Ga naar inhoud


vervangende afstandsbediening DM 7020HD


hansputters

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ondanks enkele levensverlengende ingrepen aan mijn originele a.b. ben ik op zoek naar een goede vervanger. (ik moet het ding veel meer op de box richten dan vroeger - lastig!)

Al een rondje gemaakt op MP en daar worden diverse imitatie r/c's aangeboden.

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een kloon a.b.?

 

Werken die dingen net zo goed als een (nieuwe) van Dream of is het huilen met de pet op?

 

Waarom geen originele aanschaffen, vragen jullie je misschien af.

Wel, de box zelf is inmiddels drie jaar oud en zal dus binnenkort wel de geest geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

bijgevoegd een foto van de AB.

 

Er staat wel het www adres van dream op de doos, maar of ze ook van dream komt weet ik niet.

 

post-31278-0-84406700-1421343402_thumb.jpg

 

Ze staat wel als kleine afbeelding op de site van dream, maar als je er op klikt krijg je een andere te zien :confused:

mvg  

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en hartelijk bedankt voor je reactie @jeevanhoof !

Ziet er in mijn beleving nog beter uit dan de originele.

Sorry dat ik nog even door zeur......

Zag in je handtekening dat jij een 8000 hebt; gaat het ding werken bij een 7020HD denk je?

En kun je me misschien nog even via een p.b laten weten waar je het kleinood hebt gekocht?

(we mogen hier geen shops noemen, tòch)

 

Nogmaals bedankt voor al je moeite.

 

edit: inmiddels gevonden op MP....

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en hartelijk bedankt voor je reactie @jeevanhoof !

Ziet er in mijn beleving nog beter uit dan de originele.

Sorry dat ik nog even door zeur......

Zag in je handtekening dat jij een 8000 hebt; gaat het ding werken bij een 7020HD denk je?

En kun je me misschien nog even via een p.b laten weten waar je het kleinood hebt gekocht?

(we mogen hier geen shops noemen, tòch)

 

Nogmaals bedankt voor al je moeite.

 

edit: inmiddels gevonden op MP....

Ja dat werkt prima, gebruik hier ook de afstb van de 8000 op de 7020hd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar een beetje off topic maar toch een reactie @Columbo.

Kwaliteit uit Duitsland?  Wist niet dat dat nog bestond sinds de teloorgang van Grundig & Co.

Begrijp me a.j.b. niet verkeerd: ik ben best tevreden met de doos maar zou niet vreemd opkijken als zich (na drie jaar gebruik) een dezer dagen de eerste problemen voordoen.

Dat is toch zo'n de beetje de teneur bij dergelijke apparatuur, heb ik de afgelopen jaren in dit forum begrepen.

 

Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar een beetje off topic maar toch een reactie @Columbo.

Kwaliteit uit Duitsland?  Wist niet dat dat nog bestond sinds de teloorgang van Grundig & Co.

Begrijp me a.j.b. niet verkeerd: ik ben best tevreden met de doos maar zou niet vreemd opkijken als zich (na drie jaar gebruik) een dezer dagen de eerste problemen voordoen.

Dat is toch zo'n de beetje de teneur bij dergelijke apparatuur, heb ik de afgelopen jaren in dit forum begrepen.

 

Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb natuurlijk

Mijn DM8000 is van 2008. Niets mis mee.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de 8000 is natuurljk bijna nog van vooroorlogse pantser-kwaliteit; ik denk niet dat de 7020HD daaraan kan tippen.

Tonskidutch: mooier had je het niet kunnen formuleren "geprodu samengebouwd".......

 

*nieuw draadje openen dan maar?

We dreigen -door mijn toedoen- wel erg ver af te drijven: van afstandsbedieningen via de 8000 naar urogenitale problematiek?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even melden dat de Ab die hierboven is afgebeeld zeker naast de 8000 mag liggen.

Stevig gebouwd, vrij zwaar, goed afgewerkt, werkt uitstekend. Zelfs het doosje ziet er duur en de ab zit stevig en veilig in de doos.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is mijn 2e afstandsbediening stuk gegaan.

Eerst problemen met de originele AB die geleverd was bij de DB7020HD de knoppen weigerden van alles geprobeerd schoonmaken, zilverfolie, op den duur ging deze toch weer weigeren.

 

18.08.2014 een nieuwe besteld gelijk maar een ander type omdat het vertrouwen in mijn eerste AB ver te zoeken is.

Deze AB zag er hetzelfde uit als van mijn eerste Dreambox 7000 en daar had ik nooit geen problemen mee.

Maar nu lichten de 2 knoppen niet meer op van Dream en TV als er een toets ingedrukt wordt.

En deze AB werkt totaal niet meer ook de batterijen zijn vernieuwd, weet iemand wat de oorzaak hier van is?

Heb er 39,95 Euro voor betaald dit is geen imitatie

 

Vrg,

Rudy

 

Edit: Dreambox extra afstandbediening voor DM7000S DM7020S DM800 DM800SE DM500HD DM7020HD
Originele Dream Multimedia TV GmbH Dreambox afstandbediening. Een nieuwe, een tweede of gewoon een reserve afstandbediening. Nu ook los te koop.

post-70099-0-18894300-1421440218_thumb.jpg

aangepast door DM7020HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...