Ga naar inhoud


Offsethoek van de Wavefrontier T90


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sprietje, het enige wat erop zit, is dat de hoek tussen de hoofdreflector en de bovenkant van de bevestigingsbeugel wordt nagemeten.

Ik heb hier vlakbij een T90 staan op maaiveld niveau, maar ik heb op dit moment geen goede hoekmeter ter beschikking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook met een gewone waterpas is het te meten zoals ik in bericht 4 aangaf.
Als je opgeeft hoeveel mm de bovenzijde voor de onderzijde van de schotel uit steekt en je opgeeft welke lnb in het midden of nagenoeg in het midden staat, dan kan ik dat zo uitrekenen.

Of me moet zelf even de elevatie met Dishpointer van de middelste lnb even bepalen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

met de 10 oost bijna in het midden  en een lat op de schotel(van boven tot onder in het midden) heb ik gemeten met de hoekmeter op mijn  iphone en daar geeft ie 3 gr aan   (omg sittard)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dishpointer geeft aan dat de elevatie in Sittard voor de 10oost 31,5 graden moet zijn. Als de schotel dan 3 graden voorover staat, zou de offsethoek van de T90 31,5+3=34,5 graden moeten zijn.

Dit geeft al wel aan dat de offsethoek van een T90 erg groot is.
Vaak hebben schotels een offset van 26 graden.
De Maximum E-85 multifocus schotels heeft een extreem lage offset van 17,94 graden.

Ik ben benieuwd of er T90 bezitters zijn die ook nog eens een meting willen verrichten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tis ook een superschotel  :P :P

en commentaren dat het een afschuwelijk ding is leg ik naast me neer

ik vind het een super ding met zoveel mogelijkheden en een superontvangst

en als  je hem effe hebt en gespeelt ermee is het instellen een makkie

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foestaloeppi was zo vriendelijk om de afstelgegevens van zijn T90 beschikbaar te stellen. Hieruit heb ik berekend dat de offset van de T90 39 graden zou zijn. Dat ligt heel dicht in de buurt wat ik via de tekening al bepaald had.
Als er nog mensen zijn die ook de gevraagde gegevens van hun T90 nog eens op willen meten zodat ik een nog betrouwbaarder beeld heb, dan zal ik een mooie tekening maken hoe de signalen vanuit de lucht via de schotel en hulpreflector bij de lnb's komen.
De enige tekening die op dit moment op internet beschikbaar is, verdient geen schoonheidsprijs.


 

post-60869-0-03164000-1420332854.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dishpointer geeft aan dat de elevatie in Sittard voor de 10oost 31,5 graden moet zijn. Als de schotel dan 3 graden voorover staat, zou de offsethoek van de T90 31,5+3=34,5 graden moeten zijn.

 

 

Foestaloeppi was zo vriendelijk om de afstelgegevens van zijn T90 beschikbaar te stellen. Hieruit heb ik berekend dat de offset van de T90 39 graden zou zijn.

 

 

Leiden deze vaststellingen dan tot het vermoeden dat menige T90 schotel verkeerd (d.w.z. te weinig "voorover") staat afgesteld?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou m.i. niks uit moeten maken. De Clarke Belt is een boog van 180 graden, en de lnb "in het midden" is dan het nulpunt. (Net als bij een draaibare Stab. ;) )

Hij moet dusdanig voorover staan dat het gehele (primaire) schotelvlak signaal ontvangt.  .  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blackeyes

Ik denk dat je iphone afwijkt. Zou je met een waterpas nog eens willen meten aan de voorzijde van de schotel hoeveel de bovenzijde vóór de onderzijde uit steekt?

 

Op de iphone worden ook alleen hele graden weergegeven ( bij mij )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van jens t. Satre ken je natuurlijk voor de paroboide / offset

offsetReflector.jpg

Maar

In het geval van de Toroidal tussen reflector gebruik je eigenlijk een dubbel gebogen vlak als spiegel, vergelijkbaar met een glazen bol om het focus punt per invallende richting van licht of golf op een bepaald punt te bundelen op de LNB mount

Die kromming is dus congruent met de Focus welke de satellieten van de clarkbelt aan signaal uitstralen.

 

De afbeeldingen die je zelf tot nu toe laat zien post 10 post 12 post 21 betreffende de relfectie en openingshoek tov een toroidal in zij aanzicht klopt dus niet.

Je hebt zowaar de mast niet loodrecht. :grin:

 

De wave T55 hier in de woonkamer als reserve reeds voorbereid, kan hem nog eens tonen indien gewenst, staat op zicht met timmermansoog 13 graden (zij aanzicht) naar voren gekanteld.

dus 45 - (13 + 3) als elevatie

volgens mijn hollessheet 28,7 graden / volgens satlex wf calculator 28,7 graden

 

gezien de dubbele spiegel kun je niet van een offsethoek spreken

 

(sorry ben aan het verhuizen)

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...