Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten

Ik had een paar weken geleden STB met HDlight packet (5€/mnd),

Na de mail met de 10€/mnd aanbieding heb ik dit via de weblink gewijzigd.

Nu na het omzetten naar dit "BasisHD Light" heb ik nu een Basis pakket en een HDlight pakket....

Is dit normal of betaal ik dubbel voor de HD zenders ?

post-32290-0-79229700-1420555895.png

post-32290-0-44292800-1420555901.png

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een aanbod binnen gekregen voor 1 jaar, eerst was er een keuze voor 2 jaar waarbij de 2 koppige LNB 5 gratis was, de ontvanger goedkoper dan bij 1 jarig contract, heeft iemand die 2 jarige link toevallig?

 

Een nieuwe Triax 64cm werd in het oude aanbod ook voor een gereduceerd bedrag aangeboden, al koop ik die hier goedkoper om de hoek.

 

Ik heb liever een triple LNB, de duo LNB zit ik niet op te wachten.

 

Is de satelliet HD-ontvanger M7 SAT801 de moeite of echt zo slecht?

 

Is een andere optie beter, bijvoorbeeld kaart, cam met een betere ontvanger?

 

Wie heeft de link voor bijvoorbeeld alleen kaart vervangen?

 

Wie heeft de link voor kaart en cam vervangen?

 

Ik ben de juiste link kwijt, iemand enig idee?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD-zenders zijn toch gewoon te bekijken met een SD-satellietontvanger? Uiteraard dan niet in HD-kwaliteit.

 

10 euro per maand is nog interessant, maar ik vermoed dat na de 12 maanden de prijs naar het normale niveau van minstens 15,95 euro gaat. In dat geval worden de andere alternatieven weer interessanter. Het is een beetje jammer als je dan overstapt en je heb net een gloednieuwe HD-satellietontvanger staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De HD-zenders zijn toch gewoon te bekijken met een SD-satellietontvanger? Uiteraard dan niet in HD-kwaliteit.

 

 

Nee, andersom, de SD zenders zijn te bekijken met een DVB-S2 (HD) ontvanger.

 

HD zenders zijn alleen te ontvangen met een HD ontvanger, een ontvanger die meestal ook een uitgang heeft welke downscaled zodat je de HD zender kunt zien op een SD beeldscherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schiet deels in de herhaling, maar het is voor mij best belangrijk voor ik welke keuze maak

 

Ik heb inmiddels deels antwoord ontvangen van CDS, maar niet op de onderstaande vragen:

 

Ik heb een aanbod binnen gekregen voor 1 jaar, kortgeleden was er een keuze voor 2 jaar waarbij de 2 koppige LNB gratis was, de ontvanger goedkoper dan bij 1 jarig contract, heeft iemand die 2 jarige link toevallig?

 

Is de satelliet HD-ontvanger M7 SAT801 de moeite of echt zo slecht? (voor een jaarcontract is het wel makkelijk, mocht ik toch een hobby ontvanger willen hebben, dan heb ik een reserve erbij voor het geval de kaart uit valt, want daar moet het op werken) Ik vind het alleen vreemd dat ik nu alleen een jaarcontract i.p.v. een tweejarig contract kan aangaan, het mag toch niet zo zijn dat na 1 jaar de ontvanger al afgeschreven is door op een ander systeem over te stappen.

 

Is een andere optie beter, bijvoorbeeld kaart, cam met een betere ontvanger? (ik moet zeggen dat de Gigablue HD Quad Plus met originele CDS cam i.c.m. 1 of meerdere tyepe Gigablue IP Box mij ook erg aanspreken, iets wat CDS ooit beloofd had, maar nooit gekomen is, maar ik heb met deze combinatie geen ervaring)

 

Wie heeft de link voor bijvoorbeeld alleen kaart vervangen en een andere ontvanger gekozen?

 

Wie heeft de link voor kaart en cam vervangen en voor een andere ontvanger dan de M7 SAT801 gekozen? Zo ja, welke ontvanger?

 

Ik ben wat liks kwijt, iemand enig idee waar ik die kan vinden en of ze nog werken?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is de satelliet HD-ontvanger M7 SAT801 de moeite of echt zo slecht?

Ja, schijnbaar wel.

Zelf gebruik ik geen M7 maar kom op mijn overwintering camping in Spanje regelmatig kampeerdeers tegen die problemen ondervinden met de M7 ontvangers en dat zijn meestal technische problemen, althans daar ga ik in eerste instantie vanuit want met de software kun je totaal niets mee beginnen.

 

Mijn advies zou zijn, niet doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van horen zeggen heb ik het ook, maar mijn vraag is meer bedoeld voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

De software zal wel de nodige update's krijgen, maar het blijft een M7 ontvanger.

 

Ik kan de ontvanger voor 79 euro aanschaffen bij een 1 jarig contract, dan heb ik altijd een mogelijkheid om een kruistest te doen mocht ik een andere ontvanger gebruiken. Ik vind het overigens raar dat ik een 1 jarig contract moet aangaan, want ik heb al jaren een STBP contract.

 

Het gaat mij om het kijken, met een alternatieve ontvanger kijken lijkt mij ook leuk, mocht er iets mis gaan, dan kan CDS zich niet verschuilen achter dat ik een alternatieve ontvanger gebruik als het op de M7 SAT801 ontvanger het ook niet werkt.

 

Ik lees hier op het forum regelmatig dat het bij mensen mis gaat als ze alternatieve ontvangers gebruiken, dan moeten ze diverse software veranderen om weer beeld te krijgen. Ik wil daar wel induiken, maar ben daar nog niet handig in.

 

Ik heb voorlopig helaas geen vaste internetverbinding, anders wist ik het wel, maar over CS mag je op dit forum niet praten, dus dat doe ik dan ook niet in mijn berichten.

 

Helaas mis ik de oude links die even voordeliger zijn, heeft iemand die toevallig nog, of zijn die komen te vervallen?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg natuurlijk ook deze email.... Gaat de camping variant nu ook verdwijnen met de mediawet definitie of krijgt deze er zenders bij (op dit moment 28 stuks als ik het goed heb) ?

 

Daarnaast is ook de Mediawet aangescherpt, die verlangt dat minimaal 30 TV-zenders deel uit maken van het zenderpakket.

 

 

Kent iemand de echte definitie die in de Media wet staat ? Dus alle abo's met minder dan 30 "betaalde" kanalen zijn exit ??? Merkwaardig verhaal. Overige staat er in de brief/email ook het woordje waarschijnlijk.....

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

770.000 abonnementen in het eerste kwartaal van 2012, ooit zaten ze op een miljoen, maar op de manier zoals ze nu bezig zijn, zal dat in rap tempo dalen.

 

De auteurrechten vallen zoals ik ooit in een boekje gelezen heb reuze mee, de verspeiding zal meer kosten, maar de winst is het grootst.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week viel er een mailing van CD in de bus, mijn settop box pakket stopt, voor 10 euro p/m kon ik verder kijken. Nu kijk ik alleen op de camping, dus 120 euri wordt dan wel erg duur. Wilde opzeggen en heb gebeld. Ik kreeg een aanbieding voor een recreatiepakket van maart tot september voor iets minder dan 80 euro. Dus kan blijven kijken op de camping en kan een dikke 40 euro uitsparen. Wilde eigenlijk al jaren een recreatiepakket, maar daar is CD jaren geleden al mee gestopt. Nu kan het opeens wel weer. Wel leuk, maar heb wel gemengde gevoelens. Deze camping kijker kan in ieder geval gewoon blijven kijken. Alternatieven (echte) voor een klein prijsje bestaan er niet denk ik.

 

:eek: Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij digitenne, daar heb je ook alleen Nederland 1, 2 en 3. fta

En met een hele hoge mast Duitsland en België, dat bestaat nog steeds.

 

En geen HD!

 

hehehe, hier moet ik even lachen: ik heb hier nog drie professionele sperfilters liggen voor kanaal 35, 46 en 48 omdat die in mijn toenmalige woonplaats Cuijk zo knalhard doorkwamen dat ze de hele UHF band totaal verziekten en dus de ontvangst van o.a. België via Genk en Luik onmogelijk maakten. Nee, zo'n "hele hoge mast" is uiteraard 100% afhankelijk van je locatie, je mag zoiets nooit in zijn algemeenheid stellen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij kan dit bericht in twee topics, want ze gaan beide deels over het zelfde, mocht dat niet mogen, wil de moderator dan bepalen waar deze het best kan blijven staan, want ik kom er niet in uit?!

 

Hoe CDS haar zenders zou beschikbaar moeten stellen met de norm van 30, want een half + een half kanaal telt voor twee???

 

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen Eurosport HD en SD is, met uitzondering de scherpte?

 

Het aantal kanalen dat word aangeboden in het nieuwe pakket komt in totaal wel uit op 30 kanalen. Hieronder vind u nog een lijst van deze kanalen:
(let hier bij op dat Veronica en Disney worden gerekend als 2 kanalen)
 NPO1/2/3 HD
 RTL4 HD
 RTL5 HD
 SBS6 HD
 RTL7 HD
 Net5 HD
 Veronica/DisneyXD HD
 RTL8 HD
 Eurosport HD
 National Geographic HD
 Discovery Channel
 TLC
 FOX
 MTV NL
 MTV Hits
 MTV Music
 MTV Dance
 MTV Rocks
 VH 1
 VH 1 Classic
 TV Oranje
 Nickelodeon
 Disney Channel
 Comedy Central
 Eurosport SD
 (18+) Hustler TV
 NGC Wild HD

 

Ik tel er 29, CDS 30 !!!

 

Ze kunnen ook 30 zenders op 1 kanaal afwisselen, misschien nog wel meer, tja, tellen blijft lastig voor CDS !!!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...