Ga naar inhoud


Welke dubbele LNB kan ik gebruiken


PETER-G
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten


Tja, ik weet niet of je met de auto naar Bulgarije gaat en je eventueel spullen uit Nederland mee kan nemen maar een Triax 78 samen met een duo-lnb voor een 80cm-schotel past prima.
Wil je de spullen daar kopen, dan zou je een 80cm-schotel kunnen nemen (80cm breed en 88cm hoog) met twee losse lnb's en een diseqc-switch
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo maar even een losse opmerking:

 

De canaldigitaal HD zenders zitten allemaal op de astra 23.5

Feitelijk kun je volstaan met je huidige LNB + schotel. Moet deze uiteraard wel op de 23.5 uitgericht staan.

Op de 19.2 graden zit qua nederlands aanbod niets boeiend, enkel SD varianten van HD kanalen.

Enige wat je zult missen is BVN (ook SD) want die zit enkel op 19.2 en niet op 23.5 maar wellicht kun je daar wel buiten :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Parasol, nu snap ik het niet meer. Als ik de klantenservice van canaldigital opbel (ik kon veronica niet ontvangen), zeggen zij tegen mij dat ik een dubbele kop moet hebben om alle zenders in HD te kunnen ontvangen. Ik kan nu alles ontvangen maar niet in HD, en dat wil ik graag. Doe ik dan iets verkeer met de instellingen of staat de schotel toevallig verkeerd gericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb jij dan bij de klantenservice aangegeven dat je in Bulgarije woont?
Als ze dat niet weten gaan ze er van uit dat je in Nederland woont en geven ze je dus een verkeerd advies.
Heb je trouwens een HD-abonnement anders heb je nog niets aan de Astra 23,5.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een HD abonnement en inderdaad heb ik niet aangegeven dat ik de schotel in Bulgarije ging gebruiken. Maar kan ik nu wel alle HD zenders ontvangen met 1 LNB of niet? Volgend de klantenservice zaten de zenders op 2 verschillende satelieten, of hebben ze zomaar iets gezegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je de schotel op de Astra 23,5 richt, kun je alle Nederlandse HD zenders ontvangen. Je bent dan wel alle Duitse zenders kwijt. Ook mis je dan een aantal Nederlandse zenders op de Astra 19,2 zoals een serie muziekzenders (pop) en de zender Mezzo en nog enkele.
Je kunt dit nakijken in kolom3 van deze zenderlijst: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Ook kun je de CanalDigitaal fastscanlijst niet meer inladen als je daar gebruik van maakt tenzij je een M7 sat801 hebt of een ontvanger met openpli.
Ook kun je geen updates van CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers meer krijgen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier heb ik wat aan, dat is wat de helpdeskmedewerker ook zei. Hij vertelde me dat het noodzakelijk was om de fastscan te kunnen inladen omdat ik anders na een tijdje geen beeld meer zou hebben (dus dat ik een dubbele kop moest gebruiken). Maar als ik jouw commentaar lees valt dit gewoon mee, en moet ik als ik problemen heb gewoon alle zenders opnieuw "inscannen" Zelf gebruik ik de SAB Sky 4800 Mini HD om de zenders te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een SAB Sky 4800 Mini HD een software update nodig zou hebben, dan doe je dat vanaf de site van de Nederlandse importeur. Dus dat is geen probleem.
Een CanalDigitaal fastscan zit er niet op dus die mis je ook niet als je alleen de Astra 23,5 kunt ontvangen.
Verder is het dus gewoon de schotel 6,3 graden naar het oosten draaien en de elevatie 0,18 graden omhoog zetten. Dit laatste is dus echt extreem weinig.
Ik schat zo in dat je een pijp van 60mm diameter hebt. Dat wil dus zeggen dat je de schotel 3,3mm op de pijp moet verdraaien. Dus eerst even een potloodstreepje zetten voordat je de klem iets los gaat draaien en 3,3mm verder naar het oosten nog een streepje en daar naar toe draaien.
Verder zul je de skew van de lnb nog iets moeten aanpassen.
Als het goed is staat deze nu 11 graden tegen de wijzers van de klok ingedraaid en dat moet 7 graden worden, d.w.z. als je in de schotel kijkt t.o.v. verticaal. Dit controleer je ook op maximale signaalkwaliteit.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De SAB Sky 4800 Mini HD heeft wel fastscan

 

Voor de CanalDigitaal- en TV Vlaanderen  word deze mini HD-satellietontvanger  ondersteunt met fastscan

Hierdoor heeft men altijd de meest actuele zenderlijst beschikbaar.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sprietje, zo als je nu ook al zegt, dat werkt ook prima deze ontvanger heeft alle mogelijk

heden, geen enkel probleem

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...