Ga naar inhoud


is sbs9 hd?


1pm

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jammer dat een nieuwe HD zender in SD wordt toegevoegd :(

Denk dat ik maar weer eens terug ga naar de kabel, even de ombouw afwachten van Ziggo in UPC.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bandbreedte die ze er wel in steken is al te veel, wat voor meerwaarde geeft deze zender de kijker?

Het zit vol met herhalingen van herhalingen die herhaald worden en reclame cq Astro TV welke op slinkse wijze nog steeds mensen veel geld uit de zakken klopt.

Ik had begrepen dat het niet meer mocht en verboden was, blijkbaar kan de SBS groep er gewoon mee doorgaan.

Welke investeerder stopt geld in zoiets, door de programmering kun je het toch nooit op een eerlijke manier terug verdienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat een nieuwe HD zender in SD wordt toegevoegd :(

Denk dat ik maar weer eens terug ga naar de kabel, even de ombouw afwachten van Ziggo in UPC.

Ta begin hier erook meer over na te denken want als ik zie wat voor beeld kwaliteit kabel geeft t.o.v canaal is toch wel echt stukken beter hoor ! Maar tja ff inderdaad afwchten wat upc gaat geven dan

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang SBS 9 via UPC kabel, maar het zit inderdaad stikvol herhalingen van SBS 6. Heeft in mijn ogen totaal geen meerwaarde. SBS 9 wordt via UPC kabel wel in een SD en een HD variant uitgezonden. Maar bij de HD variant kun je niet zien dat het echt ook HD is, daarvoor zal waarschijnlijk het bron materiaal gewoon SD zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek van Totaal TV schrijft het volgende:

Heeft dan niemand echt door waar het bij RTL en SBS met de nieuwe zenders SBS9 en RTL Z om gaat?

Dat zijn echt niet de kijkersaantallen. Die zender kost SBS bijna niks. Het content wat wordt uitgezonden, heeft men al in bezit. Of het zijn herhalingen van series die al eerder op de andere zenders te zien waren of het zijn films en series die men verplicht in een package-deal bij filmhuizen heeft moeten kopen om de uitzendrechten van grote blockbuster films en series in bezit te krijgen. Hierdoor zul je op deze nieuwe zenders echt niet veel reclameonderbrekingen zien. Dus hetzelfde lot als TV10, Talpa en nog wat geflopte zenders is helemaal niet aan de orde en gaat ook niet gebeuren.

Waar het echt om gaat is het extra kanaalslot dat RTL en SBS bij aanbieders met de nieuwe zenders krijgen. Daar kan men in de toekomst natuurlijk andere dingen mee gaan doen. Wordt er binnen nu en twee jaar niet een versoepeling van de wet op kansspelen (gokken dus) in Nederland verwacht. Je zou dan heel goed kunnen denken dat de homeshopping vanaf dat moment vervalt en door andere nieuwe diensten die door de gewijzigde wet mogelijk worden, worden vervangen.


Met andere woorden, de zender moet zo goedkoop mogelijk in de lucht gehouden worden. Zodra homeshopping verdwijnt, wordt het mogelijk een HD-zender.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SD van SBS bij CanalDigitaal is hier nog stukken beter dan wat de kabel in SD doorgeeft hoor. Kwaliteit van je beeld hangt ook af van de kwaliteit van je tv. Al die goedkope brol op de markt koop ik niet een degelijk toestel kost wat meer . Daarom kwaliteit van zenders onderling op andere toestellen vergelijken, is appels met peren vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang SBS 9 via UPC kabel, maar het zit inderdaad stikvol herhalingen van SBS 6. Heeft in mijn ogen totaal geen meerwaarde. SBS 9 wordt via UPC kabel wel in een SD en een HD variant uitgezonden. Maar bij de HD variant kun je niet zien dat het echt ook HD is, daarvoor zal waarschijnlijk het bron materiaal gewoon SD zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

SBS loopt achter RTL aan, laatste ook met te veel zenders, doet precies het zelfde.

Daarom kijk ik nooit naar deze zenders, maar constateer ik dit via mijn zenderlijst.

Hier staat bij elke zendernaam, tussen kaakjes, wat op het moment dat je de lijst doorgaat, uitgezonden wordt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bandbreedte die ze er wel in steken is al te veel, wat voor meerwaarde geeft deze zender de kijker?

Het zit vol met herhalingen van herhalingen die herhaald worden en reclame cq Astro TV welke op slinkse wijze nog steeds mensen veel geld uit de zakken klopt.

Ik had begrepen dat het niet meer mocht en verboden was, blijkbaar kan de SBS groep er gewoon mee doorgaan.

Welke investeerder stopt geld in zoiets, door de programmering kun je het toch nooit op een eerlijke manier terug verdienen?

Er zijn nog altijd piepeltjes die graag naar herhalingen kijken, dat heeft SBS ook door

natuurlijk. Anders zouden zij geen extra kanaal beginnen met allemaal herhalingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...