Ga naar inhoud


veel verschil in SNR tussen zenders


Marcel1818
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Ik heb veel verschil in SRN tussen rede record (19.2) en andere zenders.

Nu heb ik 9 dB bij rede en bij bijvoorbeeld BVN 14,3 dB.

Soms zakt het signaal verder en heb ik zelfs geen beeld meer bij Rede.

 

Iemand enig idee waarna ik zou kunnen kijken om dit op te lossen?

 

 

Ik gebruik een Triax 78 schotel met 3 losse LNB's  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik denk in België.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

De schotel staat inderdaad in Belgie (Turnhout).

Ik zal een van deze dagen dan de kabels eens opnieuw aansluiten. 

Nu zijn ze wel afgetapt, maar het valt me op dat ook ander kanalen en de satellieten wisselen qua sterkte.

Ik had toentertijd gezocht naar vulkaniserende tape, maar kon deze niet vinden en heb toen maar gewone tape gebruikt.

 

Mocht iemand weten waar ik deze tape kan kopen hoe ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven aangegevens is raad ik dan gelijk aan om, helemaal voor buiten, PPC of PTC connectoren te gebruiken dan heb je geen last meer dat er vocht in de kabel komt.

post-51681-0-30061900-1418575998.jpg

post-51681-0-68524800-1418576026.jpg

post-51681-0-84452700-1418576052.png

post-51681-0-62709000-1418576072.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad IJzerbout, die zijn te koop met ongeveer 0,2mm oplopend.
6,8mm en 7mm zijn de meest gebruikte.
Is die te klein, dan snij je alle dunne draadjes af, is die te groot, dan trek je de coax er zo uit.
Sowieso geeft een juiste manier van aansnijden pas een garantie dat je de coax niet zo uit de F-connector trekt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de connectors de correcte diameter, ik heb zo ook tegelijk met de kabel gekocht.

Op de LNB's zitten geen regenkapjes (hen net nog even gekeken voor de zekerheid)

Ik heb 2 Vizyon twin LNB (waarvan ik overigens maar 1 aansluiting gebruikt) en 1 ALPS.

Wellicht kan ik dan het beste maar afschermhoezen bestellen en deze plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Bedankt voor je reactie

Je hebt (natuurlijk) gelijk, ik heb net gekeken en ik kan inderdaad een kapje bij de 2 van  vizyon naar beneden trekken.

Stom dat ik dat zelf niet had gezien.

Maar die van ALPS heeft dat niet, er zitten 2 sluifjes in, zodat ik denk dat ze het regenkapje niet mee hebben gegeven.  zie foto. Nu heb ik in deze (nog) geen problemen.

Zou het voldoende zijn om over de van ALPS van een beschermingstule te plaatsen?

 

Wat denk je, met de van vizyon (die op 19,2) had ik het SNR verschil.

Zou dat verholpen zijn na het naar beneden trekken van het regenkapje of moet de connector toch opnieuw worden aangesloten omdat er vermoedelijk al vocht inzit?

 

En als laatste vraag, heeft een beschermingstule nut als het regenkapje nu naar beneden is getrokken?

 

 

Groet,

 

Marcel

 

 

post-73714-0-55797500-1418644907_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de ALPS single heeft standaard een waterdichte afscherming. Dit is een witte rubber tule die precies in de uitsparing bij de aansluiting past, zie de afbeelding van de ALPS.
Die tules die over de F-connectors geplaatst kunnen worden zijn ook gewoon te koop, zie de bijlages.

Je zult de coaxkabels wel opnieuw aan moeten snijden. Als de middenader dan nog niet zuiver blank is, zul je er nog wat meer van af moeten snijden want dat betekent gewoon dat er vocht is de binnenisolatie zit en dat geeft extra veel demping.
 

post-60869-0-14696400-1418650975.jpg

post-60869-0-20981300-1418651023.jpg

post-60869-0-34583800-1418651031_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...