Ga naar inhoud


Offsethoek van de Wavefrontier T90


Sprietje

Aanbevolen berichten

Voorlopig zie ik geen reden om te twijfelen aan de tekening die van American Wavefrontier Corp. komt. Hierbij klopt ook de signaalweg die afgelegd moet worden.
Ik heb er een tekening van gemaakt waarbij gesteld is dat de offsethoek 38 graden is. Blijkt dat het net iets anders is, dan verander ik dat nog wel.
Ook heb ik nog een tweede tekening toegevoegd zoals de T90 meestal in Nederland zal staan, iets voorover dus.
 

post-60869-0-82912300-1420413725_thumb.png

post-60869-0-65485600-1420413754_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

de schotel skew is het gemiddelde van uiterst west en uiterst oost qua LNB's per positie

 

https://www.satlex.be/nl/wavefrontier_calc.html

Het hoeft niet het gemiddelde te zijn van de twee buitenste lnb's. Het kan ook  het gemiddelde zijn van een denkbeeldige satelliet (lnb) om er voor te zorgen dat je bijv. een bepaalde lnb (satelliet) op een bepaalde plaats op de rail krijgt bijv. op de nul-positie of dat je een zwakke satelliet meer in het midden krijgt om meer signaal te krijgen.

De schuinstand van de schotel heet schotelskew maar in het Engels wordt het "Tilt" genoemd, zie bijlage.

Elevatie - tilt T90.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-11-2022 om 13:27, fantoom zei:

wat is u volgorden van lmb's zit de astra 19.2

in het midden

Astra 19,2°O LNB in het midden ?? Hoeft niet perse !!

post-62112-0-42176100-1393779034.jpg

https://www.sat4all.com/forums/topic/338778-wavefrontier-t90-schotel-installeren-en-de-juiste-spullen-aanschaffen

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb de astra 19.2  zo gevonden das geen probleem maar de rest niet ik denk toch dat er tilting moet gebruiken waterpas staat de mast en de rest ook maar hoeveel tilting heeft U als ik vragen mag woon in Nederland de polder zeg maar

ook is de volgorde van de lmbs wel handig dan monteer ik dat net zo en weet ik wat ik verwachten kan als ik het goed begrijp is de foto zo als het hoort dus ik sta er voor dan zit de astra aan de rechterkant niet aan de in spiegelbeeld genomen zeg maar bedankt al vast voor deze info hier kan ik denk ik echt wat mee

had nog mooier geweest als ik een senderlijst van openpli had kunnen laden maar denk niet dat hanes dat doet info is altijd welkom 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een T-90 is het  niet noodzakelijk dat de mast 100% waterpas staat, de schotel heeft in alle richtingen houders die dat aan kunnen passen.

Alleen klopt dan de gradenverdeling op de masthouder niet meer.

 

Hoeveel tilt de schotel moet hebben is afhankelijk van de gekozen satelliet posities die je wilt ontvangen, en je locatie.

 

Met deze hulp kan je alles calculeren.

Satlex calculator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...