Ga naar inhoud


stroomgenerator


colorado

Aanbevolen berichten

Vraagje , ik heb een generator 4 takt is wel een 3 fase maar geeft geen stroom geen 220 , geen 380 alsook geen 12 volt , deze is nog behoorlijk nieuw maar ik denk merk China !

Ik heb al het ene en andere nagezien maar tot hier toe zonder winst :P

Graag zou ik wel wat meer willen weten over de volt regulator , bestaat de mogelijkheid als deze stuk is

dat er dus totaal niets van stroom meer uit komt ?

Mvg

Colorado

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Loopt de generator nog maar komt er geen stroom uit? Of loopt de benzine motor niet?

 

Als de benzine motor niet loopt dan kan hij oa geen benzine hebben, de benzine filter vuil zijn , verkeerde brandstof gebruikt zijn of bougie vuil.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ja ok de benzine moter loopt zeer goed , maar ik krijg geen stroom dus en zekering is ook nog goed .

Het voorpaneel maw de stopcontacten is allemaal in orde , gemeten met ohom meter vanaf de achterkant dus

van de generator . Dus het probleem zit hem tussen de benzine moter en de stopcontacten dus de generatormoter zelf .

Waar kan ik het best eerst mee beginnen ???

Mvg

Colorado

Link naar reactie
Delen op andere sites

EM 5500 CXE maaris volgens mij geen honda maar iets van China ?

 

verder op de benzine motor : GX-390

                                                  13.0 HP

                                                  OHV

verder op kast        5.0 KVA

                               5.5 KVA  MAX

                            AC 230V & 380V

                            DC   12V

                                   13.0 OHP

                            3000 RPM

Mvg

Colorado

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor deze tip , maar jammer genoeg had ik liever een probleem gehad aan de benzine motor.

over de 3 fase motor heb ik wat minder verstand bv over de spoelen uit te meten , de voltage regelator enz .

Dus idd als ik de scheel er vanachter af doe heb ik 4 draadjes die uit de moter komen enz dan verder naar

de stopcontacten gaan op dit plaatje zitten dus 3 rode en 1 zwarte .= L1 enz

Nu de zwarte L1 loopt naar de 3 stopcontacten links de overige 3 rode lopen elk naar 1 stopcontact rechts..

Verder lopen deze draden nog door voor het stopcontact 380 v Maar dit is uiterraard van minder belang !

De koolborstels zijn niet versleten en zijn dus verbonden met de stroom regelaar .

Verder heb ik daar nog een vierkant blokje zitten <gelijkrichter denk ik > waar 2 draadjes aan vebonden zijn

over hoeks en de 2 ander pinnentjes lopen dan zo naar de voorkant met 12 v + en - . 

Mvg

Colorado

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna altijd spanningsregelaar defect. dat zwarte half ronde blok. kost ca 70 euro.

die chinese dingen komen onder veel namen op de markt, als je die van jou niet kunt vinden, zoek dan naar powerhouse 4000 of swisscraft 5600 ofzo

http://generatorguru.com/sk6500-sk6500e-sk6500w-sk6500we/?sort=featured

 

 http://generatorguru.com/4000-2/?sort=featured

 

 

hier precies hoe je moet meten.

het voorpaneel kan verschillen, die van mij heeft ook een ander voorpaneel, maar achter het ronde afdekpaneel zijn ze doorgaans hetzelfde.

 

succes

 

aangepast door vladski
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg maar is het mogelijk als de spanningsregelaar stuk is dat hij dus op de volt meter vooraan niets of bijna niets

aangeeft ?

ik had idd bij dat stuk ook al een vermoeden ? maar ben nog niet zeker , ik had het er al eens uitgehaald en met de ohom meter langs

alle mogelijke kanten door gemeten maar niets gaf door ? op de spanningsregelaar zit een condensator van 250v en 220rf en weet

uit ervaring dat dit nogal eens vaak stuk gaat nogthans staat hij niet bol , maar ja ! en in dit stuk is die niet te vervangen he .P

Mvg

Colorado

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je spanningregelaar stuk is (en je haalt hem eruit) meet je niets over de aansluitpunten van de spanningregelaar zelf  en heb je helemaal geen spanning aan de uitgang als hij erin zit..
dus precies jouw klacht.

 

als je nog steeds twijfelt.... even over de wikkelingen meten zonder regelaar met draaiende motor.

 

over de koolborstels moet zo'n  5 tot  10 volt zijn.....
als je dat niet meet en de koolborstels eruit haalt en ze zijn nog goed dan is  je rotor stuk...  gooi je aggregaat dan maar weg

 

- over L1  en L2     moet ca.   3 tot 5  volt zijn   (dus tussen de bovenste aansluiting en die daaronder)

- over    R1 en R2  moet ca.     3 tot 5 volt zijn   (dus tussen de derde en vierde)
- over    R1 en L1  moet 0 volt staan  (dus tussen de eerste en derde)

als 1 van de drie bovenstaande regels met spanningen niet kloppen, gooi je aggregaat dan maar weg

het rare met deze goedkope aggregaatjes is dat de onderdelen zo duur zijn t.o.v een nieuwe dat het vaak niet rendabel is om een rotor of wikkelingen te vervangen.

 

 
dus zoals vroeger op de muur stond in het lokaal...  "meten is weten"
 
 

overigens...

ik heb net even op  marktplaats gekeken en daar staan ze al nieuw van swiss craft voor 150,- per stuk en per 5 stuks 120 euro af te halen in wezep...   of hetzelfde ding maar dan onder de naam Hollandkraft nieuw voor 150,- afhalen in Venray...ongelofelijk maar waar. :mellow:

aangepast door vladski
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral al zeer zeer bedankt voor uw hulp !!! Had dat niet verwacht !

Idd zo een groepje kost niet zoveel meer , maar de benzine moter doet het nog prima

en verder zie hij er nog uit als nieuw ! Maar ja :D

Verder is de kans dus zeer groot dat het aan de spanningsregelaar ligt dus.

Vav zodra ik kan ga ik meten en weten nu :) <nu weet ik wat te meten>

Wel had ik al eens gemeten over de koolborstels MAAR met de aangesloten

spanningsregelaar eraan en ik dacht dat het 2,5 v was maar heb dit wel gemeten

met de meter op gelijkstroom dus + en - ???

Ik doe het dus opnieuw zoals u schrijft.

Over de L1 en L2 enz.daar had ik dus totaal geen verstand van , maar met uwe

uitleg gaat het mij zeker lukken , nogmaals bedankt en u hoort nog wel van mij !!!

En ik hoop met goed nieuws , in ieder geval zal ik er toch veel aan bijgeleerd

hebben dank zij u !!!!!!!

Mvg

Colorado.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Colorado, voor je eigen veiligheid, heb je wel voldoende basiskennis van deze materie?

 

In de elektrische installatie zijn levensbedreigende spanningen aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...