordt omgezet in basis hd.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gebeld met +31 35646 68 84 (let op dat je nummerherkenning aan hebt staan). Ging zomaar in één keer goed!

Keurige jongeman die uit zichzelf zei dat de vooruitbetaalde gelden voor STB en voor HD verrekend zouden worden en dat ik vanaf middernacht voor 12 maanden geabonneerd was op het Basis-pakket van € 10/mnd. Voorlopig ga ik dus wat minder betalen.

 

Wat "vaste prijs" betekent, zal de tijd leren. STB is ook ooit begonnen als gratis, toen een tientje voor automatisch verlengen en vervangen van defecte kaart. En vervolgens gemiddeld een tientje per jaar erbij :mad: 

Als je via de weblink je contract wijzigd is het duidelijk dat € 10/mnd alleen voor een jaar is, daarna zullen we inderdaad zien....

Ook kun je via de weblink op de aanbieding klikken, welke duidelijk het pakket aangeeft

post-32290-0-07545900-1418891578_thumb.png

post-32290-0-30548100-1418891687_thumb.png

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...