Ga naar inhoud


oscam.ccache niet leesbaar in r10197?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb zojuist de meeste recente versie (r10197) geïnstalleerd en zie in de Live Log de volgende regel:

 

 

2015/01/14 11:32:34 596650 c dvbapi channelcache can't read from file /etc/tuxbox/config/oscam/oscam.ccache

 

Dit kan wel kloppen want dat bestand bestaat niet.

 

Volgens mij is dit nieuw? Ik kan mij i.i.g. niet herinneren dit eerder in de Live Log gezien te hebben na het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Restart oscam maar eens dan wordt die file automatisch aangemaakt.

Wordt gevuld met channelcache, van elk kanaal wordt nu opgeslagen waarmee deze de laatste keer succesvol mee gedecodeerd is geworden. Als je nu weer naar dat kanaal toezapt dan gaat oscam direct weer deze instellingen proberen ipv pids stuk voor stuk proberen adhv de oscam.dvbapi prio en ignore instellingen eerst door te fietsen.

Ideaal icm requestmode 1. Alleen op onbekende kanalen wordt er dan nog eerst een spervuur aan ecm requests afgevuurd.

Zodra het decoderen begint zal het de volgende keer op dit kanaal nog slechts 1 ecmpid ecms aanvragen.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt super, met requestmode 1 !!!!

 

Topwerk, thanks !

Toppers,

 

in welk config kan ik deze parameter " requestmode 1 " vinden of instellen

 

Alvast bedankt

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Restart oscam maar eens dan wordt die file automatisch aangemaakt.

Wordt gevuld met channelcache, van elk kanaal wordt nu opgeslagen waarmee deze de laatste keer succesvol mee gedecodeerd is geworden. Als je nu weer naar dat kanaal toezapt dan gaat oscam direct weer deze instellingen proberen ipv pids stuk voor stuk proberen adhv de oscam.dvbapi prio en ignore instellingen eerst door te fietsen.

Ideaal icm requestmode 1. Alleen op onbekende kanalen wordt er dan nog eerst een spervuur aan ecm requests afgevuurd.

Zodra het decoderen begint zal het de volgende keer op dit kanaal nog slechts 1 ecmpid ecms aanvragen.

 

Dankje voor de tip.

 

2015/01/14 22:52:50 58F380 c dvbapi channelcache loaded from /etc/tuxbox/config/oscam/oscam.ccache

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers,

 

in welk config kan ik deze parameter " requestmode 1 " vinden of instellen

 

Alvast bedankt

 

Deze vindt je in de dvb api config 

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...