Ga naar inhoud


Probleem met schijnbaar dubbele Apple-ID na eerste installatie


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb ik na vele jaren Windows ervaring een nieuwe Macbook Pro 13" 256Gb SSD in gebruik genomen.

 

Het mag duidelijk zijn dat natuurlijk een enorme verandering in gebruik met zich meebrengt maar daar kom ik wel met de tijd uit.

 

Nu heb ik gelijk een probleem met het uitvoeren van de updates want na het invoeren van het wachtwoord voor het Apple-ID krijg ik de melding

'Update niet beschikbaar voor deze Apple-ID' omdat de update is gekocht door een andere gebruiker...

 

Nu heb ik sowieso niets gekocht, het betreft een beveiligingsupdate van Pages.

 

Tijdens de eerste installatie ging er naar mijn mening iets fout met het aanmaken van het Apple-ID.

Omdat ik met geen mogelijkheid in de wellicht eerder al aangemaakte Apple-ID kon inloggen heb ik een nieuwe Apple-ID aangemaakt waardoor er nu wellicht twee bestaan.

Hoe kan ik dit probleem opsporen / oplossen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Apple bellen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan via internet op de site van apple kun je dit opvragen zie support pagina apple . je hebt dan wel een computer nodig en een mail adres

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik wel weet hoe het fout is gegaan maar kan het toch nog niet oplossen.

Waarschijnlijk heb ik nu 2 ID's maar kan er een daarvan niet oproepen om de onderstaande reden.

Toen ik de eerste keer het ID aanmaakte gebruikte ik voor mijn voornaam een u met 2 puntjes daarboven, dus u-Umlaut.

Kan het nu ook niet typen want dat is het probleem.

Ik kon de 2 puntjes boven de u zetten door de linker ALT-toets ingedrukt te houden en tegelijkertijd op de toets met de dubbele aanhalingstekens te klikken en daarna op de toets met de u te toetsen.

 

Daarna heb ik waarschijnlijk iets verkeerds gedaan want nu krijg ik het niet meer voor elkaar.

Als ik nu de linker ALT-toets ingedrukt houd en dan tegelijkertijd op de toets met de dubbele aanhalingstekens klik krijg ik dit teken æ te zien, dus het teken wat op de CMD-toets staat.

Ik denk dat het iets met de keuze van het toetsenbord te maken heeft.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de Umlaut is opgelost, inderdaad een verkeerd toetsenbord gekozen, VS i.p.v. VS International.

 

Blijft het probleem met de niet te installeren update van Pages.

Het blijft typische reden dat deze update door een andere gebruiker zou zijn gekocht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik Apple support over dit probleem had gemaild werd 2 uur later de update met eens spontaan uitgevoerd.

Ik veronderstel dan maar gemakshalve dat de support dit heeft opgelost want ik heb verder niets meer vernomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bellen werkt beter dan zelf prutsen, mooi dat het is opgelost.:)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad maar normaliter zou je het zelf, al dan niet met enige forum Hulp, kunnen oplossen.

Nu blijkt echter dat na de oplevering van Yosemite er nogal wat problemen zijn met o.a. Safari en Finder.

Dus wellicht was dat de oorzaak.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...