Ga naar inhoud


ET9200 Bootloader update


sams

Aanbevolen berichten

Hoi zou iemand mij kunnen adviseren over de mogelijkheden die ik nog heb om 9200 te update

 

Lees veel vaak dat ik eerst de bootloader moet updaten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

 

Dit is wat ik heb gedaan.

 

1. Nieuwe bootloader gedownload van de fabrikant

2. Map uitgepakt op usb et9x00

3. In de receiver gedaan een door middel van de aan/uitschakelaar aan de achterzijde weer ingeschakeld.

Heb daar bij de volgende knopen al geprobeerd ch+ ch- ok vol+ vol-. Maar krijg het niet voor elkaar.

 

Iemand nog een tip voor mij? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Henk,

 

Bedankt voor het welkom,

 

Heb het geprobeerd en is gelukt. Nu rijst mij alleen de vraag, heb hier en daar in de verschillende forums gelezen dat die nu ET9x00 in het display zou moeten weer geven maar er staat bij mij nog steeds ET9200.

 

Nu heb is geprobeerd hem nog eens te update via et9x00 maar daar geeft die niets op. Ook kan ik nu op deze manier niet de nieuwst versie van openPLI installeren. Ga hier overigens ook even bij proberen of dat door middel van de folder aanpassen werkt.

 

Ik zal het hier verder posten.

 

mvg. Sams

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sams,

 

zodra je de usb er in stopt en de power weer aanzet.

 

zie je dan op het scherm van de tuner iets staan van firmware of bootloader staan.

 

zo nee, dan toch even een andere usb stick en even in fat32 formateren en nog eens proberen.

 

we horen het wel of het gelukt is.

 

mvg

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook geworsteld met het upgraden van Open Pli. Het is mij uiteindelijk gelukt die te installeren.

USB stick geformateerd FAT 32. Uitgepakte ET 9x00 er op gezet. Xtrend uitgeschakeld met knop achterop. USB stick voorin. Aanschakelen en meteen als de boodschap komt ET 9x00 op het schermpje  de knop met programma + (plus) indrukken. Bij de knop P- ging hij bij mij gewoon door met booten. 

Overigens als gevolg daarvan kan ik nu de Nederlandse zenders niet meer ontvangen maar daar maak ik een apart onderwerp van.

Ik wens je succrs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe image flashen is iets anders dan de bootloader updaten. Hij wil graag in het schermpje ET9X00 krijgen in plaats van ET9200. Je kunt de bootloader en procedure hier bij de fabrikant vinden.

 

 

Als de procedure niet werkt doordat de box naar de verkeerde directory naam zoekt kun je een usb stick maken met 3 directories ET9000, ET9200 en ET9X00 met dezelfde inhoud. Dan ziet de box altijd de goede directory.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me helaas niet gelukt, Ben terug gegaan naar de leverancier en die kwam met het volgende. USB Card reader is Defect??

Vraag me echter af wat dit te maken heeft met het update van de Bootloader. Maar goed. Krijg hem aan het einde van de week terug, en heeft me belooft daar de nieuwste bootloader en software van openPLI op te zetten.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

mvg sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sam,

 

wat versta jij onder usb card reader ????

 

die zit er helemaal niet op.

 

of bedoel je de card reader voor de CD kaart.

 

en inderdaad heeft die niks te maken met de bootloader....

raar verhaal.

 

we wachten af.

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi zou iemand mij kunnen adviseren over de mogelijkheden die ik nog heb om 9200 te update

 

Lees veel vaak dat ik eerst de bootloader moet updaten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

 

Dit is wat ik heb gedaan.

 

1. Nieuwe bootloader gedownload van de fabrikant

2. Map uitgepakt op usb et9x00

3. In de receiver gedaan een door middel van de aan/uitschakelaar aan de achterzijde weer ingeschakeld.

Heb daar bij de volgende knopen al geprobeerd ch+ ch- ok vol+ vol-. Maar krijg het niet voor elkaar.

 

Iemand nog een tip voor mij? Alvast bedankt

 

Hallo Sams,

 

Na het lezen van jouw opmerkingen over de installatie van de nieuwe bootloader op Et9200 HD, ben ik ook sinds een week mee bezig geweest om de bootloader op mijn Et9200 HD te installeren. Ik krijg exact met dezelfde problemen te maken.

 

De bootloader heb ik van deze website gedownload: http://www.et-view.net/bbs/bsub3_1

 

De Receiver herkent onmiddellijk de USB-Stick en er verschijnt een mededeling: Found image: extrend image RC- Flash image? (OK/Cancel)

 

Als ik op OK of CH Down of een willekeurige andere knop druk (zij zeggen: CH down), dan gaat de Receiver over tot booting en negeert de installatie van de bootloader. Ik heb dit geprobeerd met divers USB-sticks en USB-aansluitin aan voor- en achterkant, het helpt allemaal niets.

 

Tegenstrijdig: Wat ik tegenstrijdig hieraan vindt is dat de installatie van Openpli (versie 4) wel goed gaat.

 

Wat ik echter de laatste tijd mee heb gemaakt met de installatie van Openpli, zoals bijvoorbeeld gisteren, is dit: Na de installatie laadt de receiver automatisch de fabrieksinstellingen met het gevolg dat mijn eigen instellingen verloren gaan. Ik moet dus na de installatie van Openpli ieder keer de DiseqC instellingen en de satellieten opnieuw installeren. De zenders kan ik via de Dreamset opnieuw inladen naar de Receiver.

In het verleden was dat niet zo. De instellingen werden na de installatie van Openpli intact gelaten.

 

Misschien dat de ervaren gebruikers hier enige idee hebben van wat er mogelijk hier aan de hand zou kunnen zijn?

 

ET 9200 HD:

Image: Openpli 4

Kernel versie: 3.8.7

Laatste Update: 2014-12-26

Link naar reactie
Delen op andere sites

autobackup met autoinstall gebruiken, dit kan op interne HDD of usb, dan komt na flash alles weer terug.

via de afstandbediening menu/applicaties/autobackup.

 

als de installatie van Openpli 4 goed gaat heb je ook de goeie bootloader

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...