Ga naar inhoud


Youtube op Xtrend ET4000?


lujo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ok ik heb al mijn files gedownload en opgeslagen op mijn HDD (1st backup) en ook nog voor de zekerheid een backup van mijn trend  4000 via het backup programma op een USB sleutel gesaved.........

Dat is de eerste stap.........

 

Nou will ik van openpli 3 naar 4. Gewoon flashen met OpenPli 4 met kernel 3.8.7?

Kan iemand me een korte procedure opstellen dat ik niet een stap oversla?

 

Maar als mijn openpli 4 niet werkt, kan ik weer gewoon terug naar openpli 3 via mijn backup die ik in de sleutel heb inclusief mijn programma lijst?

Alvast bedankt.

WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je met een backup terug wil naar Pli 3 moet je Backupsuite plugin gebruiken, dan krijg je het exact terug zoals je het nu hebt, of je moet zelf nog een Pli 3 image bewaard hebben dan kan het ook met Autobackup.

 

de Backupsuite maakt een backup van je hele image zoals je het nu hebt, je gaat daarmee terug naar de oude situatie.

 

Autobackup zet jou persoonlijk gemaakte instellingen terug en met autoinstall geactiveerd download die ook de plugins die je via de image geinstalleerd had, automatisch na het flashen van een nieuw image.

Dus Autobackup met Autoinstall zet je instellingen en plugins terug in een vers geflasht image.

 

Backupsuite kan je oude zooi 1op1 terug zetten

 

2 heel verschillende dingen dus

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo, hartelijk bedankt voor de info, maar zoals je ziet zit ik echt te twijfelen omdat mijn ET4000 goed loopt op Openpli 3. Ik kan me nog herinneren dat ik vorig jaar Openpli 4 heb geprobeerd maar dat liep niet met Cccam. Ik weet niet meer met wat voor Kernel die had. Ook op andere forums het ik gelezen dat de Openpli 4 niet good loop op ET4000.

 

Sjaak heeft al beantwoord dat de Openpli 4 goed loopt maar is dat op een ET4000?

Waar zit de channelslist (eigengemaakte) ergens in de files van de ET4000? Kun je die aleen maar eruit kopieeren met ETTC?

Bedankt, WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@whitespider,

 

Het flashen:

Op de USB stick moet staan:

Folder et4x000 op de stick met daarin kernel.bin, rootfs.bin, imageversion en noforce.

 

 

 

Procedure:

Ontvanger met de knop op de achterkant uitzetten

 

Stick erin

 

Ontvanger met de knop op de achterkant weer aanzetten

 

Als de rode en oranje led (bij de kaartlezer achter het klepje) allebei aan zijn de toets omhoog indrukken

 

De groene led zal dan aangaan en de firmware wordt geflashed.

 

Wacht totdat de ontvanger weer opstart.

 

Maak eerst met Backupsuite een backup van jouw OpenPli3. Dan kun je gewoon weer terug naar jouw huidige situatie.

aangepast door RayhTec
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Alvast bedankt, alleen maar 3 vraagjes, lolll.

 

Als ik met backupsuite een backup maak zit daar dan ook mijn eigengemaakte channelslist in?

 

Als ik flash moet ik alleen maar de openpli 4 op de USB stick zetten? (niet met mijn backup van openpli 3).

 

@ Sjaak, bootloader updaten zodat hij op een hogere (745Mhz) klok snelheid werkt? Hoe doe je dat, en maakt dat geen schade aan mijn Trend 4000?

 

Groet, WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de kanalenlijst gaat ook mee.

Ja, mapje et4x00 met daarin de Openpli4 bestanden. OpenPli3 backup ergens anders goed bewaren:)

Ja, kloksnelheid gaat omhoog. Ik heb de nieuwe bootloader er hier ook inzitten en draait prima.

De procedure is bijna identiek aan die van de firmwareupdate. Mapje et4x00 op de stick met daarin de bestanden. Alleen knopje omlaag ipv omhoog indrukken om te flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rayhtec,

 

Merci voor de informatie en sorry voor mijn lastige vragen, maar ben zo bang dat alles misgaat, zoals de Cccam instellingen en mijn favorieten lijst.

 

1. Dus de stick erin doen met openpli 4 (ik heb de OpenPLi-4.0-beta-et4x00-20150205_usb  ik hoop met de goede kernel) en dan knopje omlaag ipv omhoog indrukken om te flashen.

 

2. Hoe zet ik dan weer mijn favorieten kanalen lijst erin? Die van openpli 3?

 

Mvg, WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als ik via dreambox edit mijn files van de dreambox naar mijn PC download heb ik files, die veel anders zijn als die van de autobackup van de Trend 4000?

Bijv, via dreambox edit: Blacklist bouquets,settings, Lambd, userbouqet, whitelist....

Via backup van de Trend: heb ik een Etc, en Temp file....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help,

Alles is fout gegaan, dat dacht ik wel...... Heb precies gedaan via de flash en voorheen via backupsuite de autoinstall aangezet en ook nog allemaal ander backups gemaakt  via ETCC en Dreamedit.

 

Nu zit ik met mijn autopli image, heb scan gedaan maar weet niet hoe ik mijn Cccam.cfg en Programlist moet injecteren via ETCC.......

 

Krijg altijd maar foute meldingen............ Had ik het maar niet gedaan sniffff.......

 

Iemand kan me helpen als je blieft en de stappen zegt hoe ik via ETCC mijn Cccam.cfg kan terugzetten?

 

Alvast bedankt,

WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

Bedankt, maar is al gebeurt, dat was het gemakkelijkste lolll....

 

Ik kom nu bij het eerst probleem uit: Youtube......

Heb alverschillende versies geinstalleerd zoals Mytube en Youtubeplus, Webmedia etc....maar of ze werken niet of ik heb de melding:

'Video not available'........

 

Heb al de hele middag gelezen op forums, en het schijnt dat niet alle versies van Youtube werken op een XTrend 4000 met Openpli 4?

 

Iemand kan me daar me verder helpen?

 

Alvast bedankt,

WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik het zelf ook even kort geprobeerd en het is mij ook niet gelukt om My Tube werkend te krijgen i.c.m. OpenPLi.

Ik heb even OpenATV geïnstalleerd en daar is My Tube via feeds te downloaden en installeren. My Tube i.c.m. OpenATV werkt zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...