Ga naar inhoud


Ruimte om schotel te plaatsen in koertje van 1 meter over een 2 hoog appartement


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

vandaag eens gaan zien naar mijn woning, en tot verbazing gezien, dat er een koertje was, en dacht, ik kan misschien toch een schotel plaatsen, maar na het zien via dishpointer, denk ik helaas: zie foto.

post-40019-0-91099800-1423686662.jpg

Ik denk uit ervaring, dat ik mijn schotel moet richten, naar de groene lijn?

Indien ja, dan denk ik te vergeefs, want ik heb maar een kleine meter om achterwaarts te gaan, en dan moet ik over een gebouw met 2 verdiepingen en een zolder, en daarom vrees ik, dat ik niet over het gebouw zal kunnen zien, en de astra satelliet ontvangen?  :(

Ik kan misschien wel anderhalve meter hoogplaatsen, maar dan is de constructie, om het te doen op een tegelvoet, waarschijnlijk prutsen, die schotel zal teveel bewegen.

Maar ik hoop op andere leden, die ook al voor moeilijke situatie's hebben gestaan, en misschien toch een oplossing te bieden. Langs de zuidkant de richting van de groene lijn, heb ik geen privé, en het is een beschermd/ geklasseerd gebouw, waardoor er buiten niks van het zicht mag wijzigen. Ook al is dit misschien tegen het Europees verdrag van Rome op vrij verkeer van diensten en goederen.

tips? P.s. het is dubbel glas, dus door venster niet doenbaar, en een schotel plaatsen in de living, ook niet echt aangenaam.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


met een koertje bedoelt hij een erf(je).

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half maart zou ik de sleutels krijgen, en dan zal ik enkele foto's nemen.

Hoe ik moet uitleggen voor anderen wat een koertje is, is nogal moeilijk. misschien google?

Google geeft veel commerciële links, dus een foto, maar uiteraard niet zo mooi, is een voorbeeld, dat je het begrijpt.

Reden van bewerking, had reclame op foto vergeten weg te knippen.

 

post-40019-0-91612900-1423694358.jpg

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een koertje?

Een binnenplaats buiten . :)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op het dak?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet Alex want hij schreef:  "Het is een beschermd / geklasseerd gebouw, waardoor er buiten niks van het zicht mag wijzigen."

 

 

Een klein schoteltje laag op een (plat) dak centraal zie je niet vanaf de grond, dus wellicht dat dat kan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een patio (van het Spaanse patio, "achtertuin" of "achterplaats") is een ommuurde tuin of binnenplaats. Bij een patio zijn de beslotenheid en het privékarakter van belang, dit in tegenstelling tot het hofje. Bij laatstgenoemde is wel sprake van enige beslotenheid, maar het is vrij toegankelijk.

Een binnenplaats (Vlaams: binnenkoer) is een open ruimte zonder dak, die aan alle kanten wordt omgeven door een gebouw, door muren en/of door een arcade.

Dus binnenkoer ofwel patio

Als het plaatsen van een kleine schotel op het plat dak tot de mogelijkheden behoort en je wilt dat de schotel zo min mogelijk vanaf straat zichtbaar is, dan kun je de schotel ook op zijn kop zetten.
Bekijk de bijlage hoe de signaalontvangst dan verloopt. Als voorbeeld ook een schotel op zijn kop op een balkon om hem zo onzichtbaar mogelijk te houden vanaf straat.
 

post-60869-0-56422200-1423737137.png

post-60869-0-09791600-1423737157.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips sprietje, dit had ik nog nooit gezien noch gehoord.

Ik zal er niet voor 15 maart binnen kunnen, maar met foto's kunnen we zien, of we die techniek kunnen toepassen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het plaatsen van een kleine schotel op het plat dak tot de mogelijkheden behoort en je wilt dat de schotel zo min mogelijk vanaf straat zichtbaar is, dan kun je de schotel ook op zijn kop zetten.

Bekijk de bijlage hoe de signaalontvangst dan verloopt. Als voorbeeld ook een schotel op zijn kop op een balkon om hem zo onzichtbaar mogelijk te houden vanaf straat.

 

Projectje 'PlatSat'..

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het wordt wel vaker gedaan om schotel op zijn kop te monteren omdat het plaatsen van een schotel verboden is. Zie de twee bijlages.
Hierbij moet ik wel opmerken dat in deze bijlages de schotels wel erg plat liggen maar dat heeft te maken hoe hoog de satelliet aan de hemel staat en dat hangt weer af hoe dicht je naar de evenaar woont. Met een afgesneden plastic fles over de lnb wordt het geheel nog onherkenbaarder en zorg je er voor dat er geen water in de lnb-aansluiting kan komen.

Om het even inzichtelijk te maken:
In België is de elevatie van de Astra 19,2 ongeveer 30 graden. De offsethoek van veel schotels is 26 graden. De schotel komt dan onder een hoek van 30+26= 56 graden te staan t.o.v. verticaal. Dat is 90-56=34 graden t.o.v. horizontaal. Dit is gemeten met een hoekmeter (of electronische waterpas) tegen de voorzijde van de schotel en dus niet op de schaalverdeling van de elevatie instelling.
 

post-60869-0-03799900-1423756518.jpg

post-60869-0-79124000-1423756534.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...