Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten


Beste Arno P.

 

Ik heb navraag gedaan -kost heel veel moeite om het uit te zoeken, maar de prijs gaat naar 15.95 per maand. Zie de webpagina van CD. Omdat ik nu nog een lopend STB heb tot eind november trap ik er niet in. Voor de mensen die in sprookjes geloven......In 2013 betaalden we 69,96 per jaar! In 2014 was dat 79,92 per jaar en krijgen wij als "trouwe" CD klant de mogelijkheid om voor `120,00 euro per jaar het "basis"pakket  te nemen. Die 10 euro per maand is dus een lokkertje, en daarna betaal je de hoofdprijs. Je kan dan wel uitwijken naar het recreatiepakket dat loopt van maart tot september maar dat kost 12,95 per maand! Het moge duidelijk zijn dat dit geen alternatieven zijn. Als hobbyist ben ik zwaar teleurgesteld. Maar ik ga CD niet sponseren. Dus einde CD voor mij in november 2015. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij klachtenkompas van de consumentenbond, over de ongehoorde prijsverhoging van 50%! en het ontbreken van een betaalbaar alternatief.

 

Waar is dat te zien?

 

Ik wil best voor 10 euro overstappen, maar als het sneller dan de inflatie / de-inflatie omhoog gaat, dan trek ik de stekker uit CDS.

 

Mijn STB-Pakket loopt jaarlijks tot 1 juni, dan betaal ik de jaarlijkse verlenging, maar het aanbod kwam in de tweede week van januari, 2 dagen later de herhaling waardoor ik het idee krijg dat ze nogal lopen te puchen en dat haat ik.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wildejong,

 

sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen.

 

Kan je mij eventueel via PM een link sturen, want ik zie het echt niet, wel andere zaken.

 

Je hebt het over de Consumentenbond en Klachtencompas, dat zijn twee verschillende websites, ik kan dat niet volgen.

 

 


Zie ook CD website. Tarief gaat naar 15.95 per maand 2016. (basistarief)

Blijf je abonnee dat wordt het teveel betaalde verrekend.

 

Waar staat dat op de website van Canaldigitaal?

 

Wat bedoel je met "blijf je abonnee dat wordt het teveel betaalde verrekend"?

 

Graag eenvoudig uitleggen, want ik heb wat problemen met je tekst goed te begrijpen, dat ligt mogelijk aan mij, mijn excuus daarvoor.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klachtenkompas is een initiatief van de consumentenbond. Je kan hier klachten zien van consumenten of geschillen met bedrijven. Als je bij een zoekmachine KLACHTENKOMPAS.NL intoetst kom je vanzelf op hun site. Ook zie je diversen bedrijven genoemd waaronder Canal Digitaal. Klanten bij CD die nu een settopbox hebben (zoals ik), kunnen nu al een overstappen in een (veel duurdere abonnementskeuze). Met verrekenen bedoel ik dus, als je al betaald heb voor 1 jaar, dan wordt dit verrekend met een ander abonnement. Dit zal voor iedereen dus verschillend zijn. Op Canal Digitaal zie je verschillende abonnementsvormen; BASIS - GEZIN - etc. Hierbij staat ook de maandprijs. (www.canal digitaal.nl) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels gekeken via Klachtencompas.nl en gezocht onder Canaldigitaal, maar kom daar niets over het Settopbox-pakket tegen.

 

Ik weet wel dat het Settopbox-pakket per 1 april 2016 stopt, maar dat iedereen een iets duurder HD-Light abonnement krijgt aangeboden voor de prijs van € 10,- per maand. Het settopbox-pakket gaat per 1 april 2015 bij automatische verlenging 90 euro kosten, maar je krijgt er minder voor terug.

 

Het aanbod van 10 euro per maand met wat extra zenders om aan de 30 te komen voor 10 euro per maand is op zich een redelijk alternatief mits deze ook 10 euro blijft, dus niet na een jaar optrekken naar € 15,95, want dan trek ik de stekker er uit. Inflatie en de-inflatie heb ik op zich geen problemen mee, maar de-inflatie zullen ze vast niet toepassen, inflatie is ook de werkelijke waarde van inflatie.

 

Als Canaldigitaal met het HD-Light pakket te duur wordt, dan is voor veel mensen de stap snel gemaakt om Canaldigitaal vaarwel te zeggen, ik denk dat Canaldigitaal die sprong niet durft te maken, want dan is het einde Canaldigitaal. Volgens mij is nog steeds het gros van de abonnementen het STB-Pakket, maar zullen ze een keuze maken tussen het HD-Light pakket of beëindiging van het abonnement.

 

Mocht ik wat over het hoofd zien, laat het mij graag weten, graag met link, eventueel per persoonlijk bericht.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het nu ook, blijkbaar zat ik toch met mijn neus te kijken, want ik kon het echt niet vinden.

 

Ik dacht even dat het om een bepaalde link van een klacht ging, maar er staan er veel meer.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ben ik nu de enigste tussen de lijnen kan lezen? of zie ik iets over het hoofd???

 

Als ik lees... zijn we voornemens met ingang van 1 april 2016 te stoppen met het Set Top Box-pakket.

Wil dat dan niet zeggen dat het NIET vast staat ?   een voornemen is voor mij een 'idee'... als ik het voornemen heb om een duurder abonnement af te sluiten, wil dat niet zeggen dat ik het ga doen, niet ?

ik krijg zoals iedereen een aanbod dat in gaat op 1 november en dat men JAARabonnenment naar 90 EUR gaat...  maw.. dit gaat mooi voorbij april 2016... dus wat dan..??? gaan ze me gewoon afsluiten ??

 

Graag jullie opinie..

 

Vollledige brief (zoals al een aantal keren geciteerd)

 

 

Geachte heer, mevrouw XXX


U zult er ongetwijfeld over hebben gehoord. De zenders NPO1, NPO2 en NPO3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) worden - als gevolg van bezuinigingen bij de NPO - niet langer gratis via de satelliet beschikbaar gesteld. Daarnaast is ook de Mediawet aangescherpt, die verlangt dat minimaal 30 TV-zenders deel uit maken van het zenderpakket. Omdat het Set Top Box-pakket niet langer voldoet aan de gestelde eisen, zijn we voornemens met ingang van 1 april 2016 te stoppen met het Set Top Box-pakket.

Het Basis-pakket, een volwaardig alternatief 
Als trouwe CanalDigitaal-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.

Tariefswijziging
Met ingang van 1 januari 2015 stijgt de prijs van het Set Top Box-pakket met € 0,83 per maand, naar € 90 per jaar .

Wat wordt er van u verwacht?
Als u nu al gebruik wilt maken van het Basis-pakket voor slechts
€ 10 per maand, dan kunt u dit eenvoudig aangeven via de pagina 
www.canaldigitaal.nl/basisaanbod
 (Uw smartcardnummer is: xxxxxxxxx). Of een bezoek brengen aan een van onze dealers. Wilt u uw abonnement beëindigen of wijzigen, dan kan dit tot 5 januari 2015. Bel hiervoor onze klantenservice via het nummer 0900-9323 (€ 1 per gesprek).

Wij wensen u nog veel kijkplezier.

Met vriendelijke groet,

VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT

4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28)

Triax 78 Cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toeternitoe, je ziet toch iets over het hoofd. Ik heb middels email aan CD gevraagd of er ook een alternatief komt maar kreeg een negatief antwoord (zie onder) en daarna CD vaarwel gezegd.

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.
U geeft aan te willen weten of er geen mogelijkheid bestaat uw abonnement na April 2016 voort te zetten zonder extra kosten.

Helaas is dit niet het geval. De aanbieding die wij de huidige SetTopBox pakket klanten nu aanbieden is daadwerkelijk de goedkoopste optie. Dit Basis pakket dat via deze aanbieding kan worden gekozen kost normaliter ook € 15,95 per maand en kunt u nemen voor € 10,- per maand. Omgerekend komt uw SetTopBox pakket anno 2015 uit op € 7,50 per maand. Voor de € 2,50 verschil per maand gaat u dan wel van 9 naar maarliefst 30 betaalzenders in uw pakket.

Maar zoals eerder vermeld hebben wij helaas geen goedkoper alternatief meer dan dit Basis pakket.

Wij hopen u hier mee voldoende te hebben geinformeerd.  

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

 

aangepast door Pijpie
Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer maar vermoedelijk helaas dus... ik denk dat ik toch maar eens ga proberen om gewoon een jaar te verlengen en dan maar afwachten wat er in april gebeurd...

ik heb niet echt nood aan 'meer' zenders aangezien ik de meeste via TVV heb...

VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT

4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28)

Triax 78 Cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste toeternitoe

Of CanalDigitaal nu schrijft "We zijn voornemens" of "We hebben voorgenomen", CanalDigitaal moet zich aan de nieuwe mediawet houden en daarin is alleen nog maar plaats voor een pakket met minimaal 30 zenders.

Lees dit topic nog maar eens: https://www.sat4all.com/forums/topic/343591-set-top-box-pakket-gaat-verdwijnen-per-1-april-2016/page-3
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...